1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Kariérové poradenství
ročního hodnocení personálu v Metrostav a.s.
Management Ing. Jan Pivoňka.
managementu znalostí podle
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Nabídka personálních služeb
Základy managementu Řízení lidí Ing. Ivana Pražanová
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
Studie proveditelnosti datového skladu KrÚ Vysočina - zhodnocení
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Období snižování nákladů, důvody ke vzdělávání a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna.
Systém hodnocení v ČSOB
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
I vzděl á v á n í je zbož í 1. část – efekt tréninků - vazba na frekventanta - vazba na frekventanta 2. část – dodavatel - útvar vzdělávání a nákupčí -
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
BSC - Metoda Balanced Scorecard
aneb Assessment Centre a Development Centre
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Personální strategie mezinárodní firmy
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Didaktické prostředky
Společenská odpovědnost a školy
Assessment centrum.
Ekonomika malých a středních podniků
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Transkript prezentace:

1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.

2 Proč měřit? Některé studie ukazují, že pouze 10% získaných znalostí na off- the-job vzdělávacích programech vede ke změně efektivity a výkonu v práci. Georgenson D.L. „The problem of transfer calls for partnership“

3 Co měřit? 1.Změny v efektivitě / výkonu 2.Změny v chování 3.Změny ve znalostech 4.Změny v dovednostech 5.„Jak se akce líbila“

4 JAK?

5 Jak měřit změny v efektivitě / výkonu ? 1.Organizační úroveň Balanced scorecard 2.Týmová/skupinová úroveň Dosahování cílů Kvalita spolupráce 3.Individuální úroveň Dosahování osobních pracovních cílů

6 Organizační úroveň OBLAST Váha INDIKÁTORY – DÍLČÍ INDEXY VÝKONNOST 2 Růst přidané hodnoty na pracovníka (odvozeno ze základu předchozího období) ZPŮSOBILOSTI 2 Koef. shody ( % ) Skutečný vs. požadovaný profil způsobilostí (u klíčových pracovníků) MOTIVACE 1 TRIM index spokojenosti zaměstnanců Procento klíčových zaměstnanců spokojených < 0 ; 1 > TÝMOVÁ PRÁCE 1 Procento klíčových zaměstnanců zapojených v projektových týmech INOVACE 1 Dynamika růstu inovačních námětů CÍL 1 Procento zaměstnanců, kteří splnili výkonové cíle na úrovni „plně vyhovuje“ INOVACE 1 Poměr zavedené // navržené inovační náměty VĚK 1Dynamika snižování průměrného věku zaměstnanců (průměr 2004 // 2005) ROZVOJ 1 Podíl nákladů na výcvik // hrubé mzdy vs. srovnávací organizace (benchmark) index (Vážený průměr dílčích indexů)

7 Týmová úroveň 1.Dosahování cílů Snížení zmetkovosti ze současných 3 % na 1,5 % 90 % dotázaných zákazníků má pocit, že jeho / její problém byl telefonátem na call centrum vyřešen 80 % členů týmu dosáhne stanovených ročních cílů a zároveň dojde ke zvýšení výkonu celého týmu (produktivita x kusů týdně) 2.Kvalita spolupráce 70 % členů týmu by doporučilo svým známým práci v tomto týmu 80 % členů týmu vnímá, že je dán prostor jejich námětům a připomínkám

8 Jak měřit změny v chování ? Model kompetencí / způsobilostí Řízení provozu/výroby Zajištění kvality Má klíčovou roli v rozvoji kvality práce celé firmy Stanovuje vysoké cíle kvality pro celou firmu Přesně určuje kritické faktory úspěšnosti při dosahování vysoké kvality práce firmy Vrcholový manažer

9 Jak měřit změny v chování ? Budování dlouhodobých vztahů s klíčovými zákazníky (absolutně nutné) A Identifikuje potřeby zákazníků C Je schopen empaticky porozumět vyjádřeným potřebám zákazníků E Rozpoznává zřetelné i skryté potřeby zákazníků G Je respektovaným a vyhledávaným partnerem vrcholového vedení klíčových zákazníků Příprava kontraktů (důležité) A Přispívá informacemi a podklady kpřípravě obchodních případů a jednání C Posuzuje a doplňuje návrhy kontraktů a dohod E Vypracovává,schvaluje a spolupodepisuje kontrakty a dohody G Vytváří rámec pro kontrakty a dohody v souladu s politikou společnosti

10 Jak měřit změny ve znalostech ? 1.Relativně jednodušší měřit 2.3 úrovně měření: 1.Úroveň: fakta „Které prvky obsahuje definice projektu?“ 2.Úroveň: procedury „Co by měl být další krok?“ 3.Úroveň: analýza „Co potřebujete zjistit, aby jste mohli rozhodnout?“ 3.Nástroje: Dotazníky a testy

11 Jak měřit změny v dovednostech ? Rozvojový program: „Vize, cíle, strategie“ Vize, poslání, hodnoty, strategie Cílové myšlení Propojení firemních, útvarových a osobních cílů Dovednostní úkol: „Zpracujte rozvojový chrám svého útvaru“ Podpora: 1-2 hodiny osobní konzultace 30% success fee – „80% účastníků má zpracovaný a svým nadřízeným schválený rozvojových chrám“

12 Proč vynaložit energii s měřením? 1.Mohu lépe designovat vzdělávací a rozvojové aktivity 2.Mohu lépe definovat návratnost investice do vzdělávání a rozvojových aktivit - ROI 3.Mohu lépe řídit dodavatele tréninkových aktivit Zadání Design programů Kvalita provedení Success fee

13 Děkuji za pozornost Štěpán Galbavý