Poruchy osobnosti žáka KPS/0014

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické projevy a stavy
Advertisements

doc.MUDr.Alexandra Žourková,CSc. Psychiatrická klinika LF MU Brno
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHICKÉ PROCESY Psychologie.
Úvod do psychopatologie
Myšlení a jeho poruchy prof. MUDr. Eva Češková, CSc.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
SPÁNEK Šárka Blatná.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Obecná psychopatologie
Vymezení, funkce, zdroje
Psychopatologie přednáška – 1. velice stručná obecná psychopatologie, 2. behaviorální syndromy Materiál není určen k další distribuci ani k citování,
Emoce (city).
Optické klamy a iluze Petr Vejsada. Optické klamy a iluze Petr Vejsada.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Symptomy duševních poruch sociální šetření
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované
Sociální deviace v SPSP
Hlavní poruchy myšlení
Vědomí a jeho poruchy (bakalářské a magisterské studium) Česková E
VY_32_INOVACE_PSYPS12160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Rozdíl vnímání a představy
PSYCHIATRIE historie, vyšetřovací metody, základy terapie
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Co je kognitivní psychologie?
Psychotické poruchy Jaké konkrétní poruchy lze zařadit mezi psychotické poruchy ? Jaké jsou základní symptomy psychotických poruch ? Co jste slyšeli.
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Mgr. Michal Oblouk. POZNÁVÁNÍ A VNÍMÁNÍ informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů VNÍMÁNÍ = percepce, zachycuje to, co.
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obecná psychopatologie
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Psychické procesy - vnímání
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Psychopatologie – základní psychické funkce Češková E.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
Vondráčková,Hrabáková.  Je aktivní stav lidské psychiky kdy se orientujeme v čase, prostoru, situaci a ve vlastní osobě.
Sociální psychologie – CŽV 2012
Co je kognitivní psychologie?
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Bipolárně afektivní porucha
Pozornost a paměť.
Transkript prezentace:

Poruchy osobnosti žáka KPS/0014 Mgr. Tereza Louková

Kontakt Tereza.Loukova@ujep.cz KH: Úterý 8.00 - 9.00 Středa 12.00 – 14.00 Telefon: 47 528 23 25

Požadavky na zápočet Seminární práce v rozsahu 4 – 5 stran na zvolené téma (viz dále) Práce musí obsahovat: Úvodní strana (jméno, ročník, téma, atd.) Odborný text (min. 4 strany) Použité zdroje (minimálně 2 tištěné publikace, forma citace!) Dodat osobně či mailem do 12.11.09 – možno následně 14.11. 09 zapsat do indexu.

Doporučená literatura Hortl, Hrdlička, Kocourková, Malá. Dětská adolescentní psychiatrie, Portál, Praha 2000. Říčan, P. et al. Dětská klinická psychologie. Grada Publishing, Praha 2006. Vágnerová M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Portál, Praha 1999. Další literatura viz STAG Možno použít jiné zdroje.

Témata ke zpracování seminární práce Poruchy pozornosti a paměti Poruchy pudů zaměřené na zachování individua Poruchy pudů zaměřené na zachování rodu Poruchy chování Problematika toxikomanie Opuštění domova Neurotické poruchy Neurotické poruchy dětí a mladistvých Poruchy osobnosti (jako takové)

Obsah přednášek dne 31.10.09 Vnímání a jeho poruchy Myšlení a jeho poruchy Poruchy spánku Emoce a jejich poruchy Vědomí a jeho poruchy

Vnímání (percepce) Základní ps.fce, která umožňuje poznávání vnějšího světa a změn ve vlastním těle prostřednictvím smyslových orgánů Počitek – vlastnost podnětu Vjem – obraz objektů vnějšího světa Představa – paměťová stopa, která se vybaví na základě smysl.vjemu

Zvláštnosti ve vnímání Eidetické představy – schopnost vyvolat ostrý, přesný vjem Pareidolie Paobrazy Živé představy Smyslové klamy

Poruchy ve vnímání 1. ILUZE Zkreslený vjem, podnět aktuálně působí! Zrakové, sluchové, tělové, dotykové 2. HALUCINACE Dojem reálného vjemu, podnět aktuálně nepůsobí Nevývratné Sluchové, zrakové, čichové, chuťové, tělové

Myšlení Vývojově nejvyšší poznávací proces Schopnost vytvářet složité myšlenky a sdělovat je druhým Pojmově – logické myšlení Pojem Řeč, jazyk Řešení problémů

Poruchy myšlení I. Kvantitativní – vyjádřeny změnou tempa nebo zaměření II. Kvalitativní – obsahově narušené

Kvantitativní poruchy myšlení Poruchy tempa Bradypsychismus Tachypsychismus Poruchy zaměření Roztržité myšlení Zabíhavé myšlení Ulpívavé myšlení Nevýpravné myšlení

Kvalitativní poruchy myšlení Myšlenkový záraz Inkoherentní myšlení Dereistické myšlení (autistické) Magické (symbolické) myšlení Patické nejistoty Vtíravé myšlenky Obsese Bludy

Spánek Opakem vigility Psychologická změna vědomí 2 druhy: NREM (ortodoxní spánek) REM (paradoxní spánek)

Poruchy spánku Insomnie (nespavost) Hypersomnie Poruchy spánek x bdění Somnabulismus Noční děsy (pavor nokturnus) Noční můry (incubus) Narkolepsie Spánková apnoe Spánková opilost Spánková obrna

Emoce Vyjadřují náš citový postoj ke skutečnosti Působí na vnímání, myšlení, motivaci, chování Kladné x záporné Mobilizující x nemobilizující Nižší x vyšší Základní emoční dispozice - temperament

Poruchy afektů Patický afekt Patická afektivní dráždivost Emoční labilita Hypersenzitivita Afektivní ambivalence Fobie

Poruchy nálad – patická nálada Manická Euforická Expanzivní Exaltovaná Explozivní Apatická Bezradná Depresivní Hypomanická Úzkostná

Poruchy vyšších citů Disociální poruchy Histriónská porucha Anetická psychopatie

Vědomí Bdělý stav, kdy si člověk uvědomuje sebe, své okolí Užívá se ve dvojím významu: Stav bdělosti, pozornosti Uvědomování si sebe sama

Poruchy vědomí KVANTITATIVNÍ Somnolence Sopor Kóma Mdloba (synkopa) KVALITATIVNÍ Obluzené vědomí Delirium Amence Mrákotné stavy Stuporozní Deliriozní Automatická Ganserův syndrom