Okolo knihovnického pultu Bc. Zdena Haplová Profesionální přístup k poskytování knihovnických služeb a komunikace s klientem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INTERNET PRO NEVIDOMÉ A SLABOZRAKÉ Služby veřejných knihoven zdravotně postiženým uživatelům PhDr. Ivana Štrossová Hradec Králové 26.března 2001.
Advertisements

Citigroup soutěž o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v ČR Bc. Jitka Kolářová, Gender Studies o.p.s.
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
Vítáme Vás na semináři : Advokát a jeho klient Brno, dne Přejeme hezký a příjemný den !
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Tak takhle ne, šéfe !!! Knihovny a rock´n´ roll Národní technická knihovna Praha, 15.června 2010 Miroslava Sabelová,
Zásady pozorování a vyjednávání
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Firemní kultura - změna motivační strategie
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Koncepce marketingového řízení
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Zdravá škola.
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Tisková konference Knihovny v pavučině spolupráce Jindřichův Hradec Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu DEMA, a.
Principy SPIS pro legislativu eGovernmentu Aleš Kučera – NOVELL eGovernment Expert Forum , ISSS, Hradec Králové.
MARKETING.
Úvod do učiva občanské výchovy
Knihovny okresu Vsetín Ing. Věra Pelcová v roce 2013.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Komunikace s rodiči.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Vratislav Paulík ředitel projektů
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Zkušenosti s pracovním uplatněním uživatelů Domova Horizont Mgr. Lenka Kortová – sociální pracovnice Domova Horizont.
Konference Transformace a deinstitucionalizace soc. služeb – od 9.00 do hodin druhého dne Hradec Králové Individuální projekt odboru.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
PŘÁTELSKÁ MÍSTA Náskok před konkurencí Širší okruh zákazníků Větší jistota v neobvyklých situacích Snazší propagace Certifikát Českého červeného kříže.
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, Praha 2 Transformace a deinstitucionalizace Karel Vít Konference.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Zkušenosti s tvorbou a využíváním nového webu v MVK ve Vsetíně
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Ekonomika – základní pojmy.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Koučink dětí a mladistvých
ZDRAVOTNICKÉ PROSTŘEDÍ.
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
Úvod do psychologie
Zpracovala Ing. Lenka Hřibová, říjen 2017
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

Okolo knihovnického pultu Bc. Zdena Haplová Profesionální přístup k poskytování knihovnických služeb a komunikace s klientem

Sektor služeb neustále nabývá na významu Podíl služeb na HDP v průmyslových zemích je okolo 60% až 70% Dnes není složité vyrobit, ale prodat Vznik silné konkurence Orientace na zákazníka Služby a komunikace Služby a komunikace

Klient je cílem, nikoli součástí pracovního procesu Člověk- uživatel - čtenář

Komunikace Je proces sdělování a sdílení Probíhá vždy mezi dvěma nebo více lidmi Komunikací se snažíme dát najevo, jaká pravidla pro nás platí, co očekáváme, zda jsme ochotni ustoupit, naslouchat, pomoci nebo dominovat, co nesnášíme, co bychom uvítali

Komunikace osobní Komunikace telefonická Komunikace písemná Komunikace elektronická Druhy komunikace

Předpokládá : stanovení cíle aktivní naslouchání kladení otevřených otázek Vede k: dosažení cíle časové úspoře spokojenosti klienta Efektivní komunikace

Vysoké odborné znalosti Schopnost naslouchání Profesionální vystupování Využívání kompetence Orientace v psychologii zákazníka Zařízení a vybavení knihovny Znalost neverbální komunikace Co zlepšuje komunikaci

Profesionálové mají pozitivní postoj, jsou přátelští radují se z práce pro jiné na prvním místě je pro ně zákazník jsou plni energie a práce jim jde od ruky jsou pružní, otevření novým zkušenostem dokáží s klientem souhlasit, i když věcně nemá pravdu Profesionálové versus amatéři

Amatéři jsou bez nálady, působí podrážděně pracují raději sami sami se staví na první místo potřebují být důležití na přední místo staví technické aspekty, až potom klienta trvají na řádném a předvídatelném sledu věcí nechávají si od kolegů potvrdit, že mají pravdu Profesionálové versus amatéři

Zákazníkům, kteří sekýrují, se vstup zapovídá,,tak by si přáli mít napsáno nad portálem firmy mnozí prodavači. A zatím umění jednat s lidmi, úslužnost, ochota, znalost zboží, sebedůvěra, vyřídí hladce a v nejlepším tónu i ty těžké případy. Jsou ovšem zákazníci nervózní, nemocní, dráždiví atd., ale s těmi musíme mít trpělivost jako s nemocnými“. Jiří Solar, Okolo pultu Překážky v komunikaci

Zásada při předcházení problémům Dejme partnerovi vždy možnost, aby si zachoval tvář. Zatlačení ke zdi může způsobit nepředvídatelnou reakci, jednání se může zvrtnout a těžko lze dojít k příznivému řešení. Překážky v komunikaci

Všem zákazníkům poskytujeme stejné služby Ke všem se chováme přirozeně Knihovna může být znevýhodněnému oporou Komunikaci přizpůsobíme druhu postižení Dodržujeme korektní přístup Komunikace s handicapovanými a seniory

Orientace na zákazníka Dodržování etiky Dodržování etikety Efektivní přijetí kritiky Marketingová opatření Budování vztahu se zákazníkem

Lidský faktor jako nenahraditelný prvek v komunikaci Ochota, vstřícnost, disciplína Rozvoj osobnosti Týmová práce Umění navodit dobrou atmosféru v knihovně To nejcennější je v lidech

Úsměv nic nás nestojí, prodlouží život a v komunikaci udělá zázraky Nejdůležitější na konec

Děkuji za pozornost Masarykova veřejná knihovna Vsetín Bc. Zdena Haplová tel.: tel.: mobil: