Regionální operační program NUTS II Jihovýchod 2004 - 2006 5 operačních programů OP Průmysl a podnikání OP Infrastruktura OP Rozvoj lidských zdrojů OP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Advertisements

Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Operační program Životní prostředí 2007 – 2013 Prioritní osa 6 Michal Slezák Odbor ochrany přírody, odpadů a EV Úsek řízení projektů SFŽP ČR.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM.
Projekt „Zvyšování projektové absorpční kapacity Jihomoravského kraje“ realizovaný v rámci opatření 3.3. Společného regionálního operačního programu Konference.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Úvod do regionální politiky EU v ČR Eurocentrum Praha,
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Řízení a koordinace politiky soudržnosti v České republice v období Ostravice Hotel Montér Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod 2007 – 2013
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
Regionální operační program NUTS II Severozápad 2007 – 2013 veřejné projednání
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
Členství ČR v EU II. Regionální politika EU března 2010.
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
FONDY EU Programové období
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Regionální politika RP ČR.
FONDY EU Programové období
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
© Berman Group. Ex-ante hodnocení NRP Presentace na jednání ŘKV 18. října 2005.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Národní rozvojový plán květen 2003 Ing. Drahomíra Vrbská ředitelka odboru integrace a strukturálních fondů, MMR.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Sektorový operační program ROZVOJ LIDSKÝCH ZDROJŮ Rozvoj regionu Jihomoravského kraje Znojmo 13. května 2003 Mgr. Pavel Vicherek, MPSV ČR.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Transkript prezentace:

Regionální operační program NUTS II Jihovýchod

operačních programů OP Průmysl a podnikání OP Infrastruktura OP Rozvoj lidských zdrojů OP Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství SROP

?? počet operačních programů 7 ROP – nahradí SROP  podpora MSP ve vybraných regionech  zlepšení infrastruktury v regionech  rozvoj infrastruktury pro RLZ  podpora cestovního ruchu SROP podporoval aktivity v působnosti obcí či krajů vláda projednala NRP a rozhodla o přípravě ROP (č.175/2006)

Možnosti ROP z hlediska NSRR Posílení administrativní a absorpční kapacity krajů v dlouhodobém pohledu Významný podíl vlastního financování intervencí ROP ze strany krajů (spolufinancování ERDF) Větší vlastnictví ROP ze strany krajů (než je tomu u SROP) _________________________________________________________________ Odpovědnost za formálně správné využití finančních prostředků Stále zůstává možnost financovat aktivity krajů i z jiných OP – kraje jako zprostředkující subjekt nebo konečný příjemce Posílení projektové role krajů – financování vlastních projektů, nejen přerozdělování finančních prostředků třetím osobám

 dokument, který stanoví, na jaké akce bude možno žádat příspěvek z evropských fondů v oblasti rozvoje konkrétního regionu  nahradí současný Společný regionální operační program  měl by více odpovídat specifickým potřebám jednotlivých regionů  jeho administrace by měla přejít do správy krajů  na základě jeho pracovní verze vytvořené spojením místních operačních plánů bude kraj vyjednávat výši a podmínky finanční podpory z fondů EU po roce 2007 ROP – regionální operační program

Výchozí dokumenty - EU Strategické obecné zásady Společenství 2007 –2013 (priority Společenství, podporovatelné v rámci politiky soudržnosti) Priorita „Zvýšení přitažlivosti členských států, regionů a měst zlepšením jejich přístupnosti, zajištěním odpovídající kvality a úrovně služeb a zachováním jejich potenciálu v oblasti životního prostředí“ Working paper EC „Cohesion Policy and cities: the urban contribution to growth and jobs in the regions” ( doporučení k integrovanějšímu a strategičtějšímu přístupu řešení problematiky měst ) Problémové oblasti: doprava, dostupnost a mobilita, dostupnost služeb a fyzické prostředí a kultura

Výchozí dokumenty - ČR Národní rozvojový plán ČR (priority rozvoje ČR, strategie k dosažení cílů, nástin struktury OP; nepodléhá negociaci s EK) Národní strategický referenční rámec (klíčový dokument, po schválení vládou ČR negociace s EK, po jeho přijetí EK předložení operačních programů) Strategie udržitelného rozvoje ČR (tři základní pilíře, které by měly být v ideální rovnováze – ekonomický, enviromentální, sociální) Strategie regionálního rozvoje ČR (propojení odvětvových hledisek s regionálními aspekty; východisko pro přípravu ROP)

Výchozí dokumenty – ČR Strategie hospodářského růstu ČR 2005 – 2013 (hospodářský rozvoj s ohledem na SUR; 5 priorit Priorita: „Infrastruktura“ - zvýšení mobility osob, zboží a informací a urychlení ekonomického rozvoje regionů Národní lisabonský program 2005 – 2008/Národní program reforem ČR = závazný politický dokument o prioritách a opatřeních v makro i mikroekonomické oblasti a politice zaměstnanosti pro období

Výchozí dokumenty - region Strategie rozvoje Jihomoravského kraje: Profil Jihomoravského kraje (10/2005) Strategie rozvoje Jihomoravského kraje – SWOT analýza (11/2005) Strategie rozvoje Jihomoravského kraje – Vize a cíle (12/2005) Strategie rozvoje Jihomoravského kraje – Cíle, směry, priority, aktivity (12/2005) Program rozvoje kraje Vysočina: Profil kraje Vysočina (prosinec 2005). SWOT analýza kraje Vysočina (říjen 2004). Programová část Programu rozvoje kraje Vysočina (prosinec 2005) … a další

Související legislativa - EU Návrh nařízení Rady (ES) xxx/2006 o obecných ustanoveních týkajících se Evropského fondu pro regionální rozvoj, Evropského sociálního fondu a Fondu soudržnosti (KOM (2004) 492 v konečném znění). Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) xxx/2006 o Evropském fondu pro regionální rozvoj (KOM (2004) 495 v konečném znění). Návrh nařízení Evropské komise stanovující implementační pravidla k Obecnému nařízení.

Související legislativa - ČR Zákon č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Zákon.č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole. Zákon č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků

ROP NUTS II JV - struktura 1.Současná ekonomická a sociální situace regionu (výchozí dokumenty, ekonomická a sociální analýza, SWOT) 2.Strategie ROP NUTS II JV (cíle, ex ante hodnocení, horizontální kritéria, výsledky SEA 3.Prioritní osy a indikátory 4.Realizační část (implementace, finanční řízení, kontrolní systém, hodnocení, monitoring, publicita) 5.Finanční zajištění (východiska, finanční plán)

Strategie  podpora vyváženého rozvoje území regionu soudržnosti JV  snižování disparit v socioekonomické úrovni uvnitř regionu  respektování a využití sociálních, ekonomických a kulturních specifik regionu

ROP NUTS II JV - Globální cíl „ Růst konkurenceschopnosti a prosperity regionu při zvyšování kvality života obyvatel“  dosažení ekonomické, sociální a kulturní úrovně regionu srovnatelné s vyspělými regiony Evropy

Specifické cíle 1.Zkvalitnit dopravní infrastrukturu a obslužnost území při respektování ochrany ŽP 2.Zvýšit účast CR na hospodářské prosperitě regionu 3.Zkvalitnit podmínky pro život obyvatel ve městech a na venkově

Prioritní osy a indikátory 1.Rozvoj dopravy 2.Rozvoj cestovního ruchu 3.Rozvoj měst a venkovského prostoru 4.Technická pomoc

1. ROZVOJ DOPRAVY 1.1 Rozvoj dopravní infrastruktury v regionu 1.2 Rozvoj dopravní obslužnosti a veřejné dopravy 1.3 Rozvoj infrastruktury pro nemotorovou dopravu  Regionální/místní silnice (II. a III. třídy), cyklostezky, městská doprava, multimodální doprava, inteligentní dopravní systémy, regionální letiště kraje, obce, svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji či obcemi, vlastníci železničních stanic

2. ROZVOJ CESTOVNÍHO RUCHU 2.1 Rozvoj infrastruktury pro cestovní ruch 2.2 Rozvoj služeb v cestovním ruchu  propagace přírodních krás, ochrana a rozvoj přírodního a kulturního dědictví, podpora zlepšování služeb CR, zkvalitňování infrastruktury CR jako nezbytného předpokladu realizace dalších navazujících aktivit kraje, obce, svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji či obcemi, NNO, D/MSP, HK a její složky, obchodní svazy v CR

3. ROZVOJ MĚST A VENKOVSKÉHO PROSTORU 3.1 Rozvoj a regenerace statutárních měst a) infrastruktura pro základní občanskou vybavenost b) infrastruktura pro neformální aktivity za účelem rozvoje občanské společnosti c) regenerace a revitalizace zanedbaných ploch a objektů 3.2 Rozvoj a stabilizace ostatních sídel a) infrastruktura pro základní občanskou vybavenost b) infrastruktura pro neformální aktivity za účelem rozvoje občanské společnosti c) zkvalitnění životního prostředí v obcích

3. ROZVOJ MĚST A VENKOVSKÉHO PROSTORU  sanace průmyslových areálů a znečištěné půdy, rozvoj kulturní infrastruktury, integrované projekty pro obnovu měst a venkova, infrastruktura pro vzdělávání, zdravotnictví, pro péči o děti, pro oblast bydlení, jiná sociální infrastruktura kraje, obce, svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji či obcemi, NNO, vzdělávací instituce, D/MSP

4. TECHNICKÁ POMOC 4.1 Aktivity spojené s realizací a řízením ROP 4.2 Podpora absorpční kapacity  mechanismy zlepšující zpracování politiky a programů, monitoring, evaluace, informace, vzdělávací programy Regionální rada regionu soudržnosti NUTS II JV (řídící orgán), Jihomoravský kraj, kraj Vysočina

Finanční plán 1. Rozvoj dopravy 70 % 2. Rozvoj cestovního ruchu 11 % 3. Rozvoj měst a venkovského prostoru 17 % 4. Technická pomoc 2 % Verze ROP k (aktualizovaná verze bude předložena vládě ČR v říjnu 2006)!

Finanční zajištění ( ) 518,5 milionů EUR

Příspěvky z fondů EU na jednotivá léta pro ROP NUTS II JV

Implementace programu Regionální rada regionu soudržnosti NUTS II Jihovýchod = řídící orgán (právnická osoba, zákon č.248/2000Sb. o podpoře reg. rozvoje) – odpovědnost za realizaci ROP! Orgány Regionální rady:  předseda Regionální rady – statutární orgán RR  Výbor Regionální rady  Úřad Regionální rady

Výbor Regionální rady  jedná a rozhoduje o věcech spojených s realizací ROP  schvaluje: a) realizační a řídící dokumentaci ROP b) opatření týkající se publicity a informovanosti o ROP c) výběr projektů, kterým Regionální rada poskytne dotaci či návratnou finanční výpomoc, d) výroční a závěrečné zprávy o realizaci, případně i další zprávy a podklady spojené s realizací ROP  volí předsedu a místopředsedy RR, jmenuje a odvolává ředitele Úřadu  stanoví organizační strukturu a počet zaměstnanců RR

Úřad Regionální rady = výkonný orgán  příjem žádostí o podporu a organizování výzev  podávání informací o programu  posouzení přijatelnosti, úplnosti a formálních náležitostí projektů  zajištní kvalitativního hodnocení projektů  příprava smluv  monitorování plnění pravidel pro zadávání VZ  zpracování údajů o výdajích pro certifikaci  provádění a zajištění výkonu finančních kontrol realizace projektu  a další…

Územní pracoviště Úřadu RR  Kounicova 13, Brno (prozatímní sídlo KrÚ Jihomoravského kraje, Žerotínovo nám. 3/5)  Žižkova 16, Jihlava (odbor implementace projektů)

Struktura řídícího orgánu

…další postup  zapracování připomínek ex ante hodnocení  odstranění posledních překryvů s OP  zpracování prováděcího dokumentu Intenzivní připrava kvalitních projektů!!!