Inovace malém a středním podniku Karel Havlíček
2 2 Změny Nové ekonomické supervelmoci Nové ekonomické supervelmoci Rozvoj cestovního průmyslu Rozvoj cestovního průmyslu Rozvoj IS/IT Krize Nové hrozby Nové výzvy ADAPTACE Změny interní Změny externí
3 3 Pojem inovace Inovace produktová Inovace procesní Inovace strategická Inovace Řízená změna
4 4 Strategická inovace Služby poradenství –finanční služby engeneering Služby poradenství –finanční služby engeneering Průmyslov é výrobky - export textil – finalizovaná chemie Průmyslov é výrobky - export textil – finalizovaná chemie Produkt + služby + vědomost nanotechnologie biomedicína - tkáňové inženýrství Produkt + služby + vědomost nanotechnologie biomedicína - tkáňové inženýrství Obrat: průměrný PH: vysoká Riziko: nízké Bariéry: nízké Obrat: průměrný PH: vysoká Riziko: nízké Bariéry: nízké Obrat: velký PH: malá Riziko: velké Bariéry: nízké Obrat: velký PH: malá Riziko: velké Bariéry: nízké Obrat: malý PH: mimořádně vysoká Riziko: malé Bariéry: velké Obrat: malý PH: mimořádně vysoká Riziko: malé Bariéry: velké
5 5 kkkk
6 6 Produktová inovace Výzkum Vývoj Testování Výroba Komercializace TRH – IMPULZY (marketingový výzkum ) TRH – OBCHOD (marketingový plán )
7 7 Literatura K.Havlíček : Management & Controlling malé a střední firmy, EUPRESS, 2011 K.Havlíček : Inovační manuál malé střední firmy, AMSP-ČS,