Specializovaný finanční úřad

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Právní tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
Ministerstvo financí ČR Odbor 54 – Ekonomické informace
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Kontrola nakládání s dotacemi ze strany FÚ Ing. Jan Minařík prosinec 2010.
Role Finanční správy ČR v důchodové reformě
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Daňový systém – realita a vize konference vydavatelství EURONEWS Martin Novák – ředitel divize finance ČEZ, a. s.
Nástroje územního plánování
Tisková konference 11. července 2006
Veřejná správa 5RE901Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
Daňové aktuality Daňové aktuality 14. října 2014 IFA Praha. náměstek ministra financí I. náměstek ministra financí.
Page  1 YOUR LOGO STÁTNÍ Využití Centrálního systému účetních informací státu nejen pro kontrolní činnosti JUDr. David Bauer vedoucí oddělení Metodika.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Generální finanční ředitelství
Zdaňování stálé provozovny - aktuální pohled Finanční správy ČR
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Základní registr obyvatel
Aktuální vývoj v oblasti DPH Blanka Mattauschová
Daňová reforma - reformní novela 2013 JUDr. Radim Boháč, Ph.D
Specializovaný finanční úřad
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Celní správa České republiky
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Sítě 2000 Okresní úřad Hodonín geografický informační systém.
Účetní reforma v druhém roce
Jakub Charbulák Oddělení mezinárodního zdaňování – SFÚ
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Správa daní a daňové řízení
MONITOROVACÍ SYSTÉM SF a FS PRO OBDOBÍ WEBOVÝ ÚČET ŽADATELE A PŘÍJEMCE PODPORY Nová aplikace monitorovacího systému Mgr. Matěj Mareš Odbor evropských.
Transfer Pricing Aktuální informace z pohledu České daňové správy
Správní dozor Kontrolní činnosti spojené s veřejnou správou:
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Základní registry ve veřejné správě
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Vnitroorganizační normy
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Správní proces Úvodní přednáška JUDr. Petra Foltasová.
DAŇOVÝ ŘÁD Zákon č. 280/2009 Sb. Upravuje při správě daně:
Základní registry.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Proces správy daní Michal Radvan.
N_SD/c-pVPH TB č. 10 Správa dokumentů v mezioborových souvislostech – 2. část.
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Správa v resortu MFČR Dana Šramková Petr Mrkývka.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation 9. ICT Forum, Praha Elektronická daňová správa Klientský přístup k daňovým subjektům.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Registrační proces. Registrace poplatníka Obecná úprava ZSDP § 33 Speciální úprava – daňové zákony.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Obecná část daňového práva procesního I
Novela zákona o místních poplatcích
Interní postupy MAS Brdy
Obecná část daňového práva procesního I
Hlavní manažér SP Kvalita I
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Transkript prezentace:

Specializovaný finanční úřad Seminář IFA PwC Česká Republika s.r.o. 11.12.2012

Vznik SFÚ Zákon č. 531/1990 Sb., o územních finančních orgánech X § 9a ve znění novel Účinnost od 1. 1. 2012 X Souvislost se zákonem o finanční správě (tzv. 14+1) Účinnost byla odložena na 1.1.2013

Působnost a agenda SFÚ v roce 2012 Místní působnost – celá ČR Věcná působnost – totožná jako u FÚ v sídlech krajských měst Jen u vybraných subjektů Kdo je vybraným subjektem - § 9a zákona o ÚFO Včetně loterijního odvodu a státního dozoru u vybraných subjektů S výjimkou daní, u nichž může být současně místně příslušných více FÚ (např. daň z nemovitostí) Netýká se správy tzv. plátcových pokladen - samostatná „procesní subjektivita“ Odvolacím orgánem ve smyslu daňového řádu je FŘ pro hlavní město

Vybrané daňové subjekty od 1.1.2012 do 30.11.2012 Průběh změny místní příslušnosti a periody „náběhu SFÚ“ Pravidla daňového řádu – obecná ZMP X delegace – dtto dle ZFS Registrace u SFÚ a uložení spisu Nutné úkony SFÚ v r. 2012 plynoucí z „hluchých míst“ ve spisech DS (zejm. plné moci i další registrační údaje a úkony ve fázi placení) a delimitace pracovníků na SFÚ

Organizační schéma SFÚ k 1.12.2012

Organizační uspořádání SFÚ model organizace dle systematiky DŘ (přípravné X nalézací X o placení) značné zjednodušení přenosu informací a tím omezení rizika jejich ztráty či nepředání orientace na hmotně právní specializaci i v rámci specializace procesní (nalézací řízení X o placení). Rutinní správa daňových záležitostí subjektů přesunuta více do útvaru správy plateb odlišná organizace daňových útvarů přehlednější a komplexnější správa, vyšší míra znalosti a povědomí o subjektu, jednotná správa platebních povinností (ODÚ) u jednoho subjektu rychlejší a efektivnější možnost vedení příslušného řízení bez nutnosti zdržující komunikace a výměny informací mezi útvary, současně lze ze stejného důvodu operativněji reagovat na neplnění povinností či nezákonné jednání ze strany subjektu vyšší míra znalostí provázanosti údajů v DAP s ekonomickou činností subjektu

Organizační struktura a priority SFÚ Celostátní působnost – jednotná spisová služba všech pracovišť po ČR Otevřená komunikace s daňovými subjekty i neformální, zejména v rovině zjišťovací Důraz na elektronickou komunikaci a správu Jednotná interpretace a aplikace daňových zákonů, zobjektivnění řízení o opravných prostředcích na 1.stupni – odbor metodiky SFÚ Segmentace poplatníků v různých rovinách (sektory,komodity, rizika apod.) – zejména v rovině nalézací a vymáhání nedoplatků Dobrovolné plnění povinností, součinnost SFÚ x kontrolně dozorová činnost SFÚ Správa holdingů a skupin, jejichž členové působí v různých sektorech

Principy přístupu ke správě daní VDS Užití diferencovaného přístupu Umožnění a součinnost ze strany SFÚ při dobrovolném plnění daňových povinností Metodicko-konzultační činnost Součinnost GFŘ při řešení metodických dotazů Metodické dotazy X závazná posouzení Rámec zákona, metodických pokynů a informací GFŘ, KV KDP

Principy přístupu ke správě daní VDS Užití diferencovaného přístupu – dohled nad daňovým chováním subjektu s vyšším podílem interní kontroly nebo nutnost provedení „klasické“ daňové kontroly Forma a intenzita daňové kontroly je určena kvalitní interní kontrolou, případně získáním informací z externích zdrojů ještě před zahájením kontroly Pro účely interní kontroly budou využívána statistická data o obvyklých výstupech daného sektoru – pro eliminaci neefektivních kontrolních aktivit

Nástroje a informační zdroje k rozlišení míry rizika v ekonomickém chování DS Rozvaha, výsledovka, výroční zpráva a další informace poskytnuté DS Monitoring tisku, média, veřejně dostupné informace Informace od bank (FAÚ) Informace z mezinárodní výměny informací Oznámení třetích osob Další podněty z úrovně jiných útvarů daňové správy, státních orgánů i dalších osob Některé nástroje ve fázi pilotního projektu daňové správy

Systém analýzy rizik – základ segmentace DS dle úrovně míry rizika Obecné informace - identifikátory Ekonomický profil velkého podniku a jeho oblasti podnikání, sektorové, odvětvové informace Daňový profil velkého podniku Analýza daňové povinnosti ve vztahu k účetním datům a výsledkům finanční analýzy Hlavní identifikované riziko a individuálně přidělený stupeň rizika

Analýza rizik a finanční analýza Jedna z komponent hodnocení subjektů Ustálená procedura v rámci FA Získání dat pro analýzu a jejich úprava Konstrukce ukazatelů a jejich výpočet Interpretace výsledků, vypovídací hodnota Srovnávací výkazy Horizontální analýza Vertikální analýza Zkoumání, porovnávání a vyhodnocování vlivu nadnárodních struktur na ekonomické chování tuzemských firem a případné dopady do jejich ZD Projekt spolupráce VŠE při tvorbě obecných pravidel

Analýza rizik – další nástroje Analyticko-vyhledávací a monitorovací rešeršní systém Využití moderních analytických nástrojů pro podporu provádění daňové kontroly Tovek server – vytěžování a zpracování rozličných zdrojů dat, včetně internetu Kontrolně analytický SW Idea Ve fázi analýz nástrojem syntézy Základní cíl analýz – selekce DS dle míry rizika s výstupem do priorit využití kontrolních kapacit SFÚ

Interní data z účetních výkazů a dalších dokumentů Externí data, srovnávací oborové analýzy Poznatkové databáze Rizikový profil subjektu

Informace o provedených kontrolách a dalších šetřeních u DS Informace od příslušného pracovníka správce daně vč. územního pracoviště - podněty Provedená analýza dle rizikového profilu DS Plán kontrol

Daňová kontrola Výstupy analýz x daňová kontrola Zaměření kontrol cíleně dle analýzami identifikovaných oblastí a směrů Kontrola nastavení vnitřních systémů firem Interní kontrola x daňová kontrola dle DŘ Priorita e-auditních technik Kontrolní akce a šetření se speciálním účelem (např. PHM, nová ustanovení zákona o vnitrostátním reverse charge)

Zhodnocení správy VDS v roce 2012 Skutečnosti mající vliv na časovou a odbornou náročnost – VDS – delší „daňová historie“ ale značná chybovost podání – náročnost na komunikaci s DS (DAP, souhrnná hlášení, hlášení k RCH) Nutnost telefonické a mailové komunikace u cca 40% podání K 66% řádným DAP DPH jsou podávána DODAP Úroveň elektronizace podání – v listinné podobě je podáváno 71% DAP DPPO a 27% DAP DPH Žádosti o vydání rozhodnutí o závazném posouzení – v řešení SFÚ 16 žádostí Žádosti o stanovení záloh jinak – v řešení SFÚ je aktuálně 178 žádostí, nedostatečné podklady, zaznamenány případy snahy využití tohoto institutu jako výhodný prostředek k financování činnosti DS Časová náročnost správy VDS – činnost SFÚ je vnímána tak, že tento bude poskytovat stálý informační servis, který VDS také vyžadují

Zákon o Finanční správě a SFÚ (456/2011 Sb Zákon o Finanční správě a SFÚ (456/2011 Sb., ve znění pozdějších předpisů) Rozšíření množiny VDS – bez ohledu na obrat Investiční společnosti vč. jejich podílových fondů Investiční fondy Penzijní společnosti a jejich fondy Spořitelní a úvěrní družstva Loterijní společnosti – jen pro účely státního dozoru Cca 340 „nových“ DS – z toho cca 240 subjekty finančního sektoru Zvláštní ustanovení o příslušnosti soudů ve správním soudnictví ve vztahu k SFÚ – místní příslušnost krajského soudu v jehož obvodu má navrhovatel bydliště nebo sídlo

Zákon o Finanční správě a SFÚ (456/2011 Sb Zákon o Finanční správě a SFÚ (456/2011 Sb., ve znění pozdějších předpisů) Nové agendy Státní dozor – delimitace, změny Cenová kontrola – delimitace, změny Centrální registr smluv penzijního spoření Správa 2.pilíře důchodového systému („opt-out“) týká se i ostatních útvarů daňové správy

Organizační schéma SFÚ k 1.1.2013