Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název vzdělávacího materiálu
Advertisements

Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Lidé pro manželství nevhodní
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Obecná a vývojová psychologie dne
Dospělost Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov33 Autor Mgr. et.
Charakter, sexualita a zodpovědnost MUDr. Marcela Rozehnalová, CEVAP
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Charakteristika období dospívání
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Zdravotnický asistent, první ročník Sociální vyloučení Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná.
Lidská důstojnost a pozitivní hodnocení sebe Všichni lidé se rodí svobodni a jsou si rovni. (Listina základních práv a svobod)
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
Výstupy z Úvodního semináře
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Služebníci modlitby Centrum pro katechezi Olomouc, 2014.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Období mladé dospělosti
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vývojový cyklus rodiny Mgr. Petra Sobková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Multikultura stáří Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno: jaro 2012.
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Zdravotnický asistent, první ročník Diskriminace na základě věku Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie,
(Presenium) Jiří Vítovec
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Sociologie pro speciální pedagogy: Rodina
Řízení a plánování kariéry
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Výchova k občanství RODINA
D OSPÍVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
P RIMÁRNÍ A SEKUNDÁRNÍ SKUPINY Mgr. Vladimír Velešík.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Práva a povinnosti mezi manželi
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
PROFESE UČITELE Radek Šír.
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Vývoj člověka Ontogeneze.
Psychologie dospělých
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Soc. událostí….mateřství, rodičovství
Rodičovství biologické a pěstounské
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Etická výchova jako součást života školy
Transkript prezentace:

Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno: jaro 2012

Druh učebního materiálu Název sady  Mladší dospělost Tematická oblast  Psychologie Anotace  Výukový materiál pomáhá žákům chápat problematiku tohoto vývojového stádia Očekávaný výstup  Žáci pochopí specifika daného vývojového stádia Autor  Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová  Druh učebního materiálu  Prezentace, pracovní list Cílová skupina  Žáci od 16 – 17let  Stupeň a typ vzdělávání  Střední odborné   Vytvořeno  Jaro 2012 ZA, 2. ročník / Mladší dospělý věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Ranná dospělost Ohraničená věkem 25-30 let Přechodné stádium mezi adolescencí a plné dospělosti U jedince probíhá upevnění identity dospělého, seznámení se s rolí dospělého a upřesnění svých osobních cílů, k čemuž patří i produktivní orientace Také dochází ke ztrátě závislosti na rodičích, hledání životního partnera a samozřejmě zakládání vlastní rodiny. Jedinci si také předběžně volí svá povolání a postupně získávají i odpovědnost k profesi. ZA, 2. ročník / Mladší dospělost / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Zralost Jedno z kritérií dospělosti Jako zralého člověka pokládáme takového, který přijímá plnou osobní i občanskou zodpovědnost, začíná být ekonomicky nezávislý a také přispívá k rozmnožení obecných statků Dále pak rozvinul své osobní zájmy, našel si životního partnera a přijal očekávané výchovné povinnosti ke svým potomkům, ovšem na druhé straně se také přizpůsobuje i svým stárnoucím rodičům ZA, 2. ročník / Mladší dospělý věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Realizace pracovní činnosti Jedinec začíná vykonávat trvalou pracovní činnost Při jakémkoliv výběru pracovní činnosti se uplatňují v různé míře a kombinaci čtyři motivační síly: Motivace získat vnější hmotný prospěch Motivace pomáhat lidem Motivace uskutečnit v povolání své osobní dispozice Motivace najít přátelské kontakty ZA, 2. ročník / Mladší dospělý věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Emoční prožívání Může se u různých lidí lišit Jedinec už poznal své síly a omezení a v ideálním případě je i plně přijal, je si také jist svou identitou a jeho sebehodnocení bývá docela stabilní a realisticky pozitivní Mladý člověk již většinou zná své možnosti a může se svobodně a nezávisle rozhodovat ZA, 2. ročník / Mladší dospělý věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Manželství Život v manželství tvoří u většiny lidí spolu s životem v rodině a prací nejdůležitější obsah jejich životního naplnění Lidé vstupují do manželství v podstatě proto, aby uspokojili dvě hluboce zakotvené potřeby: Potřeba intimního a emočního soužití Touha mít dítě a prožívat s ním radosti z jeho vývoje ZA, 2. ročník / Mladší dospělý věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Harmonické manželství U jedinců, kteří měli své vlastní dětství šťastné a mají i kladný vztah k oběma svým rodičům Lidé si vybírají za své životní partnery jedince, kteří mají podobné základní životní hodnoty a přibližně i stejný stupeň zralosti Ani uspokojivá rodinná anamnéza obou jedinců však nemusí automaticky znamenat šťastný a stabilní manželství. Skutečně uspokojivé manželství vychází z předpokladu hlubokého emočního vztahu. Vzájemné pouto manželů ale neznamená, že by měli ztrácet svou vlastní autentičnost a názorovou nezávislost ZA, 2. ročník / Mladší dospělý věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Sexuální aktivita Důležitá součást manželského soužití, avšak není primárně rozhodujícím činitelem Sexualita byla brána, jako symbol mužství, tento názor se mění s postavením žen ve společnosti Ovlivňována různými faktory: zkušenost, názory na sexualitu, přípustnost některých sexuálních praktik a mimo jiné i o obavy vyvolané vlastním nízkým či vysokým sebehodnocením ZA, 2. ročník / Mladší dospělý věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Rodičovství Začíná narozením prvního dítěte  Manželé si musí zvyknout na nové role Přináší uspokojení další životní potřeby: mít někoho o koho mohu pečovat, někoho, kdo je na mně závislý a kdo mně absolutně potřebuje Také přináší řadu nových nároků: tato změna vyžaduje úplnou změnu denního rozvrhu rodičů, která pro ně znamená řadu závažných povinností, a omezení vlastních zájmů a volnočasových aktivit ZA, 2. ročník / Mladší dospělý věk / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová