Učíme se zkušeností, vše ostatní jsou jen informace. Experiential Learning v praxi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor Ing. Martin Allmer Škola Euroškola Strakonice Datum
Advertisements

E-learning – moderní elektronická podpora výuky
 AutorIng. Martin Allmer ŠkolaEuroškola Strakonice Datum6. Června 2013 Ročník3. Tematický okruhPráce s počítačem Číslo VM Anotace Obnovení systému Windows.
Jak zapojit do projektu učitele z eTwinning Plus Guidance document.
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Odpovězte laskavě na následující otázky. Vaše odpovědi určí výši vašeho platu na příští rok. Další.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Výpočet rychlosti Stručný návod pro žáky. Jiřík jede na sáňkách z kopce. Venku mrzne, je -5°C. Sníh má hustotu 700 kg/m 3. Sáňky měří 1,3 metrů a na výšku.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
PROČ PROJEKT VZNIKL? Projekt reaguje na: zvyšující se požadavky znalostní společnosti rostoucí nároky na pedagogické pracovníky(PP) na posílení kompetencí.
TRANSFORMACE. Transformace mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy nepružná organizace nepružná.
Projekt CZ.1.07/2.2.00/ Čeština pro žáky-cizince v rámci inovace výuky učitelských programů v oboru Učitelství pro 1. st. ZŠ.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
SUŠMÁNIE JAK… …NAPSAT PROJEKT. CÍL Musíte vědět CO, chcete udělat!
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Matematické zajímavosti
Úloha č. 3: Nastavení pracovního bodu tranzistoru
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Projekty rozvoje ICT ve škole Blanka Kozáková MŠMT odbor 55 SIPVZ
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
AKCENTA CZ, a.s. Služba SMS OLB – Uživatelský manuál pro klienty.
Vzdělávání bez omezení … vzdělávání po internetu Radek Hořeňovský, Capital Consulting Capital Expert E-learning jako nástroj.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
00 KJP FSV UK uvádí Mission Possible 11 Impuls z Wulkowa podněcuje k zamyšlení nad posláním Kabinetu jazykové přípravy (KJP) FSV UK v Praze.
Jazyková příprava Skupiny ČEZ
Úvodní informace Mgr. Miroslav Kučera; Úvod do databázových systémů MIROSLAV KUČERA.
Environmentální výchova a
Gravitační síla, gravitační pole Země
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE ICT VE ŠKOLE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
VY_32_INOVACE_A3-11 TABULKOVÝ PROCESOR - EXCEL AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: LISTOPAD 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU ÚVOD DO PRÁCE.
MAN 1. Seminář sociální psychologie se zaměřením na sport Marie Blahutková.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Komunitní a akční plánování v praxi Co je to zapojování veřejnosti.
Time mng. a osobní efektivita Lektor: Mgr. Stanislav Loskot, MBA 12. června 2015.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU VY_32_INOVACE_4_1_5 ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Efektivní Knowledge management
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Žákovský parlament – I. stupeň
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
Workshop k akčnímu výzkumu
Projekt Impuls / Seminář
Zakládání inventáře na slavnostní tabuli
Seminář ze sociální psychologie
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Projekt Impuls / Seminář
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Volba budoucího povolání
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Kritické myšlení v mateřské škole
MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR
pro celoživotní vzdělávání. Podrobný návod ke studiu.
Výměna dobré praxe v rámci projektu „Domovník-preventista“
Transkript prezentace:

Učíme se zkušeností, vše ostatní jsou jen informace. Experiential Learning v praxi

Co je to Experiential Learning? je to označení pro způsob rozvoje a vzdělávání je aktivní zapojení účastníků do výuky je získávání vlastních zkušeností je vzdělávání prožitkem Pracovali jsme s prožitky v našich seminářích, nyní máme ze strategické simulace seminář! Okamžik volby byl vždy součástí našich seminářů – dnes máme seminář, který stojí na zkušenosti s rozhodováním.

Proč Experiential Learning? Vzdělávání je investice, která musí vloženými prostředky a časem zajistit zlepšení měřitelných výsledků nebo obratu. Na rozdíl od běžných seminářů jsou účastníci programů Experiential Learning vystaveni nutnosti aplikovat kombinaci témat a postupů, které tím, že musí být použity v jeden okamžik, lépe simulují reálné situace z každodenní praxe. Tím se výrazně urychluje proces objevování, zkoušení a nacházení souvislostí mezi probíraným tématem a každodenní praxí účastníků. Po absolvování Experiential Learning účastníci v praxi aplikují to, co si vyzkoušeli a nesnaží se jen zkoušet aplikaci toho, co se učili. Získaná zkušenost Reflexe Propojení souvislostí Změna přístupu

Co si to ověřit? Máme pro vás připravený malý experiment! Jak se jej účastnit? –Zabere vám cca 2 minuty času. –Nepotřebujete nic, než tužku a list papíru A4. –Otázky odpovězte do 30 sekund. –Můžeme začít….? Experiment vynechám Start kliknutím vyberte, prosím

Nechci experimentovat. Nemusíte, jen si zkuste odpovědět na otázku: Co riskuji tím, že jej vyzkouším? Dobrá, vyzkouším to Chci pokračovat dál kliknutím vyberte, prosím Princip dobrovolnosti důsledně platí u všech našich programů.

1.Vezměte list kancelářského papíru A4 a přeložte jej na půl. 2.Pak si představte, že jej přeložíte ještě 41x –Půjde to? –Kolik přehybů by se vám mohlo ještě podařit? (odhadněte, nezkoušejte) –Jaká bude tloušťka 42x přeloženého papíru? Na odpovědi máte cca 30 sekund Máte poznamenáno? Řešení klikněte, prosím, až budete připraveni Malý experiment - ZADÁNÍ

Zkuste si tedy papír přeložit, pravděpodobně se Vám povede 7 přehybů. A tloušťka? Je to střední vzdálenost mezi Zemí a Měsícem! Zdá se vám to nemožné? Důkaz klikněte, prosím Malý experiment - ŘEŠENÍ

Předpokládaná tloušťka papíru 0,09 mm –to je 0, km 2 42 = x 0, = km Uváděná střední vzdálenost mezi Zemí a Měsícem je km Malý experiment - DŮKAZ

Jak moc se lišil se váš odhad. V řádech? Překvapilo Vás řešení? Čím nejvíce? Z čeho jste vycházeli při Vašich odhadech? Kolikrát denně se rozhodujete na základě úsudku? Jakou zkušenost si z experimentu odnášíte? Jak Vám toto zamyšlení, teď pomohlo? Co příště uděláte jinak? Malý experiment – K ZAMYŠLENÍ Získaná zkušenost Reflexe Propojení souvislostí Změna přístupu Vlastní skládání papíru. Jak Vám toto zamyšlení, teď pomohlo? Co příště uděláte jinak? Kolikrát denně se rozhodujete na základě úsudku? Jak moc se lišil se Váš odhad. V řádech?

Přínos Experiential Learning Naše výsledky jsou přímo úměrné našemu rozhodování. Naše rozhodování je přímo úměrné našim zkušenostem. Naše zkušenosti jsou přímo úměrné tomu, co jsme prožili. Tím, že ovlivníme prožitky, máme šanci ovlivnit i konečné výsledky. Experiential Learning ovlivňuje naše prožitky!

Programy Experiential Learning