Organizace workshopů 1. Obecný – ZŠ Bílovec – 24. únor 2011 pro všechny vyučující přírodovědných předmětů 2. Fyzika – ZŠ Ostrava Stará Bělá – březen 2011,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Projekt Orbis Pictus v programu Comenius
Dominika Kalasová, Karel Kolář Talnet, Praha Veletrh nápadů učitelů fyziky , Hradec Králové.
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
PT – obecná charakteristika
Využití Free a Open Source licencí ve školství CZ / /0308 PROJEKT: Má shrnout typy jednotlivých licencí a osvětlit jejich podstatu, rozdíly.
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 24. ledna 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem Stáž pedagogických.
Věda na scéně - Science on Stage Jitka Houfková KDF MFF UK Praha.
SYSTÉM POČÍTAČEM PODPOROVANÝCH EXPERIMENTŮ KE ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ÚVODNÍ WORKSHOP Ostrava.  Cílem projektu je podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků základních škol s využíváním ICT ve výuce,
Jak se cítím… A –hurá už jsem tady B – já to zvládnu C – proč zrovna já jsem vyvolený.
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Organizace workshopů 1. Obecný – ZŠ Bílovec – 24. únor 2011 pro všechny vyučující přírodovědných předmětů 2. Fyzika – ZŠ Ostrava Stará Bělá – březen 2011,
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Environmentální výchova a
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Organizace workshopů 1. Obecný – ZŠ Bílovec – 24. únor 2011 pro všechny vyučující přírodovědných předmětů 2. Fyzika – ZŠ Ostrava Stará Bělá – březen 2011,
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
Video. Informace o projektu Projekt je financován z 85 % z prostředků Evropského sociálního fondu (ESF). Zbylých 15 % nákladů projektu je hrazeno ze státního.
Práce s edlabem.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
ÚVODNÍ WORKSHOP Brno.  Cílem projektu je podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků základních škol s využíváním ICT ve výuce,
Výpočetní technika při výuce fyziky Jiří Tesař. VT – při výuce VT nedílná součást každodenního života, VT musí být také součástí výuky, vybavení škol.
PREZENTACE STŘEDNÍCH ODBORNÝCH ŠKOL JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V OC OLYMPIA BRNO Brno
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Math Exercises for You (Math4U)
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Společné setkání „minitýmů“
10. ZÁVĚREČNÉ KRAJSKÉ SETKÁNÍ METODIKŮ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pohár vědy (Science cup)
Název projektu: „NEBOJME SE TECHNIKY" výukové programy pro rozvoj technické gramotnosti žáků ostravských.
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Projekt ERASMUS
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Učíme se jinak.
Statutární město Ostrava
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
VIKBA32 Informační vzdělávání
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Podzimní setkání zástupců CKP 7. listopadu 2017 Hotel Prokopka, Praha
Centrum kolegiální podpory CKP
Transkript prezentace:

Organizace workshopů 1. Obecný – ZŠ Bílovec – 24. únor 2011 pro všechny vyučující přírodovědných předmětů 2. Fyzika – ZŠ Ostrava Stará Bělá – březen 2011, je určen jen pro vyučující fyziky 3. Chemie – ZŠ Opava Otická – květen 2011, je určen jen pro vyučující chemie 4. Přírodopis – ZŠ Ostrava Zábřeh – červen 2011, jen pro vyučující přírodopisu 5. Environmentální výchova – ZŠ Město Albrechtice – září 2011, pro všechny 6. Závěrečný – ZŠ Frýdek Místek - listopad 2011, pro všechny 7. Víkendové měření – zajištěno ubytování, strava, proplacení cestovního příkazu – září/říjen 2011

Informace o stavu projektu 1. V rámci schválené podstatné změny: a)VŘ na notebook – VŘ již bylo vyhlášeno, koncem srpna se předpokládá dodávka. Vzhledem k ceně, požadavkům na SW, byla zakázka specifikována na 2 NB 10“ včetně brašny a myši – tyto NB jsou vhodné pro měření v terénu, je velice lehký, výdrž baterie až 8 hodin b)VŘ na úpravu SW – připravuje se c)VŘ na ubytování pro víkendové měření – připravuje se

Organizační záležitosti workshopů Vždy v odpoledních hodinách: 13:30 – 18:00 Místo konání: dle daného typu worksopu Proplacení cestovních příkazů – vyplněný cestovní příkaz (je možno proplatit pouze cestu nikoliv stravné!!) Zajištěno občerstvení v podobě menšího rautu Účastníci workshopu – mohou se zúčastnit i žáci, kteří budou demonstrovat práci s ICT pomůckami

Definice pojmu workshop Workshop je forma vzdělávací aktivity, při které lektor připraví program tak, aby prostřednictvím různých technik účastníci pomocí vlastních zkušeností a znalostí došli k výstupu, který je pro ně užitečný a využitelný v jejich další práci, praxi. Lektor je při tom většinou v roli moderátora, facilitátora. Výstup workshopu se formuluje díky předem danému tématu a cíli workshopu. V průběhu workshopu není lidem představována teorie – předpokládá se, že každý má určitý teoretický základ a je schopen s ním ostatní seznámit. Díky interaktivním formám spolupráce mezi účastníky tohoto typu vzdělávání dochází k tomu, že si lidé odnášejí více podnětů pro své další praktické působení.

Program workshopů F, Ch, Př Využití ICT pomůcek ve výuce přírodovědných předmětů – předávání zkušeností z vlastní práce, náměty na metodické listy a pracovní listy, fotografie Projektové vyučování s využitím ICT pomůcek ve výuce – celoškolní projekty, projekty ve výuce přírodovědných předmětů Další možnosti využití ICT pomůcek k prezentaci školy – den otevřených dveří, schůzka s rodiči apod.

Návrhy a připomínky málo čidel pro skupinové vyučování – je nutno se dovybavit z vlastních prostředků např. využít projektu „EU peníze školám“ šablona V V současné době se ICT pomůcky využívají především pro demonstraci experimentu Je dobré si z žáků sestavit jakýsi pomocný tým, který bude pomáhat s přípravou experimentů Doba na přípravu experimentu pomocí ICT pomůcek je se stávajícím SW až 6x delší než experiment prováděný klasickými pomůckami Je dobré si také připravit jakousi knihovnu konfiguračních souborů (zkrátí dobu na přípravu experimentu) Žáci se se SW naučili pracovat velice rychle Video z workshopu v Bílovci

Analýza SW Na základě návrhů a připomínek učitelů se v současné době připravuje výběrové řízení k úpravě SW eProLab Termín ukončení je přibližně po velkých prázdninách (říjen 2011) Tento nový software Vám bude poskytnut zcela zdarma a s jeho prací se seznámíte na připravovaných workshopech Hlavní změna spočívá v autodetekci čidel, v úpravě grafického záznamu zejména ocejchování os x,y, určení okamžité hodnoty dané veličiny, možnost pozastavit nahrávání celého experimentu, mezitím vyměnit vstupní parametry a pak pokračovat v měření S touto úpravou je nutné provést podstatnou změnu projektu týkající se převodu financí. Tuto změnu musí potvrdit všechny partnerské školy. O podrobnostech ještě budete informování

Účast na veletrhu ELECTRON Ve dnech 12. – proběhl veletrh elektrotechniky, elektroniky a energetiky ELECTRON v Praze na Pražském veletržním areálu Letňany, kde jsme prezentovali práci s EdLaBem Byli jsme v hale 6 – D 2 jako součást stánku časopisu Robot Revue / RCR s.r.o. Tento časopis je první populárně-odborný časopis v Evropě, který se věnuje problematice hobby robotiky. Nedílnou součástí jsou kapitoly o historii a vizích robotiky, o mechatronice, elektronice, programování a umělé inteligenci se zacílením na mládež a školy. Přináší zkušenosti mnoha odborníků těchto oborů a nabízí řešení odborných problémů. Účast na veletrhu nám poskytla řadu dalších podnětů pro využití řídicí jednotky nejenom pro měření, ale také pro ovládání a řízení počítačem ovládaných procesů.

Účast na Veletrhu nápadů učitelů fyziky 16 Ve dnech 2. – 4. září 2011 proběhne v Olomouci Veletrh nápadů učitelů fyziky, kde budeme prezentovat práci s EdLaBem tato tradiční akce je přehlídkou vlastní tvorby a nápadů učitelů všech stupňů škol, kteří chtějí přiblížit žákům a studentům výuku fyziky experimenty a dalšími tvořivými aktivitami, motivovat je tak pro svůj předmět a umožnit jim fyziku lépe zvládnout a pochopit. Jako námět pro počítačem podporované experimenty budou použity některé Vaše materiály vytvořené v rámci projektu