Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
PŘÍKLAD KVALITATIVNÍHO VÝZKUMU
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Dokáže člověk vytvořit něco tak dokonalého jako je příroda ? …snad možná hudbu..
IveHale s.r.o..
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
Projekt Pracujte na dálku, registrační číslo CZ.1.04/5.1.01/
Svět mýma očima Názor – základ osobnosti. Obsah jak stránek, tak hlavy Co se u mě dočtete? Co uvidíte? Na co se připravit? A na co raději zapomenout?
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Všichni jistě víte, že jsem měl nedávno zdravotní problémy. Můj lékař mi po řadě vyšetření teprve nedávno stanovil diagnózu: DPPVV.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Sociální práce s rodinou 3
Dialog o podstatě matematiky Kristýna Pítrová, 2.B
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Prezentační dovednosti
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
Marie Terezie Vláda
KPD – právní analýza JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.. PROBLÉM - je komplexní situace ANALÝZA PROBLÉMU – má pomoci najít nejlepší řešení pro klienta Př.: Jediný.
Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.
Komunikace s rodiči.
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Východiska úkolově orientované supervize
MUSÍ BÝT KOMUNITNÍ TLUMOČNÍK STEJNÉHO POHLAVÍ JAKO KLIENT?
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
Přijímací pohovor Doporučení a rady.
1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 2. Opakování Co je to management znalostí Zachycení a komunikace Implicitní a explicitní znalosti Základní.
Psaní právních dokumentů
Absolventi na trhu práce
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
TEORIE.  důležitá součást při žádosti o práci či stáž, jedna z prvních informací o vás – pokud se bude líbit, můžete na jeho základě postoupit k pohovoru.
Marketing pro NNO aneb jak se nenechat semlít Postřehy z letošního ročníku soutěže Být vidět Tomáš Jindříšek & Matěj Novák
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Motivační dopis cíl dopisu: zapůsobit získat pozvání na rozhovor obsah dopisu: vysvětlení zájmu o práci forma dopisu: krátký text zásady při psaní: stručnost,
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Od výzkumného problému k jeho řešení (výzkumu) Problém: Co tvoří základ interakce zdravotní sestry s pacientem, která má povahu ošetřovatelské péče?
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Žákovský parlament – I. stupeň
Zaměstnání členů rodiny
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Workshop k akčnímu výzkumu
Koučink dětí a mladistvých
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Otázky pro průběžnou práci
Násilná osoba aneb co s ní
Etiketa - Představování
První zkušenosti s evaluací
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Pracovní společenské události
Transkript prezentace:

Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková

PROČ vedeme s klientem pohovor? Abychom si s klientem vytvořili určitý vztah spolupráce Abychom se dozvěděli fakta Abychom se dozvěděli klientovy cíle => pohovor s klientem jako komplexní záležitost

Vytvořit s klientem vztah Prostředí Vzhled právníka Místo k sezení Omezit možná vyrušení Uvítání 4P: pozdravit, podat ruku, představit se, posadit klienta (meet, greet, seat) Rozloučení Podat ruku, pozdravit

Vzhled právníka

Místo k sezení

Pokládání otázek Nejprve nechte klienta, aby povídal sám (v lepším případě) Pokud to nepůjde, klaďte otevřené široké otázky Pak se klienta doptávejte na detaily a ověřujte si, co jste si zapamatovali užšími (případně uzavřenými) otázkami

Naslouchejte Aktivně naslouchejte Aktivní naslouchání podporuje tok rozhovoru bez toho, abyste se museli klienta něco ptát Mimika, fráze… Dělejte si poznámky Obvykle klientům nevadí, když se jich ptáte, ale je slušné se na to zeptat, případně je na to upozornit Nejprve se snažte pouze naslouchat Snažte se neztratit oční kontakt!

Proč někdy pohovor vázne? Samotný pohovor může být pro klienta nepříjemný (osobní sdělení, nepříjemná fakta…) Někdy má klient pocit, že vám musí říct pouze ty pozitivní věci Někdy má klient k právníkovi přílišný respekt jako k autoritě

Jak to napravit? Vytvořením důvěryhodného a příjemného vztahu právník-klient Projevením respektu a empatie ke klientovi a jeho problému Nonverbální komunikací Aktivním nasloucháním Příjemným prostředím v kanceláři Pokládáním jasných a srozumitelných otázek

Plánování pohovoru Přípravná část Krátká úvodní část Část, kde sbíráme informace Část, kde zjišťujeme klientovy cíle (Část, kde si stanovujeme předběžné cíle) závěrečná část

Přípravná část Pokud máme s klientem sjednanou schůzku a víme alespoň minimálně, o čem je jeho problém, můžeme se připravit Nastudujeme základní právní předpisy k problému Upozorníme klienta na to, aby s sebou vzal všechny papíry které k věci má

Krátká úvodní část Úvodní fráze k otevření rozhovoru: „Jak vám mohu pomoci?“ „Jaký je váš problém?“ … Oslovujte klienta příjmením Pokud by si mohli klienti vybrat, většina z nich, by nejraději nešla za „právníkem“. Raději by šli za normální lidskou bytostí, která dělá tu práci, kterou právník.

Část se sběrem informací Nejdelší část Obvykle vám klient povypráví svůj příběh Pak byste se měli podrobněji doptávat na detaily Pak zopakujete příběh klientovi tak, jak jste jej z jeho vyprávění pochopili a klient vás opravuje, případně doplňuje

Část s identifikací cílů Vybrané cíle budou určovat zvolenou strategii a možnosti k vyřešení problému

Závěrečná část Tato část nastává v okamžiku, kdy víte, že klient chce, abyste mu radu poskytli právě vy a vy ji chcete právě tomuto klientovi poskytnout 1) upozorněte klienta na to, co by NEMĚL DĚLAT, aby situaci nezhoršil 2) řekněte klientovi, co by MĚL UDĚLAT (donést vám dokumenty, zjistit další informace…) 3) obeznamte klienta s tím, co UDĚLÁTE VY Řekněte klientovi, jak vás má kontaktovat

Interviewing = Výslech svědka Specifická otázka

Výslech svědka Od pohovoru s klientem se liší Svědek nepotřebuje vaši pomoc, ale vy potřebujete jeho Pravděpodobně s vámi nebude chtít komunikovat Nemusíte si s ním vytvářet žádný vztah

Typy svědků Přátelský Chce, abyste vy/váš klient vyhráli Neutrální Je mu jedno, kdo vyhraje nebo prohraje Nepřátelský Chce, abyste vy/váš klient prohráli

Děkuji za pozornost! Dotazy?