PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

CLIL Content and Language Integrated Learning
Environmentální výchova pro základní školu
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Dětský svět Dětské naivní teorie
Zdravice OS „Veteráni JE CZ“ pro Mezinárodní fórum „DIALOG“ Dalibor Matějů Praha,
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Zpracovala: Simona Hyková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Uplatňování konceptu ucelené rehabilitace u integrovaných žáků a studentů s tělesným postižením v ČR.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Postavení pedagogiky mezi vědami
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Didaktika geografie.
TVORBA VÝUKOVÝCH PROGRAMŮ PRO PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Institut ochránce práv dětí
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Konflikt, koření života
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_47
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Práva dítěte Výchova k občanství
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagog.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ

PRÁCE S ŽÁKY rozvoj kompetencí žáků: kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence ke komunikativním projevům sociální a personální kompetence občanské kompetence kompetence k podnikavosti

VYUČOVACÍ METODY

ALTERNATIVNÍ VYUČOVACÍ METODY Alternativní škola je zaměřena pedocentricky. Alternativní škola je aktivní. Alternativní škola usiluje o komplexní výchovu dítěte. Alternativní škola je chápána jako „společenství“. Alternativní škola je chápána podle principu „z života pro život“.

PAMĚŤ 10% toho , co slyší 15%toho, co vidí 20% toho co současně vidí i slyší 40%toho, o čem diskutuje 80%toho, co přímo zažije, nebo dělá 90%toho, co se pokouší naučit druhé

PROBLÉMOVÉ VYUČOVÁNÍ problém je teoretická nebo praktická obtíž, kterou posluchač samostatně řeší svým vlastním aktivním zkoumáním řešení problému vyžaduje aktivní myšlenkovou činnost HEUREKA - našel jsem, objevil jsem kreativní pedagog u svých posluchačů úspěšně rozvíjí aktivitu, samostatnost a tvořivost základní vlastnosti problému: problémové úlohy by měly vycházet z reálných životních situací nebo na ně navazovat čím je problém přirozenější, tím větší je možnost aktivizovat posluchače problémové úlohy musí být přiměřené, aby je posluchači mohli vyřešit problémová úloha by měla podněcovat posluchače k uvažování, hledání, zkoumání, případně k dalšímu studiu

PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ projektové učení, je konstruktivistickým pedagogickým přístupem, jehož cílem je navodit hlubokou, detailní úroveň učení se s využitím metod na bázi průzkumu, či výzkumu podpořenými tématy, která jsou skutečná, zajímavá a důležitá pro studentův každodenní život podmínky kvalitního projektového učení: otázka nebo téma, které je skutečné, zajímavé a důležité pro studentův každodenní život reálné využití technologií studentovo samostatné řízení učebního procesu spolupráce využití zkušeností a znalostí z více vědních, či společenských oborů dlouhodobost (více než 3 týdny) zaměření na výstup - výrobek, prezentace, nebo činnost jako výsledek výzkumu (pátrání)

ZÁKLADY PRÁVA dělba státní moci v ČR mezinárodní zákonodárná výkonná soudní mezinárodní platné v rámci republiky občanské právo pracovní právo rodinné právo přestupky trestní právo