Figury III Marcela Jurková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Skladba – odchylky od pravidelné větné stavby
Zvláštnosti a nepravidelnosti ve větné stavbě
Digitální učební materiál
Gramatika Tvoření slov I
ZŠ Dr. Miroslava Tyrše, příspěvková organizace
Osnova rozboru uměleckého textu
Slovo a pojmenování Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Digitální učební materiál
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Gellnera…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Ohlas války a osvobození v české poezii Mgr. Ludmila.
Zvuková podoba věty Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
Básnické tropy a figury
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zvláštnosti větné stavby
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Věta, výpověď, promluva Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0101
Figury II Marcela Jurková.
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Figury I Marcela Jurková.
Tropy II Marcela Jurková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Karel Havlíček Borovský
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Svěráka a L. Smoljaka Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
George Gordon Byron Marcela Jurková.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Styl prostěsdělovací Marcela Jurková.
František Ladislav Čelakovský Mgr. Ludmila Růžičková
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 2 FIGURY
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní jazykové prostředky výstavby uměleckých textů
Česká literatura 1. poloviny 20. století Meziválečná česká literatura
Mgr. Marie Havránková POETISMUS A SURREALISMUS
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Obecné poučení o jazyce
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Zvláštnosti větné stavby
Klimax, antiklimax Barbora Novotná.
Pedagogika a psychologie
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických.
POEZIE V ČESKÉ LITERATUŘE PRVNÍ POLOVINY 20. STOLETÍ
1 2 FIGURE 1.
Transkript prezentace:

Figury III Marcela Jurková

Obsah figury elipsa apoziopeze gradace antiklimax antiteze osamostatněný větný člen

Figury jsou obrazná pojmenování jsou založena… na opakování slov na hromadění slov na hromadění syntaktických celků

Elipsa vynechání určité části výpovědi (pomlčka) K. J. Erben: Polednice A zas do hrozného křiku- „I bodejž tě sršeň sám-! Že na tebe, nezbedníku, Polednici zavolám!”

Apoziopeze nedokončená výpověď, vypuštění určité části celku, která navozuje představu otevřené možnosti (pomlčka, …) Vladimír Holan: Rudoarmějci Po duté, mastné explozi vyplulo odtamtud k našemu údivu několik omráčených úhořů…

Gradace pojmenování jsou seřazena podle intenzity (mezi významy je vztah stupňovací) S. K. Neumann: Vstupní modlitba Pochod, útok, vítězství slávy života Vítězslav Nezval: Na břehu řeky Svratky Kde je voda modravá a hory modravější

Antiklimax opak gradace (sestupná intenzita) Jiří Wolker: Pokora Stanu se menším a ještě menším, až budu nejmenším na celém světě.

Antiteze opakování struktur, které jsou z významového hlediska protikladné F. L. Čelakovský: Bohatýr Muromec A z pod lesa, lesa hustého vzav se tu odněkud kůň vyjíždí, on nevyjíždí, on větrem letí,

Osamostatněný větný člen konstrukce sloužící ke zvýraznění určité části výpovědi Brodil se bahnem. Po kotníky. Sám Bylo tam příjemné prostředí. A klid. Držela v rukou dopis. Od Tomáše. Konečně. Musíš k lékaři. Do Prahy.

Seznam použitých zdrojů Literatura: přehled středoškolského učiva. 2. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 209. maturita. ISBN 80-9028571-6-X. Literatura v kostce pro SŠ. 1. vyd. Praha: fragment, 2007. ISBN 978-80-253-0185-2. http://www.cesky-jazyk.cz/slovnicek- pojmu/zvlastnosti-a-nepravidelnosti-vetne- stavby/