Možnosti mystifikace ve školním dějepise metodami dramatické výchovy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
K terminologii a praxi hraní rolí v dějepisném vyučování
Advertisements

Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Řeč, jazyk, mluva.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Strukturované učení PROJEKT EU
Dramatické a pohybové činnosti v Mš
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Textová média v DV AR 2013/2014.
Kvalitativní výzkum.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Ing. Jiří Šilhán.  řízení a podpora spolupráce  správa dokumentů  správa dalších typů dat  správa obsahu - Content Management System (CMS)  řízení.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Příprava družinových schůzek RK Bajkonur Domácí příprava (nebo ve škole, v buse, atd.....) Kvalita schůzky přímo závisí na tom, jak je připravená.
Komunikace.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ
Vybrané techniky a metody sociální práce
Stali jste se účastníky otevřeného grantového řízení na využití „Pískovny“. Vaše zájmové skupiny mají za úkol připravit svůj projektový záměr pro využití.
Dramatická výchova a využití jejich prvků v práci muzejního pedagoga workshop pro pracovníky muzeí Muzeum h lavního města Prahy
Občanská nauka 2. ročník dvouletého učebního poměru SOU
v pedagogické diagnostice
Vlastní hodnocení školy
Metodický list Se sportem je pojem fair play nerozlučně spjat. Patří k základním kamenům výchovy sportovců všech výkonnostních úrovní a každého věku.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Metody pedagogické diagnostiky
První zaměstnání Petr Machala.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ProCoP (Product Contact Point) -představení a účel- Ministerstvo průmyslu a obchodu
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
VY_32_INOVACE_PSYPS12160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
osob s mentálním postižením
Slohové postupy.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
METODY A TECHNIKY DRAMATICKÉ VÝCHOVY
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Improvizace jako součást intermediálních aktivit v procesu sebepoznání a vztahové komunikaci Wanda Dobrovská Univerzita Palackého v Olomouci Katedra hudební.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Psychologie výchovy a vzdělávání
Didaktika geografie.
ETNOGRAFICKÉ INTERVIEW ● cíl: zjistit, jak zkoumané osoby interpretují svět kolem sebe ● raport - navození příjemné, uvolněné atmosféry ● informant - osoba,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
DIDAKTICKÁ SIMULAČNÍ HRA: OSTROV Autorka: Petra Vaňková.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Ekonomika malých a středních podniků
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
SEMINÁŘ Mgr. Karolina BOSTLOVÁ
Simulace Pískovna - instrukce
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
seminář Teorie a metodiky výchovy
Mobilní marketing v ČR Autor bakalářské práce: Daniel Němec
Jak si hrát v hodinách slohu?
DUŠEVNÍ VLAStNICTVÍ Kateřina Dušáková.
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

Možnosti mystifikace ve školním dějepise metodami dramatické výchovy Iva Dvořáková

Metody dramatické výchovy ve výuce dějepisu Výhody pro výuku Podporují představivost Široké uplatnění – ve všech částech hodiny i při větších výukových celcích Umožňují vcítit se do aktérů různých událostí a dějů Nevýhody pro výuku Subjektivní Někdy složitá organizace a řízení Na hraně – potřebují dobře vybaveného a připraveného učitele

Základní rozdělení metod DV dle J. Valenty (Metody a techniky DV Základní rozdělení metod DV dle J. Valenty (Metody a techniky DV. Praha – Strom, 1997) Metody I. řádu – plná rolová hra Metody II. řádu (fragmentární, ale důležité) a) pantomimicko-pohybové b) verbálně-zvukové Metody III. řádu (doplňující aktivity) a) graficko-písemné b) materiálově věcné

Metody „vhodné“ pro mystifikaci pantomimicko-pohybové Živý obraz (též nehybný obraz, stronzo, fotografie – terminologická nejednotnost) Zastavený pohyb, fotografie, zachycení určitého okamžiku

Metody „vhodné“ pro mystifikaci pantomimicko-pohybové Pantomima Pohybová sekvence bez mluvení Jednotlivci i skupiny

Metody „vhodné“ pro mystifikaci verbálně-zvukové Alej – „ulička svědomí“ Skupina, dvě řady proti sobě, vzdálenost alespoň 1,5m, uličkou prochází postava, všichni jsou jejími myšlenkami, přáteli… dle domluvy

Metody „vhodné“ pro mystifikaci verbálně-zvukové Dabing Dvojice, 1 hraje pantomimicky a mlčí, 2 za něj mluví

Metody „vhodné“ pro mystifikaci verbálně-zvukové Imaginativní hra Jednotlivci, domýšlení příběhu předmětu, kostýmu, rekvizity. V roli i mimo roli.

Metody „vhodné“ pro mystifikaci verbálně-zvukové Horké křeslo Celá skupina, 1přijme roli, ostatní mu kladou otázky. Varianty: jde o důležité rozhodnutí, skupina = hlasy svědomí, přátel …

Metody „vhodné“ pro mystifikaci verbálně-zvukové Monology (verbální sóla) Jednotlivci,vnější projev, zveřejněná vnitřní řeč, celá škála možností.

Metody „vhodné“ pro mystifikaci verbálně-zvukové Zaslechnutá řeč Skupina,jednotlivci, 1 slyší to, co má být skryto učím jeho či někoho jiného a pak o tom dává zprávu.

Metody „vhodné“ pro mystifikaci graficko-písemné Deníky Dopisy Letáky Mapy Obrazy Seznamy Životopisy

Metody „vhodné“ pro mystifikaci graficko-písemné Role „na zdi“ Do lidské siluety se píše charakteristika postavy dle dohodnutých pravidel

Shrnutí Použití metod Dv v dějepise může být zajímavé a přínosné, ale vyžaduje zkušeného a vzdělaného učitele schopného improvizovat na místě a žáky, kteří jsou ochotni přijmout a dodržovat dohodnutá pravidla.

Iva Dvořáková Gymnázium J.A. Komenského Nové Strašecí Děkuji za pozornost. Iva Dvořáková Gymnázium J.A. Komenského Nové Strašecí