Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Počitatelná podstatná jména
POČITATELNOST PODSTATNÝCH JMEN
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_06
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.5.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
stručný přehled a závěrečné procvičení
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
VY_22_ZAZNAM_ Aj.I.3.BD.35 There is,there are. Když říkáme, že někde něco nebo někdo je, použijeme k tomu vazbu There is nebo There are. There is pokud.
COUNTABLE and UNCOUNTABLE NOUNS Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_107 ZŠ Jenišovice.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Home sweet home Vypracovala : Michaela Hrdličková, 202 Použitá literatura: Success, elementary, J.C.Carr, J.Parsons „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Countable and Uncountable Nouns, some, any, a/ an
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
MINULÝ ČAS PROSTÝ – ZÁPOR, OTÁZKA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_427_Zájmena neurčitá a ukazovací AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
There is / are – 5.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Anglická abeceda a hláskování
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Elektronická učebnice - I
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vazba There is/are – 5.ročník
Časování slovesa „to be“ - být
Existenční vazba THERE IS / THERE ARE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_01_16_Present simple I. (be, have) Číslo projektu:
Anotace Žáci si zopakují, jak říci v angličtině, kde co ve městě je a procvičí si nejdůležitější slovíčka. Naučí se, jak se v angličtině zeptat, kde něco.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_12 TÉMA:
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HOUSE kitchen bedroom bathroom garden a garage dining room living room.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Quantifiers.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 1
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Podstatná jména počitatelná/nepočitatelná
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_17Množství.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vypracovala Mgr. Jana Dvořáková
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ červen 2013VY_32_INOVACE_AGJ_ VAZBA THERE IS, THERE ARE

there is/there are Číslo jednotné There is a computer in our classroom. There isn´t a coffee machine in here. Is there a coffee machine in our school? Yes, there is. No, there isn´t. Číslo množné There are some students in this classroom. There aren´t any animals in this school. Are there any posters on the wall? Yes, there are. No, there aren´t.

Použití Vazbu there is/there are používáme, když o něčem poprvé říkáme, že to někde je (ve smyslu existuje, je to k mání apod.). Příklady: There is a swimming pool in my town. It is in the centre. There are some books on the table. They are mine. There isn´t a castle in my town. There aren´t any eggs in the fridge.

Vyzkoušejte si. Doplňte věty pomocí výrazů There´s nebo There are: There´s a fridge in the kitchen. 1) ….….. three glasses in the cupboard. 2) ………a clock in the hall. 3) ………a lot of chairs in the classroom. 4) ………a car in the garage. 5) ……...some pictures on the wall. 6) ……...a desk in the study.

Doplňte věty pomocí výrazů There´s nebo There are: There´s a fridge in the kitchen. 1) There are three glasses in the cupboard. 2) There´s a clock in the hall. 3) There´s a lot of chairs in the classroom. 4) There´s a car in the garage. 5) There are some pictures on the wall. 6) There´s a desk in the study. Řešení

Tabulka Vazbu there is/there are používáme, když o něčem poprvé říkáme, že to někde je, ve smyslu existuje, je to k mání apod. Vazbu there is/there are často používáme s výrazy a/an, some, any. 1)a/an: Používáme před podstatnými jmény v jednotném čísle. 2)some a any:Používáme s nepočitatelnými podstatnými jmény a v množném čísle podstatných jmen. some = nějaké, neurčité množství;používáme v kladné větě. any = žádné (zápor), nějaké (otázka);používáme v záporných větách a otázkách. At a hotel: Číslo jednotnéČíslo množné +There´s a piano in the hall.There are some glasses on the table. -There isn´t a fridge in our room.There aren´t any paintings in our room. ?Is there a shower in your room?Are there any plants?

Vyzkoušejte si. Napište kladné, záporné nebo tázací věty s vazbou there is/there are a s výrazy a/an, some, any. +trees/gardenThere are some trees in the garden. 1) +table/kitchen 2) ?radio/living room 3) –plants/bathroom 4) ?cupboards/kitchen 5) –window/cellar 6) +bookshelves/study

Řešení Napište kladné, záporné nebo tázací věty s vazbou there is/there are a s výrazy a/an, some, any. +trees/gardenThere are some trees in the garden. 1) +table/kitchenThere is a table in the kitchen. 2) ?radio/living room Is there a radio in the living room? 3) –plants/bathroomThere aren´t any plants in the bathroom. 4) ?cupboards/kitchenAre there any cupboards in the kitchen. 5) –window/cellarThere isn´t a window in the cellar. 6) +bookshelves/studyThere are some bookshelves in the study.

Ptejte se a odpovídejte. Doplňte otázky výrazy Is there …? nebo Are there …? a nezapomeňte také vhodně doplnit a/an, some, any. Ptejte se navzájem na to, co máte či nemáte doma v lednici. Pak vyberte pravdivou odpověď: hamI 1)How much milkIYour answers: eggsIYes, there is. 1)How many yoghurtsINo, there isn´t. 2)How many bottle of wineIYes, there are. 3)How much CokeI in the fridge?No, there aren´t. 4)How much mineral waterI 5)How much beerI 6)How many sausagesI 7)How much fruit juice I 8)Egg ice-creamI Např.: Is there a banana in your fridge? → Yes, there is. Are there any eggs in your fridge? → No, there aren´t.

Horizons 1. Oxford: Oxford University Press, ISBN MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use. London: Cambridge University Press, ISBN POUŽITÁ LITERATURA

obr.1: MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use. London: Cambridge University Press, ISBN CITACE ZDROJŮ