Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9"— Transkript prezentace:

1 OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Pracovní list NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Souhrnné testy ROČNÍK: 9. PŘEDMĚT: Český jazyk AUTOR MATERIÁLU: Mgr. Josefa Omelková

2 POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu
MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: OV POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: Prezentace je určena k opakování a upevnění učiva z předchozích vyučovacích hodin – jazyková výchova, základy literární teorie Žáci si zopakují pojmy s učivem související Po frontálním opakování vypracují samostatně zadané kontrolní otázky Text lze využít i jako kontrolní práci / písemně formou pracovních listů – viz příloha-s následnou kontrolou v daném textu /. Ke shrnutí učiva použijí odbornou literaturu – učebnici a přehledy učiva ČJ / práce s chybou – vyhledají zdůvodnění /. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žáci rozlišují zásady tvoření českých slov, rozpoznávají přenesená pojmenování, tvoří spisovné tvary slov, rozlišují významové vztahy gramatických jednotek, zvládají pravopis, uvádí výrazné představitele literatury a jejich díla ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: Většina žáků příklady z pracovního listu zvládla samostatně. Využili přehledy učiva a pravopisné jevy kontrolovali v Pravidlech českého pravopisu. ZDROJ: vlastní tvorba

3 Souhrnné testy Který z těchto jazyků nepatří mezi jazyky slovanské :
a) bulharština b) ukrajinština c) maďarština d) Makedonština e ) polština 2. Výrok „ Medardova kápě čtyřicet dní kape“ je : přísloví b) pořekadlo c) pranostika d) přirovnání

4 3. Který slovní druh nepatří mezi slova neohebná :
Příslovce b) předložky c) číslovky d) spojky 4. U slovesa urči jeho třídu a vzor : Petr měl nové kolo. Třída : ……………… Vzor : ………………. 5. Urči druh souvětí : Petr se cítil mezi chlapci velmi spokojený, neboť ho všichni obdivovali. a) Podřadné b) nejde o souvětí c) souřadné

5 6. Vytvoř správné dvojice :
Zpráva, zhlédnout, správa, zvrhnout Oznámení ……………….. Vedení …………………… Spatřit …………………… Převrhnout ………………. 7. Výraz „obě ruce“ doplň do věty ve správném tvaru : Marcela držela hrnec ………………. oběmi rukami b) oběma rukami c) oběma rukama d) oběmi rukama e) obouma rukami f) obouma rukama

6 8. Od slovesa „brodit“ je správně vytvořen tvar 2. os. , č. mn. , rozk
8. Od slovesa „brodit“ je správně vytvořen tvar 2.os., č.mn., rozk.zp. v bodě : Broďme se b) brodíte se c) brodili se Brodíte se e) broďte se f) brodili byste se 9. Jaký větný člen je barevně zvýrazněný výraz : Mohl byste vysvětlit problém bílkovin ? a) podmět b) předmět c) doplněk d) přívlastek f) příslovečné určení

7 10. K názvům děl přiřaď správný druh literárního žánru : balada, drama, komedie, legenda, bajka, baladický román Nikola Šuhaj loupežník ………………………………. Vrána a liška …………………………………… Svatební košile ………………………………. Bílá nemoc …………………………….. Život Konstantinův ……………………….. Zdravý nemocný ………………………….

8 Správná řešení : Který z těchto jazyků nepatří mezi jazyky slovanské :
a) bulharština b) ukrajinština c) maďarština d) Makedonština e ) polština 2. Výrok „ Medardova kápě čtyřicet dní kape“ je : přísloví b) pořekadlo c) pranostika d) přirovnání

9 3. Který slovní druh nepatří mezi slova neohebná :
Příslovce b) předložky c) číslovky d) spojky 4. U slovesa urči jeho třídu a vzor : Petr měl nové kolo. Třída : 5. Vzor : dělá 5. Urči druh souvětí : Petr se cítil mezi chlapci velmi spokojený, neboť ho všichni obdivovali. a) Podřadné b) nejde o souvětí c) souřadné

10 6. Vytvoř správné dvojice :
Zpráva, zhlédnout, správa, zvrhnout Oznámení zpráva Vedení správa Spatřit zhlédnout Převrhnout zvrhnout 7. Výraz „obě ruce“ doplň do věty ve správném tvaru : Marcela držela hrnec ………………. oběmi rukami b) oběma rukami c) oběma rukama d) oběmi rukama e) obouma rukami f) obouma rukama

11 8. Od slovesa „brodit“ je správně vytvořen tvar 2. os. , č. mn. , rozk
8. Od slovesa „brodit“ je správně vytvořen tvar 2.os., č.mn., rozk.zp. v bodě : Broďme se b) brodíte se c) brodili se Brodíte se e) broďte se f) brodili byste se 9. Jaký větný člen je barevně zvýrazněný výraz : Mohl byste vysvětlit problém bílkovin ? a) podmět b) předmět c) doplněk d) přívlastek f) příslovečné určení

12 10. K názvům děl přiřaď správný druh literárního žánru :
balada, drama, komedie, legenda, bajka, baladický román Nikola Šuhaj loupežník - baladický román Vrána a liška - bajka Svatební košile - balada Bílá nemoc - drama Život Konstantinův - legenda Zdravý nemocný - komedie


Stáhnout ppt "OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9"

Podobné prezentace


Reklamy Google