Podmínky pro poskytování plateb za přírodní znevýhodnění v horských oblastech a oblastech s jinými znevýhodněními.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘÍMÉ PLATBY V EU SKOT, OVCE A KOZY
Advertisements

JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 20. listopadu 2013.
Podprogram pro začínající včelaře Číslo podprogramu: PF
Ministerstvo zemědělství Oddělení koordinace Cross Compliance
Zemědělství – 1. část.
NOVÁ LEGISLATIVA EU LFA O podmínkách poskytování plateb horským oblastem, oblastem s jinými znevýhodněními (LFA) Ing. Pavel Stonawský Akreditovaný poradce.
LFA, NATURA 2000, AEO.
Ing. Lubomír Svoboda Odbor přímých plateb a HRDP
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
Rozloha chráněných území na ploše ČR
Zemědělci a vodohospodáři – protivníci nebo spojenci? J a n K l í r Výzkumný ústav rostlinné výroby Praha - Ruzyně
Nitrátová směrnice (aktuální informace)
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Zemědělská činnost v LFA oblastech
Agroenvironmentální opatření
1 Daň z nemovitostí a místní poplatky jako finanční zdroj obcí a měst Alena Holmes Zdeňka Jirásková Odbor – Majetkové daně, daň silniční, poplatky a oceňování.
Ing. Anna Vejvodová Návrh nařízení vlády o podmínkách provádění agroenvironmentálních opatření Ing. Anna Vejvodová
Chronologie vývoje nové SZP v období
Zásady správné zemědělské praxe
Předčasné ukončení zemědělské činnosti
Předčasné ukončení zemědělské činnosti Nařízení vlády 69/2005
Marie Trantinová ÚZEI - pracoviště Opava Ústí nad Labem
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Nové standardy GAEC.
Dotace obcím v oblasti vodního hospodářství z rozpočtu kraje Vysočina : 1.Fond Vysočiny - grantový program „Čistá voda 2008“ 2.Dotace na drobné vodohospodářské.
TÉMA: Daň z nemovitostí
Nitrátová směrnice v LPIS
1 Znevýhodněné oblasti a Natura 2000 Ing. Jaroslav Humpál ÚZEI Praha.
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
SZP Společná zemědělská politika prof. Ing. Magdaléna Hrabánková, CSc., prof. h.c. Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Ochrana přírody a krajiny v ČR
Praha, 2010 Představení připravovaného dotačního programu II.1.4 Platby na podporu dobrých životních podmínek zvířat Ing. Jiří Rádr.
Prezentováno na semináři v Litovli 18.dubna 2007 Ing. Mračkovou Návrh novely NV 242/2004 Sb. - HRDP.
23. září 2009, Ústí nad Labem, Odborný seminář 1 Vysoké učení technické v Brně Fakulta stavební Ústav vodního hospodářství krajiny Doc. Ing. Miroslav DUMBROVSKÝ,
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
Kulatý stůl dne Environmentální opatření PRV 2014+
Název prezentace Nařízení vlády ze dne o stanovení závazných pravidel poskytování finančních příspěvků na hospodaření v lesích a na vybrané myslivecké.
Program rozvoje venkova aktuální stav implementace
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
Nástroje dotační politiky pro zemědělce hospodařící udržitelným způsobem Ing. Pavel Sekáč náměstek ministra zemědělství Sekce pro společnou zemědělskou.
CROSS-COMPLIANCE Milan Kouřil DAPHNE ČR – Institut aplikované ekologie Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí. Cross compliance Ing. Petr Jakobe, CSc., Střední zemědělská a potravinářská.
Státní zemědělský intervenční fond Česká republika Souhrn nejčastějších kontrolních nálezů při kontrolách na místě v roce 2015.
Podmínky pro poskytování plateb za přírodní znevýhodnění v horských oblastech a oblastech s jinými znevýhodněními.
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí AGRO-ENVI OPATŘENÍ (AEO)‏ Ing. Milan Kouřil DAPHNE ČR – Institut aplikované.
Příspěvek na hospodaření v rámci AGROENVIRONMENTÁLNÍCH OPATŘENÍ ČESKÉ REPUBLIKY LUŽE Listopad 2008 Jan Simek DAPHNE ČR - Institut aplikované ekologie.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č. 115/2000 Sb. Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Změny v LPIS v souvislosti s novou SZP a novelou zákona o zemědělství.
Návrhy změn požadavků podmíněnosti a greeningu Lubomír Smrček Podklady pro prezentaci pocházejí z materiálů odboru přímých.
Zelená nafta Seminář k novele zákona o spotřebních daních
Zranitelné oblasti.
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
Povolení kácení dřevin rostoucích mimo les
Pracovní skupina CROSS COMPLIANCE
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Podpora a ochrana stromů v krajině v rámci dotačních titulů MZe
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č
Pracovní skupina CROSS COMPLIANCE
Zranitelné oblasti.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Pěstování RRD na zemědělské půdě
DOTAČNÍ ROK 2018 – LFA; PPO; ANC LFA
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
DZES 5 od hodnocení porušení
DOTAČNÍ ROK 2019 – LFA; PPO; ANC LFA
Transkript prezentace:

Podmínky pro poskytování plateb za přírodní znevýhodnění v horských oblastech a oblastech s jinými znevýhodněními

Zařazení obcí a k.ú. je k dispozici na internetových stránkách MZe LFA v ČR na období 2007 - 2009 Dle čl. 93 odst. 1 nařízení Rady (ES) č. 1698/2005 zůstávají v platnosti čl. 13a, čl. 14 odst. 1 a 2, čl. 15, čl. 17 – 20, čl. 51 odst. 3 a čl. 55 odst. 4 nařízení Rady (ES) č. 1257/1999 – metodika vymezení LFA zůstává stejná pro období 2007 – 2009 Změny v zařazení obcí popř. k.ú. na základě aktualizace vstupních dat správní celky k 1. 1. 2005, stanovení svažitostí dle digitálního modelu terénu, aktualizace BPEJ k 17. 5. 2006 Zařazení obcí a k.ú. je k dispozici na internetových stránkách MZe V LFA 1 752 tis.ha – 50 % zemědělské půdy 760 tis.ha travní porosty – 43 % výměry LFA

Horské oblasti Území obcí a katastrálních území nad 600 m n.m. nebo nad 500 m n.m. a 15% svažitostí na ½ výměry (HA) Území obcí nesplňující výše popsané podmínky, ale zařazené v rámci homogenizace území (HB)

Ostatní méně příznivé oblasti Ucelená území, která zároveň splňují všechna tato kritéria: v rámci okresu (NUTS IV): průměrná výnosnost zemědělské půdy menší než 34 bodů (80 % průměru ČR) v rámci kraje (NUTS III): hustota obyvatel menší než 75 obyvatel na km2 (průměr ČR je 130 obyvatel na km2) podíl pracovníků v zemědělství, lesnictví a rybolovu na ekonomicky aktivním obyvatelstvu větší než 8%

Rozdělení v rámci ostatních méně příznivých oblastí obce a k.ú. s průměrnou výnosností zemědělské půdy nižší než 34 bodů (OA ) obce s průměrnou výnosností zemědělské půdy rovnou nebo vyšší než 34 bodů (OB )

Oblasti se specifickými omezeními Území s průměrnou výnosností půdy nižší než 34 bodů nebo katastrální území s výnosností půdy vyšší nebo rovnou 34 bodů a nižší než 38 bodů a zároveň sklonitostí nad 7o (dle BPEJ) na ploše větší než 50 % SX území obcí, která byla zařazena v LFA v období 2004 - 2006 a vlivem aktualizace vstupních dat již nesplňují kritéria pro vymezení LFA. Tato území zůstávají v LFA do roku 2009

Členění LFA a sazba (§ 2 a § 5) HA 157 EUR na 1 ha travních porostů, HB 134 EUR na 1 ha travních porostů, OA 117 EUR na 1 ha travních porostů, OB 94 EUR na 1 ha travních porostů, S 114 EUR na 1 ha travních porostů, SX 91 EUR na 1 ha travních porostů,

Žádost o poskytnutí platby (§ 6) žadatel zemědělsky obhospodařuje 1 ha t.p. evidovaného v LPIS a na tuto min. výměru podá žádost žadatel se písemně zaváže k pětiletému obhospodařování minimální výměry v LFA žádost bude doručena Fondu na jím vydaném formuláři do 15. 5. kalendářního roku žádost obsahuje: údaje dle § 3 odst. 2 zákona o zemědělství, písemný závazek 5-ti letého obhospodařování, případně potvrzení vodoprávního úřadu pokud žadatel hospodaří v 1. pásmu OPVZ

Podmínky pro poskytnutí platby (§ 8) žadatel hospodaří na min. výměře v LFA dodržuje GAEC celý kalendářní rok na veškeré výměře v LPIS splňuje intenzitu chovu hospodářských zvířat min. 0,2 VDJ/ha t.p. (výjimka pro 1. pásma OPVZ) a max. 1,5 VDJ/ha z.p. k 31. 7. příslušného kalendářního roku zajistí posečení t.p. 2x ročně a to v termínech do 31.7. a do 31.10 nebo zajistí spasení travního porostu min. 1x ročně do 31.10. po 31.10. se nebude na PB/DPB nacházet porost vyšší než 30 cm má zařazeny PB/DPB v evidenci půdy v LFA min. ode dne doručení žádosti Fondu do 30.9. pokud chová koně k 31.7., doručí Fondu do 15.9. kopii registru společně s formulářem vydaným Fondem

Odložení nebo vynechání seče pokud AEO nestanoví jinak (§ 8 odst. 1 písm. e) bod 1 a 2) z důvodu zachování přírodních stanovišť nebo z důvodu ochrany vzácně žijících živočichů (§ 8 odst. 1 písm. e) bod 3) zásah vyšší moci (§13)

Poskytnutí snížené platby (§ 9) Platba bude snížena o 10% jestliže intenzita chovu hospodářských zvířat k 31. červenci byla vyšší nebo rovna 0,16 a zároveň nižší než 0,2 VDJ na 1 ha travního porostu nebo byla vyšší než 1,5 a zároveň nižší nebo rovna 1,8 VDJ na 1 ha zemědělské půdy neposekal ve stanovených termínech nebo travní porost po 31.10 byl vyšší než 30 cm; a to v rozsahu větším než 3 % a nižším nebo rovném 25 % celkové výměry. Zjistí-li Fond v příslušném kalendářním roce porušení více výše uvedených podmínek, sníží platbu žadateli za porušení každé podmínky o 10 %.

Neposkytnutí platby (§ 10) Platba se neposkytne jestliže intenzita chovu hosp. zvířat k 31. 7. byla nižší než 0,16 VDJ na ha travního porostu nebo vyšší než 1,8 VDJ na 1 ha zemědělské půdy neposekal ve stanovených termínech nebo travní porost po 31.10 byl vyšší než 30 cm; a to v rozsahu větším než 25 % celkové výměry porušil písemný 5-ti letý závazek hospodaření (viz. žádost) pozemky nebyly evidovány v LPIS ode dne doručení žádosti do 30.9. daného kalendářního roku

Vrácení platby (§12) V případě, že Fond zjistí zpětně nedodržení některé z podmínek vedoucí ke snížení nebo neposkytnutí platby dle § 9 nebo § 10 Jestliže částka na níž neměl žadatel nárok nepřesáhne 2500 Kč, není žadatel povinen tuto částku vrátit.

Podmínky pro poskytování platby v oblasti Natura 2000 na zemědělské půdě

Oblast Natura 2000 na zemědělské půdě (§ 3) ptačí oblasti nacházející se na území 1. zóny národních parků nebo 1. zóny chráněných krajinných oblastí evropsky významné lokality zařazené do národního seznamu nacházející se na území 1. zóny národních parků nebo 1. zóny chráněných krajinných oblastí dříve LFA-E sazba: 112 EUR na 1 ha travního porostu

Žádost o poskytnutí platby (§ 6) žadatel zemědělsky obhospodařuje 1 ha t.p. evidovaného v LPIS a na tuto min. výměru podá žádost žadatel se písemně zaváže k pětiletému obhospodařování minimální výměry v oblasti Natura 2000 žádost bude doručena Fondu na jím vydaném formuláři do 15. 5. kalendářního roku žádost obsahuje: údaje dle § 3 odst. 2 zákona o zemědělství, písemný závazek 5-ti letého obhospodařování

Podmínky pro poskytnutí platby (§ 8) žadatel hospodaří na min. výměře v oblasti Natura 2000 dodržuje GAEC celý kalendářní rok na veškeré výměře v LPIS zajistí posečení t.p. 2x ročně a to v termínech do 31.7. a do 31.10 nebo zajistí spasení travního porostu min. 1x ročně do 31.10. po 31.10. se nebude na PB/DPB nacházet porost vyšší než 30 cm roční přívod dusíku pastvou nebo pobytem hospodářských zvířat nepřekročí v průměru na celkovou výměru pasených ploch 30 kg N na 1 ha má zařazeny PB/DPB v evidenci půdy v oblasti Natura 2000 min. ode dne doručení žádosti Fondu do 30.9.

Poskytnutí snížené platby (§ 9) Platba bude snížena o 10% jestliže neposekal ve stanovených termínech nebo travní porost po 31.10 byl vyšší než 30 cm; a to v rozsahu větším než 3 % a nižším nebo rovném 25 % celkové výměry. Zjistí-li Fond v příslušném kalendářním roce porušení více výše uvedených podmínek, sníží platbu žadateli za porušení každé podmínky o 10 %.

Neposkytnutí platby (§ 10) Platba se neposkytne jestliže neposekal ve stanovených termínech nebo travní porost po 31.10 byl vyšší než 30 cm; a to v rozsahu větším než 25 % celkové výměry porušil písemný 5-ti letý závazek hospodaření (viz. žádost) pozemky nebyly evidovány v LPIS ode dne doručení žádosti do 30.9. daného kalendářního roku

Vrácení platby (§12) V případě, že Fond zjistí zpětně nedodržení některé z podmínek vedoucí ke snížení nebo neposkytnutí platby v oblasti Natura 2000 dle § 9 nebo § 10 V případě nedodržení stanoveného limitu přívodu N nebo nepředložení evidence hnojení Jestliže částka na níž neměl žadatel nárok nepřesáhne 2 500 Kč, není žadatel povinen tuto částku vrátit.

Podmínky dobrého zemědělského a environmentálního stavu (GAEC) Nerušení krajinných prvků, kterými jsou meze, terasy, skupiny dřevin, stromořadí a travnaté údolnice. Vyloučení pěstování kukuřice, brambor, řepy, bobu setého, sóji a slunečnice na půdních blocích, popřípadě jejich dílech s průměrnou sklonitostí převyšující 12 stupňů. Zapravování kejdy nebo močůvky do půdy nejdéle do 24 hodin po jejich aplikaci, s výjimkou řádkového přihnojování porostů hadicovými aplikátory, na půdních blocích, popřípadě jejich dílech s evidovaným druhem zemědělské kultury orná půda a s průměrnou sklonitostí převyšující 3 stupně, pokud tuto aplikaci nevylučuje zvláštní právní předpis. Vyloučení změny zemědělské kultury travní porost na zemědělskou kulturu orná půda. Nepálení bylinných zbytků na půdních blocích, popřípadě jejich dílech.

Snížení nebo neposkytnutí platby za nedodržení GAEC (§ 11) Platba se sníží, popř. neposkytne podle rozsahu celkové výměry (tj. na všech všech PB/DPB evidovaných v evidenci půdy na žadatele), na které byla podmínka porušena z nedbalosti v rozsahu nižším nebo rovném 3 % = snížení o 1% v rozsahu vyšším než 3 % a nižším nebo rovném 30 % = snížení o 3% v rozsahu vyšším než 30 % = snížení o 5% úmyslně v rozsahu nižším nebo rovném 3 % = snížení o 20 % v rozsahu vyšším než 3 % a nižším nebo rovném 30 % = snížení o 50 % v rozsahu vyšším než 30 % = neposkytnutí platby