1 kvalita, spolupráce, důvěra Budoucnost UJEP - kvalita, spolupráce, důvěra Prof. MUDr. Ladislav Pyšný, CSc. projev kandidáta na rektora dne 10. listopadu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Organizace řízení společnosti
Inovace, inovační projekty a úloha klastrů (obecný náhled) Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
HESLO NA WIFI KULTURAEVROPA. RE: FORMA, na které záleží aneb zaměstnávání osob s chronickým duševním onemocněním PARALELNÍ ŽIVOTY je název projektu, který.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Regionální aspekty uvedené v národní politice. Regionální aspekty systému VaV posilování role regionální spolupráce VŠ v oblasti socioekonomického rozvoje.
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Hodnocení UJEP AK ČR Závěry a doporučení. Personální zajištění posilovat kvalifikační strukturu pracovišť - vytvořit realistické a kontrolovatelné plány.
Vize úspěšné univerzity Stanislav Novák „Demokracie vyžaduje charakter a vzdělanost“ Martin Černohorský.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
NOVÝ KONTRAKT MEZI VĚDOU A SPOLEČNOSTÍ? Tereza Stöckelová Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 28. listopadu 2011.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
Mise a vize VŠKV  Jediná vysoká škola se sídlem v Karlovarském kraji  Jedinečnost vzdělávacího programu neuniverzitního typu  Inovační inženýrství.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Prioritní osa 2 Výzva 2.3 Lidské zdroje ve Výzkumu a vývoji Mgr. Filip Týc Odbor programů výzkumu.
Kandidát na rektora JU prof. Ing. Miloslav Šoch, CSc., dr. h. c., 2016.
ČVUT zítra prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.. ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 2 Postavení univerzity v měnícím se světě  Boloňské deklarace a společný.
Vize ve vědě a výzkumu TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Univerzita s kladným nábojem.
PLÁN REALIZACE STRATEGICKÉHO ZÁMĚRU
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc.
václav havlíček uchazeč o volbu kandidáta na rektora čvut v praze
Zhodnocení období 2005 – 2008 v oblasti školství a sportu
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Moje práce na Broumovsku
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Transkript prezentace:

1 kvalita, spolupráce, důvěra Budoucnost UJEP - kvalita, spolupráce, důvěra Prof. MUDr. Ladislav Pyšný, CSc. projev kandidáta na rektora dne 10. listopadu 2010

Vážení členové akademické obce. Vážení členové akademické obce. Je pro mne velkou ctí, že mohu usilovat o pozici nejvyššího představitele naší univerzity a navázat na vše dobré, co se doposud podařilo předchozímu a současnému vedení uskutečnit. Je pro mne velkou ctí, že mohu usilovat o pozici nejvyššího představitele naší univerzity a navázat na vše dobré, co se doposud podařilo předchozímu a současnému vedení uskutečnit. Při představení budu prezentovat své základní strategické cíle a vizi dalšího vývoje UJEP. Při představení budu prezentovat své základní strategické cíle a vizi dalšího vývoje UJEP. 2

Kvalita vzdělávání V této oblasti budu usilovat zejména o: další posilování pozice UJEP jako nejvýznamnější a nezastupitelné vědeckovýzkumné, umělecké a vzdělávací instituce našeho regionu, další posilování pozice UJEP jako nejvýznamnější a nezastupitelné vědeckovýzkumné, umělecké a vzdělávací instituce našeho regionu, stabilizaci struktury studijních programů, které budou respektovat potřeby regionu, praxe, kvalitu související tvůrčí činnosti a diverzifikaci vhodných forem studia a metod vzdělávání, stabilizaci struktury studijních programů, které budou respektovat potřeby regionu, praxe, kvalitu související tvůrčí činnosti a diverzifikaci vhodných forem studia a metod vzdělávání, vytváření vhodných podmínek pro kvalitativní rozvoj lidských zdrojů na UJEP a optimalizaci jejich struktury v souladu s výsledky jejich tvůrčí činnosti i potřeb praxe. vytváření vhodných podmínek pro kvalitativní rozvoj lidských zdrojů na UJEP a optimalizaci jejich struktury v souladu s výsledky jejich tvůrčí činnosti i potřeb praxe. 3

Otevřenost a spolupráce Budu podporovat: zvyšování konkurenceschopnosti UJEP v národním i mezinárodním prostředí včetně spolupráce v oblasti výzkumu, vývoje a inovací, zvyšování konkurenceschopnosti UJEP v národním i mezinárodním prostředí včetně spolupráce v oblasti výzkumu, vývoje a inovací, realizaci tvůrčí spolupráce s praxí, realizaci tvůrčí spolupráce s praxí, vytváření dalších forem celoživotního vzdělávání v závislosti na požadavcích současné společnosti, vytváření dalších forem celoživotního vzdělávání v závislosti na požadavcích současné společnosti, co největší dostupnost realizovaného vzdělávání včetně poradenských služeb. co největší dostupnost realizovaného vzdělávání včetně poradenských služeb. 4

Financování Budu usilovat o: optimalizaci řízení univerzity zaměřené zejména na snižování provozních nákladů, optimalizaci řízení univerzity zaměřené zejména na snižování provozních nákladů, udržení „v současných podmínkách“ dalšího vývoje Kampusu UJEP, udržení „v současných podmínkách“ dalšího vývoje Kampusu UJEP, zajištění i rozvoj všech činností vedoucích k navýšení mimorozpočtových příjmů. zajištění i rozvoj všech činností vedoucích k navýšení mimorozpočtových příjmů. 5

Při naplňování těchto cílů je třeba respektovat současné podmínky, které jsou ovlivněny: ekonomickou krizí, ekonomickou krizí, negativním demografickým vývojem, negativním demografickým vývojem, proměnlivostí strategie rozvoje terciárního vzdělávání, proměnlivostí strategie rozvoje terciárního vzdělávání, stálými změnami v hodnocení V+V, stálými změnami v hodnocení V+V, novými „standardy“ pro akreditační řízení /garanti/. novými „standardy“ pro akreditační řízení /garanti/. 6

Vize UJEP KVALITA, KVALITA, SPOLUPRÁCE, SPOLUPRÁCE, DŮVĚRA. DŮVĚRA. 7

Kvalita vzdělávání Ve vzdělávání budu usilovat o kvalitativní růst UJEP. Ve strategii rozvoje studijních oborů umožním co největší samostatnost jednotlivých součástí. Budu současně podporovat využití potenciálu UJEP v rámci spolupráce společných mezifakultních pracovišť. 8

Kvalita tvůrčí činnosti Zaměření výzkumu ponechám na strategii a potřebách jednotlivých součástí UJEP, v rámci rektorátu podpořím vznik dalších podmínek pro tuto činnost /včetně ediční a nakladatelské politiky UJEP se vznikem vědeckých časopisů, vydáváním požadovaných monografií, podporou vzniku elektronických publikací atd./. Zaměření výzkumu ponechám na strategii a potřebách jednotlivých součástí UJEP, v rámci rektorátu podpořím vznik dalších podmínek pro tuto činnost /včetně ediční a nakladatelské politiky UJEP se vznikem vědeckých časopisů, vydáváním požadovaných monografií, podporou vzniku elektronických publikací atd./. Současně budu podporovat snahu o získávání finančních prostředků pro tuto činnost /např. granty, zdroje podnikatelských subjektů regionu atd./. Současně budu podporovat snahu o získávání finančních prostředků pro tuto činnost /např. granty, zdroje podnikatelských subjektů regionu atd./. 9

Kvalita – akademičtí pracovníci Erudovaní, spokojení, odborně se dále vzdělávající pracovníci jsou základem každé dobře fungující instituce. Každý i „možná nyní ekonomicky zdůvodňovaný“ krok v personální politice by měl být posuzován vždy velice citlivě. Ač podporuji co největší samostatnost jednotlivých součástí i v této oblasti, jistě nebudu nakloněn propouštění pedagogů a snižování mezd. Naopak se domnívám, že musíme v tomto období nejen udržet současnou personální vzdělávací kapacitu UJEP, ale dále ji stimulovat a podporovat v její činnosti. 10

Budu v této oblasti usilovat: zejména o průhlednost provozních nákladů rektorátu a jejich snižování, o podporu zlepšení kvality života zaměstnanců formou dalších možných, např. sociálních benefitů /projekt Univerzitní mateřské školy, rekondiční, poradenské či zdravotnické služby/. 11

Kvalita – studenti Chci navázat na ideje a úspěchy současného vedení v budování Kampusu UJEP. Učiním všechny možné kroky, které podpoří myšlenku rozvoje Kampusu UJEP, jako místa „studentského žití“, protože jej vnímám nejen jako prostředí pro zabezpečení výuky, ale místo pro celodenní aktivity studentů. 12

Rozvoj Kampusu – kulturní a společenský život akademické obce Vedle plánovaného Technologického centra mládeže budu usilovat o vytvoření kulturního a společenského univerzitního centra. Atraktivní podmínky pro zájmové a volnočasové aktivity studentů jistě budou také významným motivačním faktorem pro potencionální zájemce o studium na UJEP. 13

Kulturní a společenské univerzitní centrum, Mendělejevova ul. a okolí Formou mimorozpočtových prostředků, grantů /také ve spolupráci s městem, krajem, soukromým sektorem/ postupně vytvářet podmínky pro vznik: a) Místa pro setkávání studentů - vysokoškolské zájmové kluby, - vysokoškolské zábavné kluby, - stravovací jednotka/občerstvení, - „odpočinková“ místa, - pódiové kulturní prostranství, - jednoduchá sportoviště. b) Zdravotně rekondičního zázemí pro zaměstnance, Univerzitní mateřská škola, atd. 14

Spolupráce Důležitá není pouze spolupráce na národní a mezinárodní úrovni. Budu iniciovat a podporovat všechny formy spolupráce také uvnitř univerzity mezi pracovišti, kolektivy i jednotlivci. Domnívám se, že výzkumná témata multioborových týmů jsou efektivní a právě současná multioborovost UJEP je její velkou výhodou. Významný přínos pro další období lze spatřovat také v ještě užší spolupráci s aplikační sférou našeho regionu a zejména s vedením kraje a města Ústí nad Labem. Domnívám se, že ve spolupráci s krajem a městem můžeme získat další prostředky např. v oblasti regionální politiky /např. výdaje EU pro roky 2007–2013 představují částku 350 miliard EUR/. 15

Důvěra Zde na akademické půdě musí být vždy zachovány a podporovány základní mechanizmy akademických svobod a ideálů svobodné tvůrčí činnosti, včetně obyčejné lidské důvěry, které jsou potřebné pro lepší budoucnost naší univerzity. Kvalitní týmová práce řídících pracovníků musí být současně otevřena i názorům všech členů akademické obce, včetně studentů. Poučme se z předchozího období, nebojme se diskutovat, konkretizovat možné problémy a prezentujme je široké veřejnosti tak, abychom si získali její co největší důvěru. 16

17 Závěr - budoucnost UJEP Věřím, že při dalším vývoji naší Alma mater, zaměřeném na kvalitu, spolupráci a důvěru, nejen stabilizujeme, ale zajistíme její další kvalitativní rozvoj. Svou případnou budoucnost ve vedení vnímám jako každodenní úsilí, službu akademické obci, která je založena na týmové práci a fungujících kontrolních mechanizmech. Vedení, které podléhá samosprávnému působení Akademického senátu UJEP a je otevřeno názorům všech členů akademické obce.

Mé úsilí bude zaměřené zejména na podporu: rozvoje silných, samostatných, kvalitativně se rozvíjejících součástí, dalšího budování Kampusu UJEP, zabezpečení odpovídajících, tedy zejména mzdových podmínek pro akademické pracovníky, zlepšení kvality života studentů, akademiků i neakademických pracovníků. 18

Vážení členové akademické obce. Na závěr mi dovolte, abych poděkoval současnému vedení UJEP, v čele s paní rektorkou doc. Ing. Ivou Ritschelovou, CSc., za dosažené úspěchy. V případě svého zvolení bych v tomto směru velice rád pokračoval. Děkuji Vám za pozornost 19