Komplexní analýzy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

2. přednáška.
Strategické analýzy MANAGEMENT CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková.
Analýza zdrojů a schopností organizace
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Význam informací v podnikání
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
2.Vnitřní analýza.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Strategické plánování v marketingu
MANAGEMENT a MARKETING
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Produkt.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Metody analýzy portfólia
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Prosperita organizace
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
Model strategie marketingového mixu
Plánování a rozhodování v organizaci
Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový systém řízení
Životní cyklus organizace
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Plánování a rozhodování v podniku
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Komplexní analýzy

Seznam komplexních analýz SWOT analýza Portfolio analýza Finanční analýza Paretova analýza ABC analýza Analýza životního cyklu výrobku Analýza životního cyklu podniku

SWOT analýza

Charakteristika analýzy Používá se k celkovému zhodnocení východisek podniku. Sleduje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby na trhu. (Strengths-Weaknesses and Opportunities-Threats Analysis)

Vnitřní faktory Hodnoty uvnitř podniku, mohu je ovlivnit Silná stránka = v čem jsem lepší než ostatní Slabá stránka = v čem jsem slabší než ostatní

Vnější faktory Hodnoty vně podniku, nemohu je ovlivnit, musím se jim přizpůsobit Příležitost = šance, která existuje na trhu = její využití mi může přinést úspěch Hrozba = existující riziko na trhu = může ohrozit podnik, vést k neúspěchu

Ve SWOT analýze zohledňujeme výrobní faktory (stáří technologie, kapacita, druh výroby) personální faktory (motivace, loajálnost, vzdělanost) finanční faktory (rentabilita, velikost vlastních zdrojů) organizaci a řízení (týmová práce, úroveň managementu) marketingová síla firmy (image, podíl na trhu, kvalita marketingového mixu)

SWOT matice S W O T S O Maxi - Maxi W O Mini - Maxi S T Maxi - Mini vnitřní vnější Silné stránky S Slabé stránky W Příležitosti O S O Maxi - Maxi W O Mini - Maxi Hrozby T S T Maxi - Mini W T Mini - Mini

SWOT strategie MAXI - MAXI MAXI - MINI MINI – MAXI MINI – MINI Maximalizovat silné stránky, abychom mohli maximálně využít příležitosti MAXI - MINI Maximalizovat silné stránky, abychom mohli minimalizovat existující hrozby MINI – MAXI Minimalizovat slabé stránky, abychom mohli maximalizovat příležitosti MINI – MINI Minimalizovat slabé stránky, abychom mohli minimalizovat existující hrozby

DÚ Vytvořte SWOT analýzu naší školy Pro každý faktor vymysli 5 parametrů Pošli na kamenska@mzbv.cz

Portfolio analýza

Charakteristika analýzy Slouží k posouzení šancí na úspěch jednotlivých podnikatelských jednotek, výrobkových řad nebo výrobků.

BCG portfolio analýza Nejznámější portfolio analýza Z dílny Boston-Consulting Group Šance uspět se hodnotí pomocí růstu trhu a tržního podílu (ve srovnání s největším konkurentem)

Portfolio matice

Otazníky Otazník = nevím, jak dopadne relativní tržní podíl je nízký růst trhu je vysoký ŽC výrobku = zavádění N jsou vysoké V jsou nízké HV je záporný

Hvězdy Hvězda = nejlepší výrobek relativní tržní podíl je vysoký růst trhu je vysoký ŽC výrobku = růst N jsou střední V jsou vysoké HV zisk a stoupá nahoru

Dojné krávy Dojná kráva = „krmí“ další kvadranty relativní tržní podíl je vysoký růst trhu je nízký ŽC výrobku= nasycení N jsou nízké V jsou maximální HV je  maximální

Bídní psi Bídní psi = nejhorší výrobek, „tahá“ nás ke dnu relativní tržní podíl je nízký růst trhu je nízký ŽC výrobku = úpadek N jsou nízké V jsou nízké HV je ztráta

P.A. a náklady a výnosy

Příklad Vytvořte portfolio analýzu, když víte, že:   Středisko podíl na trhu růst trhu HS – postele 2 3% HS – matrace 0,2 5% HS – rošty 1,5 15%

DÚ Vytvořte portfolio analýzu, když víte, že:  Výrobek podíl na trhu růst trhu sandále 0,5 15% tenisky 9 18% kozačky 0,4 2% Papuče 4 4% V PowerPointu poslat na kamenska@mzbv.cz Pro každý výrobek proveďte analýzu a určete kvadrant P.A., relativní tržní podíl, růst trhu, ŽC výrobku, N, V, HV

Finanční analýza

Charakteristika analýzy je to vyhodnocení finanční a ekonomické situace podniku sledujeme Likviditu Rentabilitu Nákladovost Strukturu majetku a kapitálu Porovnáváme tyto hodnoty V čase Mezi podniky Mezi pobočkami

Paretova analýza

Charakteristika analýzy metoda, která pomáhá stanovit priority odstraňování hlavních problémů firmy. P. Pareto definoval, že 80% následků je způsobeno pouhými 20% příčin. Pro řadu činností platí pravidlo obecné 20:80 Pro podnik platí, že 20% výrobků přináší 80% zisku podniku

ABC analýza

Charakteristika analýzy analyzuje výrobky podle toho, jak se podílí na celkovém zisku podniku Výrobek A = největší podíl na zisku Výrobek B = střední podíl na zisku Výrobek C = nejmenší podíl na zisku    

Analýza ŽC výrobku

Charakteristika analýzy Sledujeme vývoj prodeje výrobků v čase, popř. vývoj hospodářského výsledku, který výrobek přináší Analýza pomáhá rozhodovat o změnách výrobního programu v jednotlivých etapách životního cyklu výrobku zavádění růst zralost zánik

Graf ŽC výrobku

Analýza ŽC podniku

Charakteristika analýzy Analýza pomáhá rozhodovat o postavení podniku v jednotlivých etapách životního cyklu podniku

Etapy ŽC podniku vznik a založení podniku růstová fáze zápis do Obchodního rejstříku růstová fáze extenzivně = nákupem nových zdrojů intenzivní = zdokonalování stávajících zdrojů fáze stabilizace podnik funguje bez problémů fáze stagnace podnik je dlouho ve fázi stabilizace, nastává zlomový bod, rozhoduje se o budoucnosti podniku fáze sanace rozhoduje se o ukončení činnosti, nebo o tom, zda podnik znovu postavíme na nohy a uvedeme do další růstové fáze) úpadek / zánik

Graf ŽC podniku