Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Význam informací v podnikání
Advertisements

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Marketingové prostředí
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Marketing Základy a postupy..
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Management a řízení hotelu
MARKETING Přednáška P
Rozhodování jako manažerská funkce
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomika malých a středních podniků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Portfolio analýza Model GE
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Struktura marketingového plánu Ročník / obor studia: III. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 594 Klíčová slova:  plán, cíle, strategie, kontrola Anotace: Odborná prezentace pro podporu výkladu učitele na téma: Struktura marketingového plánu.

Struktura marketingového plánu

Marketingový plán Marketingový plán je základním nástrojem každodenního řízení a koordinování zejména marketingových aktivit podniku. Je výsledkem marketingového plánování a určuje chování organizace v následujícím období. Je poměrně detailní a specifikovaný. Musí být zpracován do písemné podoby a být kdykoli přístupný. Předchází mu marketingový výzkum a analýza. Dlouhodobý marketingový plán je podrobněji rozpracován v ročních realizačních marketingových plánech. Zahrnuje: charakteristiku současné situace analýzu příležitostí a hrozeb prohlášení o poslání firmy firemní cíle strategie a varianty programy a rozpočty způsob kontroly

Struktura marketingového plánu V praxi se konkrétní obsah marketingového plánu skládá z několika na sebe navzájem navazujících částí (oddílů). Ve stručnosti bychom si je mohli představit v následující podobě: Úvod začíná se krátkým, půlstránkovým shrnutím hlavních cílů předkládaného marketingového plánu, které by se měly detailně rozpracovat v jednotlivých navazujících částech.

Struktura marketingového plánu Aktuální marketingová situace zde se vychází ze základních údajů o zákaznících, konkurenci, dodavatelích, odběratelích a dalších složkách mikroprostředí. Jedná se hlavně o analýzu silných a slabých stránek. Rozbor příležitostí a očekávání v makroprostředí identifikuje hlavní příležitosti a vážná ohrožení ve vztahu k silným a slabým stránkám, zejména rizika, která mohou negativně působit na podnikatelskou činnost v rámci makroprostředí. Analýzou demografického, ekonomického, přírodního, technologického, politicko-právního a sociálněkulturního prostředí bychom měli odhalit jejich případný vliv na budoucí uplatnění naší nabídky na konkrétním trhu.

Struktura marketingového plánu Údaje o trhu obsahuje základní číselné sumarizace informací o potenciálu trhu, o konkrétních prodejích, cenách, ziskovém rozpětí a čistém zisku pro každý nabízený produkt na dotyčném cílovém trhu (segmentu). Profil zákazníků počty a hlavní charakteristiky jednotlivých skupin zákazníků (jejich sociodemografické a ekonomické charakteristiky, kupní síla, preference, potřeby, nákupní chování a rozhodování).

Struktura marketingového plánu Postavení konkurence identifikuje hlavní konkurenty, popisuje jejich velikost, cíle, tržní podíl, případně další charakteristiky podstatné pro pochopení jejich záměrů a chování. Situace v produktovém, cenovém, distribučním a komunikačním mixu – zejména v porovnání s konkurencí. Cíle na základě předchozích zjištění a rozborů se stanoví základní typy cílů: ekonomických, finančních, marketingových, sociálních a případně dalších. Ekonomické cíle se mohou týkat hlavně podílu a postavení podniku na trhu, zatímco finanční budou spíše zaměřeny na míru návratnosti investic, předpokládané zisky apod.

Struktura marketingového plánu Předpokládané náklady a výsledky obsahují rozpočet, který je výkazem o plánovaném zisku, případně ztrátě. Na straně příjmů jsou tržby z prodejů, na straně výdajů se vykazují vedle výrobních nákladů také očekávané částky na distribuci, propagaci a další položky. Kontrola sleduje plnění úkolů, dosahování marketingových cílů i dodržování rozpočtu. Právě na kontrolu se často zapomíná. Přitom by měla být průběžná, aby podnik dokázal operativně reagovat na dosažené výsledky i měnící se situaci na trhu.

Podpůrné nástroje pro plánování Sepisování scénářů a snů – srovnávání schopností firmy s budoucími možnostmi, sestavení představ o budoucích událostech Analýza výpadků – hledání výpadků nebo mezer na trhu, kterých bychom mohli využít v našem podnikání (zlepšení produktivity, proniknutí na trh, rozšíření trhu, vývoj nového produktu ..) Ansoffova matice – určování rizika, které čeká firmu při různých změnách strategie Segmentace trhu – charakteristika cílové skupiny zákazníků Mapování a vytyčování – grafické vyjádření konkurenčního prostředí a zobrazení rizikových oblastí Analýza rozhodujících faktorů úspěchu – hledání kritérií úspěšnosti Analýza životního cyklu produktu – předvídání životních cyklů, rozhodujících faktorů pro úspěšné působení na trhu Analýza podílu na trhu – procentuální vyjádření velikosti trhu v porovnání s konkurencí, možné cesty ke zvýšení tohoto podílu Bostonská matice – analýza podnikatelského portfolia, podíl různých produktů firmy na celkovém zisku

Použitá literatura KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1.