Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REVITALIZACE PRAŽSKÉ TRŽNICE
Advertisements

Život na venkově.
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
1) Úzce specializované prodejny
Tvorba cen v maloobchodě
Maloobchodní sítě Barbora Hrubcová.
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
Velkoobchodní síť prostorově uspořádaný soubor obchodně provozních jednotek – velkoobchodních skladů. významný článek v logistickém procesu fyzického a.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Ing. David Slavata, Ph.D. Trh nemovitostí
Sídla.
Problematika ZMĚNY V MALOOBCHODNÍM PODNIKÁNÍ přeměna vlastnických a institucionálních strukturpřeměna vlastnických a institucionálních struktur kvalitativní.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30.
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
ÚZCE SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Teorie centrálních míst
KRAJE ČR HLAVNÍ MĚSTO PRAHA.
FINANCE U MALOOBCHODU Maloobchod potřebuje ke své činnosti peníze:
Sídla. místo koncentrace hospodářství a ubytování obyvatelstva - jde o základní centrum lidské aktivity. Studiem sídelních útvarů se zabývá věda zvaná.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Analýza rozmístění prodejen a služeb na vybraném území
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
„Požadavky na jakost a hodnocení jakosti zdravotnických informačních systémů“ Praha Možné přístupy k analýze hospodaření bývalých okresních nemocnic.
MARKETINGOVÝ MIX.
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
RIBBON DEVELOPMENT …je anglické označení procesu rozvoje komerčních aktivit podél významných silničních tahů na okrajích měst.
SÍDELNÍ STRUKTURA ČESKÁ REPUBLIKA.
Hierarchie sídel.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Sídelní struktura jako faktor regionálního rozvoje
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
SUBURBANIZACE.
Chudoba jako sociální problém
Teorie optimální velikosti města
DISTRIBUCE.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Trh bydlení EKBY- 4. přednáška 15. března Specifika bydlení heterogenní, komplexní zboží zboží dlouhodobé spotřeby fixace v prostoru ostatní specifika:
Distribuce - placement
Služby obyvatelstvu Klára Čermáková 3.C. Dělení podle: - oblasti spotřeby: - pro potřeby celé společnosti = kolektivní (státní správa, obrana, bezpečnost)
Geografie služeb maloobchod příklad Brna. klasická hierarchie maloobchodu  4 hierarchické úrovně:  okrsková úroveň – základní vybavenost;  obvodová/sekundární.
Maloobchodní sítě Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu Maloobchodní síť Obchodní obvody Rozhodování o umístění maloobchodní jednotky Získání prodejní.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Regionální politika: aktéři, cíle, nástroje, strategie.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Prostorové uspořádání ekonomiky. Strukturu ekonomiky můžeme zkoumat ze tří základních hledisek Vlastnické vztahy Sektory nebo odvětví Prostorové uspořádání.
EJPOVICE Výstavba obytné zóny. Umístění Ejpovic: Plzeňský kraj, okres Rokycany.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Populační vývoj Dobříšska
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Hierarchie sídel.
Velkoobchod, maloobchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Umístění prodejny.
Distribuční politika klíčová slova
Příjezdový cestovní ruch ČR
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Transkript prezentace:

Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven

Lokalizace a umístění maloobchodních jednotek odpovídá potřebám i koncentraci poptávky zajišťuje snadnou dostupnost i potřebnou kapacitu vychází z charakteru osídlení, nákupních zvyklostí obyvatel a způsobu i charakteru bydlení je třeba předvídat vývoj spotřebitelské poptávky, směry v obchodní technologii a vývojové tendence ve struktuře osídlení koncentrace maloobchodních jednotek - daná hranicí možné koncentrace nabídky z hlediska dostupnosti sítě pro zákazníka

Územní analýza Rozhodování o umístění provozní jednotky dle kriterií: Kupní potenciál lokality (poptávka lokality) Možnosti konkurence (uspokojení poptávky) Rozhodnutí o kapacitě uvažované maloobchodní jednotky V procesu rozhodování o lokalizaci řešíme otázky: kdo přijde? v jakém počtu? odkud, docházkovou vzdálenost? pro jaké nákupy? v jakém objemu?

Nákupní spád = Realizace výdajů obyvatel v maloobchodě v jiném místě než v místě bydliště Projevuje se vždy jako souběh kladných a záporných přesunů výdajů, tj. jako saldo nákupního spádu (může být kladné i záporné). Příčiny nákupního spádu: cesty v souvislostí jízd do zaměstnání, škol cesty do zdravotnických zařízení cesty za rekreací, resp. důsledek cestovního ruchu existence nákupních možností další

Metody výpočtu nákupního spádu kruhová metoda - využívá parametru přijatelné docházkové vzdálenosti jako poloměru zájmové oblasti metoda časových vzdáleností- zohledňuje čas, který je nutný na překonání vzdálenosti v závislosti na různých překážkách metoda obchodní gravitace - vychází z faktu, že koupěschopná poptávka z menších sídelních útvarů je přitahována do větších sídel obratová metoda - využívá se jako východisko prognózy vývoje maloobchodního obratu na obyvatele. Z očekávaných hodnot je určována kapacita prodejních ploch (index saturace) regresní metody - využívají závislosti objemu kupního potenciálu lokality na řadě kvantifikovatelných faktorů (např. počet obyvatel lokality, věkovou strukturu, průměrné příjmy , prodejní plochy počet pracovních příležitostí atd,.) pravděpodobností modely (Huffův model - založený na pravděpodobnosti, že zákazník navštíví jednotlivé místo metody plošného standardu - stanovení prodejních kapacit (tj. m2 prodejní plochy na 1 obyvatele) podle počtu trvale bydlících obyvatel

Obchodní vybavenost = soubor MO jednotek v sídelních útvarech Centrální: nejvyšší stupeň obchodní vybavenosti měst. Každé město má jedno centrum dané historickým vývojem. Rozdíl Městské centrum (náměstí, hl. ulice) x Historické centrum (historicky vzniklé centrum) x Obchodní centrum (koncentrace obchodních jednotek) Sekundární (obvodová): prostor pro uplatnění obchodních firem ve větších sídelních útvarech (od 10 do 50 tis. obyvatel), s vyšší docházkovou vzdáleností do centra. Typ jednotky - supermarket, + specializované prodejny, např. ovoce a zel., polotovary, dále hypermarkety Čtvrťová (sektorová): soustředění jednotek ve velkoměstech, velká vzdálenost do centra. Typ jednotky - hypermarkety, velkooprodejny, specializované prodejny, obchodní domy, obchodní nákupní centra, regionální nákupní centra Základní (okrsková): slouží k obsluze obytného okrsku nabídkou zboží denní a velmi časté poptávky. Jednotky jsou umístěné v centru okrsku (návaznost na zastávky HD nebo pěší frekvenci). Menší prodejny jsou i na okraji a odlehlých částech okrsku. Typy prodejen - širokosortimentní, prodejna potravin se samoobsluhou (supereta, supermarket) Vybavenost venkovských sídelních útvarů: uspokojuje základní a častou poptávku při omezené hloubce a šířce sortimentu