Skleníkový efekt Natálie Gajanová,kvarta.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ozonová díra & Skleníkové plyny
Advertisements

Voda Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3
Globální klimatické změny
Globální oteplování Marek tecl 2L.
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Oxidy I VY_32_INOVACE_CH1 – 13 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Globální oteplovaní.
OZONOVÁ VRSTVA, SKLENÍKOVÝ EFEKT
Kyslík – prvek nezbytný pro život
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Globální oteplování Vít Kmoch.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Skleníkový efekt je proces, p ř i kterém atmosféra zp ů sobuje oh ř ívání planety tím, že absorbuje dopadající slune č ní zá ř ení a zárove ň brání jeho.
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Světlo.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
Zpacoval:Miroslav Trumpeš
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Krajina a životní prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Atmosféra Filip Bordovský.
Skleníkový efekt.
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Na této prezentaci spolupracovali:
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ (Global Warming) ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová Přírodovědný seminář-chemie – 9. ročník.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_04_Významné alkany I Téma.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Sesterská planeta Země Zuzana Prášilová Lucie Ulehlová Matěj Plevák1.a.
Atmosféra je plynný obal Země, který je k Zemi připoután gravitační silou, která nám zaručuje, že plyny neuniknou do okolního vesmírného prostoru. Model.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Fakta o klimatických změnách
Skleníkový efekt Neboli skleníkový jev.
ATMOSFÉRA.
Problémy Ozónové vrstvy.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

Skleníkový efekt Natálie Gajanová,kvarta

Fakta Proces ohřívání planety Mars, Venuše a jiná nebeská tělesa s atmosférami mají skleníkové efekty, ale většinou se skleníkový efekt se odkazuje na případ Země. Skleníkový efekt se na Zemi vyskytuje přirozeně už jejího vzniku. Bez výskytů skleníkových plynů by se průměrná teplota na Zemi pohybovala kolem −18 °C Je tedy nezbytným předpokladem života na Zemi. Mnozí vědci se však shodují v tom, že Zem se ohřívá. To je způsobeno zvyšováním množství určitých plynů ve vzduchu. Nazýváme je skleníkovými plyny. Zvyšují schopnost atmosféry udržet teplo.

Princip Sluneční záření: 1)30%-odražené záření (6% je odraženo atmosférou, 20% odraženo oblaky, 4% zemským povrchem). 2)70%-pohlcené záření (16% atmosférou, 3% mraky, 51% souší a oceány)

Skleníkové plyny: jsou sloučeniny, které díky svým fyzikálním vlastnostem propouštějí krátkovlnné záření horkých těles a naopak pohlcují dlouhovlnné záření těles chladnějších, čímž sebe a okolí zahřívají. V praxi tedy propouštějí záření Slunce směrem k Zemi, které tak dopadne až na zemský povrch. Zpětné záření chladnějšího povrchu Země již molekuly CO2 dokážou pohltit a zahřívají tak okolní vzduch. Jednoduše v atmosféře vzniká vrstva, která umožní průchod viditelného slunečního záření k povrchu, ale ne jeho odchod (po změně vlnové délky). To je způsobeno obsahem skleníkových plynů v atmosféře.

H2O (vodní páry) - způsobují asi 60% zemského přirozeného H2O (vodní páry) - způsobují asi 60% zemského přirozeného skleníkového efektu. -Molekuly vody v atmosféře zachycují teplo vyzařované ze zemského povrchu a pak je dále vyzařují všemi směry, čímž se znovu ohřívá zemský povrch, než je nakonec teplo vyzářeno zpět do vesmíru. -Lidská činnost vodní páry do atmosféry nepřidává. -zdroj: hydrosféra

CO2 – Oxid uhličitý je určitě nejvýznamnějším skleníkovým plynem, ale ne jediným a ani ne nejúčinnějším.  -bezbarvý plyn bez chuti a zápachu -koncentrace CO2 v atmosféře není konstantní, v historii Země docházelo k jejím značným výkyvům. -Je těžší než vzduch. -zdroj:odlesňování,doprava,tepelné elektrárny,eroze, biomasy,požáry, … -na rychlém růstu koncentrace CO2 v posledním století se podílí hlavní měrou činnost člověka (jeho koncentrace rapidně vzrostla po průmyslové revoluci)

CH4 – je 20x účinnější než CO2 -jeho obsah je v atmosféře asi 9x menší než u CO2 zdroj:mokřady,močály,tundra, biomasa,zpracování ropy a zemního plynu, uhelné zdroje, úniky plynu, chov dobytka, pěstování rýže, skládky,mokřiny… N2O - současná koncentrace v atmosféře je přibližně o 12 % vyšší než v preindustriálním období -roční přírůstek činí asi 0,25 % -zdroj:spalování biomasy, hnojení půd, spalování fosilních paliv, změna v užívání půdy,doprava

Freony – halogen deriváty obsahující alespoň 2 vázané halogeny, z nichž alespoň jeden musí být fluor -zdroj: chladící zařízení, spreje, aerosoly,plastické pěny, rozpouštědla,farmaceutický průmysl,… -hlavní nebezpečí plynoucí z jejich přítomnosti v atmosféře však v současné době spočívá v destrukci ozonosféry

Důsledky/Rizika Skleníkový jev může ovlivnit tepelnou bilanci Země a vést ke globální změně klimatu. Mimo jiné dojde k ovlivnění průměrné teploty, srážek a hladiny moří. Všechny tyto faktory jsou velmi důležité a mohou vyvolat v určitých oblastech značné změny. Zvýšení hladiny moří má např. za následek zaplavení malých mořských ostrovů a hustě osídlených oblastí v ústí řek. Dále může dojít ke změně směru mořských proudů, např. Golfského proudu, což by mělo pro oblasti ovlivněné prouděním vážné následky.

Odkazy artemis.osu.cz/Student/OVSE_pre.ppt http://www.enviro-edu.sk/database/student/2008-Sklenikovy efekt.pdf http://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%BD_efekt http://www.meteocentrum.cz/zmeny-klimatu/sklenikovy-efekt.php http://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%BD_plyn http://storm.fsv.cvut.cz/on_line/zipr/Prez_03.pdf kdf.mff.cuni.cz/seminare/071101_Zak/zak_klima.ppt  www.veda.cz/dwn/.../13175_Ivana%20Nemesova_prezentace.ppt ww.moderniskola.info/prezentace/6/Z/Atmosfera.ppt http://ec.europa.eu/clima/sites/campaign/pdf/gases_cs.pdf http://www.enviwiki.cz/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%BD_jev