2.0 TABULKOVÝ PROCESOR MICROSOFT EXCEL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Olomouc, únor 2012.
Advertisements

Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
MS OFFICE EXCEL 2007,2010 Vypracovali: Kolaříková Veronika
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Vkládání a úprava tabulek do Wordu 2003
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
X EXEL.
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ TABULKY, ZÁKLADNÍ FORMÁTOVÁNÍ Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Textový procesor, textový.
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Školení počítače Excel
IT začátečníci - Word Modul 3.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tabulkový procesor – Excel Základní operace s buňkami.
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
17.Tabulkový procesor (filtrování a řazení dat, formuláře, podmínky a podmíněné formátování, export a import dat) Barbora Skoumalová 4.A.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Excel – editace ( formát ) buněk
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Tabulkové kalkulátory
Excel ´97 Co je to program „Excel“? součást skupiny programů Microsoft Office, tabulkový procesor vhodný pro tvorbu: tabulek, výpočtů, seznamů, posloupností.
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
Tabulkový program MS Office Excel , SB 305, – h
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Excel – editace a formát tabulky Ing. Bohumil Bareš.
Textový editor MICROSOFT WORD.
Jak vložit tabulku Excel do Wordu
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Podmíněné příkazy jednoduché bVbVbVbVytvořené jednoduché tabulky bJbJbJbJednoduché opravy údajů bPbPbPbPodmíněné zadávání údajů.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Tabulky v Microsoft Excel Vypracovala: Mgr. Drahoslava Drábková Dne: ICT2/1/3/15.
Tabulkový procesor MS EXCEL III. TVORBA GRAFŮ, SEZNAMY, FILTROVÁNÍ DAT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Je to soubor programů, určených nejen pro práci v kanceláři.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
EXCEL – tisk a tvorba grafů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Tabulkový procesor Operace s řádky a sloupci, filtry – výběrová kriteria Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-4.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Digitální učební materiál
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP CZ.1.07
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

2.0 TABULKOVÝ PROCESOR MICROSOFT EXCEL

Microsoft Excel Program pro tvorbu tabulek. Dále v něm lze zpracovávat protokoly, skládat data do úpravných forem, dokáže spočítat výsledky, součty, průměry, kreslí grafy – lze vybrat z nabízené palety typů.

Základní okno

Buňka Nazývá se tak jeden obdélníček (políčko v budoucí tabulce). Každé buňce je přiřazena souřadnice – písmeno nahoře a číslo vlevo. Do sousedních buněk se lze přesouvat pomocí šipek na klávesnici.

Změna textu V případě, že chceme změnit text v buňce, tak lze využít Řádku vzorců. Popřípadě se lze dvojklikem dostat do buňky a upravit text přímo přes buňku. V případě označení buňky a psaní nového textu se automaticky předchozí smaže.

Velikost buňky V případě delšího textu, než je šířka buňky dojde ke schování textu za sousední buňku. V tomto případě je potřeba buňku zvětšit – roztáhnout.

Označování více buněk Pomocí levého tlačítka a tažením myší. Označené buňky jsou začerněné, s výjimkou první rohové buňky. I když je tato buňka bílá, je také označená a při změně parametrů se mění i ona.

Ohraničení K nastavení ohraničení je vhodné využít rozbalovací ikony v panelu nástrojů. Když se zamotáte do ohraničování jednotlivých buněk nebo omylem ohraničíme něco jiného, je většinou nejlepší použít první možnost ohraničení. Tím se zruší všechny čáry a můžeme začít znovu.

Základní úpravy textu Využívá se stejných nástrojů jako ve Wordu.

Přesouvání Označte tabulku a najeďte kurzorem na okraj označené části. Zde uchopte tabulku a přesuňte na nové místo.

Označování řádků a sloupců Řádek označíme klepnutím na číselnou souřadnici po levé straně okna. Sloupec označíme klepnutím na písmenko v horní části okna. Lze označovat více řádků/sloupců najednou.

Vkládání řádků a sloupců Vložíme tak, že klepneme do nějaké buňky a použijeme příkaz Vložit > Řádek. Řádek se vloží nad označenou buňku. Vkládání sloupců je totožné, akorát použijeme příkaz Vložit > Sloupec.

Odstraňování řádků a sloupců Vyberte řádek nebo sloupec a v nabídce Úpravy vyberte příkaz Odstranit.

Funkce Výhodou programu je zpracování dat. Následně zadáme data do buněk. Poté vybereme funkci, kterou chceme aplikovat a následně vybereme oblast, na které chceme danou funkci aplikovat.

Součet Nejčastěji používaná funkce. Má svoji ikonu nazvanou Suma. Výsledek součtu se vloží do buňky, které jsme přiřadili funkci Suma. Pro potvrzení oblasti hodnot stačí stisknout Enter.

Průměr Práce je obdobná jako u součtu. Prvně klikneme do buňky, kde chceme mít výsledek. Následně využijeme nabídku Vložit > Funkce a zvolíme Průměr. Následně potvrdíme oblast dat, kterou chceme zahrnout do výpočtu a potvrdíme Entrem.

Graf Opět vložíme přes nabídku Vložit > Graf. Druhá možnost je použít průvodce frafem v panelu nástrojů. Po označení celé tabulky i s názvy sloupců a řádků použijeme daný příkaz. Následně se řídíme podle průvodce.

Výběr typu grafu…

Pojmenování řádků, sloupců a nastavení legendy.

Pojmenování grafu, popis os – další záložky.

Na poslední kartě ještě rozhodneme, zda-li se má graf vložit do nového listu, či do stejného.

Důležitá je i funkce náhled…ta prodává vaši práci.

Prostorové natáčení grafu Lze prostorově natáčet pomocí čtverečků v rozích.

Velikost a formát textů Dvojím kliknutím se otevře okno, ve kterém je i karta Formát písma. Dobré je nastavovat i sklon písma. Karta s touto funkcí nese název Zarovnání – dostaneme se na ní dvojím kliknutím na text.

Barvy a textury Lze měnit dvojím kliknutím na sloupec.

Panel nástrojů Graf Lze ho vyvolat přes nabídku Zobrazit > Panely nástrojů > Graf.

Kopírování Kopírování v jednom sloupci je nejrychlejší přetažením za roh horní buňky. Kopírování funguje i jako v jiných programech přes Ctrl+C a vkládání Ctrl+V.

Rozvíjení řady Výhoda této funkce je například při tvorbě číslovaných seznamů, či jiných přednastavených slov (po – ne, leden – prosinec). Zapíšeme první znak a následně pomocí roztažení vytvoříme čísel- nou řadu.

Formát buňky Buňky, které chceme formátovat musíme označit. Následně využijeme příkaz Formát > Buňky.

Číslo V případě zapsání data může po Enteru sám program přeformátovat danou buňku do předem nastaveného formátu – buňce je přiřazen jiný formát, než s jakým počítáme. Kdykoliv lze tento formát změnit na obecný v záložce číslo.

Zarovnávání Je další kartou, kde lze nastavit zarovnání nejen pozicí v buňce (na střed, vlevo, vpravo), ale také možnost svislého textu.

Ohraničení Další karta, kde máme možnost nastavení stylu a síly čar kolem buněk (tečkované, čerchované, žádné).

Pamatuj si… Při práci v Excelu nepracujeme na papíře, ale na hodně velké pracovní ploše. Proto je třeba před tiskem věnovat dostatek pozornosti nastavování tabulky na papíře.

Řazení Jedná se o další možnost při zpracování dat. Po vytvoření tabulky (např. jmenného seznamu) označíme jak sloupec jméno, tak sloupec příjmení. Následně využijeme nástroj Seřadit vzestupně. Jména se seřadí podle prvního vybraného sloupce.

Řazení Další možností je využít nabídky Data > Seřadit. Zde lze říci, podle kterého sloupce budeme řadit.

Tisk Před tiskem využijeme příkazu Soubor > Náhled – dozvíme se, jak bude náš výtvor vypadat na stránce. Další nastavení umožňuje Soubor > Vzhled stránky. Zde lze posouvat okraje, centrovat tabulky na stránce, záhlaví a zápatí a další.

Závěrečná práce - Kalokaghatia Vyberte si jednu činnost, kterou provádíte denně (pokud možno cvičení). Po dobu jednoho týdne budete ráno, odpoledne, večer cvičit, dokud to půjde a výslednou hodnotu si zapíšete. Údaje zanesete do tabulky, vytvořte grafy, ze kterých bude zřetelné, kolik jste toho nacvičili. Nebojte se využít při zpracování i funkcí.