Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
22. základní škola Plzeň, Na Dlouhých 49, příspěvková organizace Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

PRESENT PERFECT SIMPLE
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Výrazy s present perfect VY_22_INOVACE_24 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PRESENT PERFECT Vypracovala: Hana Kosejková EU-OP VK-III/2ICT DUM 197 VY_32_INOVACE_ICT 197.
PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Present perfect Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Past simple and Present Perfect in Contrast
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present perfect cvičení VY_22_INOVACE_32 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_434_Předpřítomný čas (1) AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Present perfect X past simple
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_22_INOVACE_ANJ_1S2U_VO_27_20
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Označení DUM 13 _ 07 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Present Perfect Simple Autor: Mgr. Alžběta Fojtů Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Předpřítomný čas prostý 8-9.ročník (k učebnici Projekt 3) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_47.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_47.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Since, for Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Past simple x present perfect VY_32_INOVACE_02-60 Ro č ník: 8. Vzd ě lávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzd ě lávací obor: Anglický jazyk Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Anglický jazyk – Present Perfect - 9.ročník
GE - Vyšší kvalita výuky
Present perfect nebo past simple
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 3
Present perfect.
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
VY_32_Inovace_ Ever, never Project 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
I haven´t seen your ID card.
PRESENT PERFECT NEGATIVE_11
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
PRESENT PERFECT (PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS)
Předpřítomný čas Present perfect tense
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity II/2 – Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Autor Mgr. Radmila Vovková Číslo materiálu VY_22_INOVACE_ANJ_2S3U1N_VO_27_21 Název Present Perfect Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Anglický jazyk Ročník 2.roč. SŠ, 3. roč. SOU, 1. roč. nástavbového studia Tématický celek Gramatika Anotace Výkladová prezentace na minut seznamuje žáky s předpřítomným časem přítomným. Prezentace obsahuje cvičení, na kterém si žáci procvičí tvorbu předpřítomného času. Součástí je klíč ke cvičením. Metodický pokyn Viz předposlední strana prezentace Klíčová slova Present perfect, have, has Očekávaný výstup Žáci si osvojí používání předpřítomného času v porovnání s časem minulým.. Získané znalosti si procvičí na cvičení v závěru prezentace. Datum vytvoření

PRESENT PERFECT

TVOŘENÍ HAVE HAS MINULÉ PŘÍČESTÍ VÝZNAMOVÉHO SLOVESA (koncovka –ed nebo 3. sloupek) + I have written three letters. She has been to Scotland. He has visited China twice.

OTÁZKA ZÁPOR Have you been there? Have you seen my dog? Has he read Hamlet? Have you washed your hair? They haven‘t done it yet. We haven‘t seen him yet. He hasn‘t eaten yet. I haven‘t ridden a horse.

POUŽITÍ -> doba minulého děje není určena I have seen him. - Viděl jsem ho. -> doba děje je určena časovým určením zahrnujícím přítomnost I have seen him this week. – Viděl jsem ho tento týden. -> děj se odehrál v minulosti a zasahuje do přítomnosti I‘ve seen it already. – Už jsem to viděl. -> děj vyjadřuje zkušenosti Have you ever been to Italy? - Už jsi někdy byl v Itálii?

ČASOVÉ VÝRAZY: JUST - právě SO FAR - dosud NOT YET - ještě ne SINCE - odkdy EVER – (vůbec) kdy NEVER - nikdy ALREADY – už FOR - jak dlouho Jill has been in London for four days. She is in London now. Jill has been in London since Monday. __________________________________________now_____________ past MondayFriday

PAST SIMPLEPRESENT PERFECT ! AGO - před nějakou dobou – minulý čas ! When did she arrive in London? She arrived in London four days ago. FOR, SINCE How long has she been in London? She has been in London for four days. She has been in London since Monday.

PRESENT PERFECT OR PAST SIMPLE 1. My friend is a writer. She ______________________ (write) many books. 2. How many cigarettes _____________ you _____________ (smoke) today? 3. __________ you _______________ (see) that film before? 4. When I was a child I _________________(not/like) sport. 5. Kathy loves travelling. She ______________________ (visit) many countries. 6. Rita ________________ (live) in Finland from 1991 to They ____________________ (be) to London three times. 8. Your hair looks different. ________ you _______________ (have)a haircut? 9. I’m really angry. Somebody __________________ (eat) my chocolates. has written have smoked Haveseen didn‘t like has visited lived have been Havehad has eaten

Metodické pokyny k materiálu: 1) tento digitální učební materiál je zaměřen na osvojení si učiva týkajícího se předpřítomného času následné procvičení tohoto tématu 2) na prvních stranách se žáci seznámí s tvorbou předpřítomného č. 3) na dalších stránkách se žáci seznámí s tvorbou záporných vět a otázek 4) další část je zaměřena na použití předpřítomného času, a na rozdíl mezi časem minulým a předpřítomným 5) poslední část materiálu je zaměřena na procvičení osvojeného učiva 6) metodické pokyny jsou uvedeny u cvičení 7) cvičení lze využít v papírové podobě nebo s nimi lze pracovat skupinově na interaktivní tabuli

Zdroj: Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press, ISBN s. 30, 31, 32, 36, 37. vlastní tvorba autora