Název materiálu: Základy statistiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Advertisements

Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Statistika Střední hodnoty
Charakteristiky polohy hodnoty znaku - čísla popisující polohu znaku na číselné ose -můžeme zvolit: -Aritmetický průměr -Modus, medián -Harmonický průměr.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM15.
„EU peníze středním školám“
Charakteristiky polohy
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
N ÁZEV MATERIÁLU : Z ÁKLADY STATISTIKY - ÚVOD Zařazení materiálu: Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základních.
Statistický soubor, jednotka, znak.
ZÁKLADNÍ POJMY STATISTIKY
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Charakteristiky variability
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C19 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
STATISTIKA Zdeňka Hudcová.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Průměr Maximum Minimum
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
STATISTIKA 3  Opakování základních pojmů VY_32_INOVACE_21-18.
VY_32_INOVACE_21-16 STATISTIKA 2 Další prvky charakteristiky souboru.
Kurzy eura v roce 2009 k prvnímu dni v měsíci zaokrouhlené na celé Kč Kč28.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Statistika – základní pojmy, diagramy
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Statistika Statistika je matematická disciplína, která zpracovává výsledky hromadného pozorování (o objemu výroby, dovozu či vývozu zboží, výdajích a příjmech.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Statistika Statistický soubor, jednotka, znak.. Statistický soubor a znak Pro statistiku je charakteristické zkoumání jevů na dostatečně rozsáhlém souboru.
Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
8. ročník THALETOVA KRUŽNICE. ZÁKLADNÍ POJMY: k je kružnice sestrojená nad průměrem AB Úsečka AB je průměr kružnice k Bod S je střed kružnice k Bod S.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Výpočty ve statistice – test k procvičení
PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Rozdělení četností 13. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190224
Diagramy - opakování Tematická oblast
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
SINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Statistika - opakovací test k procvičení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Aritmetická posloupnost - součet
COSINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Statistika.
Transkript prezentace:

Název materiálu: Základy statistiky Aritmetický průměr, modus, medián, grafické znázorňování Zařazení materiálu: Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základních škol (IV/2) Sada: Aritmetika Autor: Kateřina Čiháková

Aritmetický průměr Znáte asi všichni – při počítání průměru známek

Příklad: Jaká byla průměrná známka z matematiky? Můžeme si známky vypsat: 1+1+1+1+1+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+3+3+3+4+4+5 Součet vydělíme 22 -> ar.průměr je 2,45 Jednodušší způsob: 5.1 + 6.2 + 8.3 + 2.4 + 1.5 = 54 54 : 22 = 2,45 známka 1 2 3 4 5 četnost 6 8

Cvičení: Spočítej si svůj aritmetický průměr z matematiky (známky ze čtvrtletních prací počítej za 2 známky) Řekněte si navzájem se spolužáky své průměry Poté spočítej průměr celé třídy.

Modus = hodnota s největší četností Z předchozího příkladu: modus známek = 3 známka 1 2 3 4 5 četnost 6 8

Medián Prostřední hodnota (musí se seřadit hodnoty statistického znaku podle velikosti) Z předchozího příkladu: 1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,4,4,5 Medián hodnot je 2,5 známka 1 2 3 4 5 četnost 6 8

Grafické znázornění Nejpoužívanější: sloupcový, kruhový a obdélníkový diagram

Postup při rýsování kruhového diagramu: Kruh s libovolným poloměrem Musíme spočítat středové úhly -> např. 14% = 14/100 . 360 = přibližně 50°

Počet chybějících žáků Cvičení: V následující tabulce je počet chybějících žáků v jedné škole během jednoho týdne: Urči modus, medián, aritmetický průměr a nakresli k této úloze graf. Den PO ÚT ST ČT PÁ Počet chybějících žáků 15 21 33 10 4

Zdroje: PŮLPÁN, Zdeněk, Michal ČIHÁK, Josef TREJBAL. Matematika 8 pro základní školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2009, 1 sv. ISBN 978-80-7235-419-1