VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Advertisements

Databázové systémy Přednáška č. 3 Proces návrhu databáze.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Hypotézy ve výzkumu.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
SOCIOLOGIE Sociologický výzkum. 1 Sociologický empirický výzkum, je nástrojem, umožňujícím řešit určitý problém.
Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Spotřebitelský výzkum
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_07.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Specifikace cíle práce. Pravidlo č. 1  Odborný text musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl výzkumu = cíl práce.  Cíl práce formulujeme jako výzkumnou.
- Pojmy - SPSS Statistické zpracování kvantitativních šetření.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
Marketing sportu obecná část
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
TVORBA STRATEGIE HARM BORGERS
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti
Vzor individuální prezentace
Systém odměňování ve vybraném podniku
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Obhajoba diplomové práce
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
Úvod do kvalitativního výzkumu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
MARKETING Přednáška P
Název vědeckého projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Metody pedagogiky.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ

Na co je zaměřen výzkum v ošetřovatelství? na shromažďování a analýzu informací, které jsou potřebné pro kvalifikované rozhodování na skutečné, nebo potencionální ošetřovatelské problémy na ošetřovatelskou péči a reakci na tuto činnost

Jaké jsou základní kroky výzkumu? Definování problému a výzkumných cílů Sestavení plánu výzkumu Shromáždění informací Analýza informací Prezentace výsledků

Problém a výzkumné cíle Zcela jasné a konkrétní definování problému Cíl je formulován jako: problém, který má být řešen, resp. otázka, která z problému vyplývá a má být zodpovězena úkol, který má být splněn Stanovení hypotéz - předpokladů

Plán výzkumu Znát odhad nákladů na jeho realizaci (rozpočet) Určit harmonogram (časové vymezení) Vybrat skupinu respondentů

Informační zdroje Využití již existující informace k problému: výsledky jiných výzkumů, literatura Získání informací přímo v terénu metodou: pozorování, dotazování, průzkum, experimentování Techniky sběru dat: analýza dokumentů, rozhovor, dotazník, pozorování

Analýza informací a prezentace výsledků Odvodit ze shromážděných informací potřebné závěry Sestavit údaje do tabulek či grafů Hodnota získaných informací závisí na: spolehlivosti a platnosti výsledků ochotě kompetentních osob realizovat příslušná doporučení, která z výzkumu vyplývají

Konec prezentace