Fryderyk Franciszek Chopin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fryderic Chopin.
Advertisements

Hudební klasicismus v tvorbě českých autorů
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Bedřich Smetana Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
 Narodil se po deseti dcerách do rodiny sládka v Litomyšli 2. března  Smetana se již od svých 4 let na popud svého otce věnoval hudbě. Učil.
Jakub Jan Ryba Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Bedřich smetana Život a dílo
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Ludwig van beethoven –
Víkendový klavírní seminář VII.
Víkendový klavírní seminář VIII.
Fryderyk Chopin.
Autor: Pokorná Martina
Romantismus v hudbě německých skladatelů
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Povídání o Bachovi.
JOHANN SEBASTIAN BACH.
Beethoven by Andy Ludwig van
Antonín Dvořák a jeho život
ANTONÍN DVOŘÁK.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
ANTONÍN DVOŘÁK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Raný romantismus – mladší větev Fryderyk Chopin
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
BEDŘICH SMETANA (hudební skladatel).
BEDŘICH SMETANA.
Wolfgang Amadeus Mozart v Salzburgu
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_66_MOZART TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
JOHANN SEBASTIAN BACH.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_06_Johann Sebastian Bach  Číslo.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_04_HV_Wolfgang Amadeus Mozart Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
Název školyZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_46_Představitelé ranného romantismu TémaMladší větev romantických.
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Johann Sebastian Bach VY_32_INOVACE_I-A-07.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_03 Prokletí básníci
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Prezentace Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor
Název školy: Základní škola Netvořice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Světoví hudební skladatelé
Fréderic Chopin Zelazowa Wola Paříž.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Narodil se 31. ledna 1797 ve Vídni Zemřel 19. listopadu 1828 ve Vídni
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
VY 32 INOVACE 543.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Johann Sebastian Bach Eisenach – Lipsko
Transkript prezentace:

Fryderyk Franciszek Chopin

* 22. února nebo 1. března 1810 Żelazowa Wola u Varšavy † 17. října 1849 Paříž

R O D I N A Fryderyk prožil krásné dětství v péči svých rodičů a sester.Jeho otec pocházel z francouzské selské rodiny usazené v Lotrinsku na statku polského velmože. otec byl francouzský emigrant, matka pocházela ze zchudlého šlechtického rodu z Polska. už ve svých 7 letech se Chopin pokoušel o své první skladby V roce 1816 se Chopin začal učit hru na klavír u Čecha Vojtěcha Živného

Š K O L A Od roku 1822 byl žákem varšavského lycea a mezi léty 1826-1829 se učil s J.Elsnerem teorii na Hlavní hudební škole . Poté vyšla jeho první skladba klavírní rondo c moll. Po škole slavil úspěch na koncertech ve Vídni, Praze, Teplicích a Drážďanech. Jeho umění, šarm, pronikavá inteligence a vybrané způsoby k němu poutaly pozornost společnosti.

Vztahy Emigrace + cestování V Paříži navázal intimní vztah s George Sandovou, který ale dlouho nevydržel a skončil, mimo jiné, významný byl také jeho pobyt v Mariánských Lázních. Sem přijel Chopin za svoji láskou Marií, tento vztah však nakonec skončil nešťastně. Otec Marie totiž Fryderyka odmítl, protože nabyl finančně zajištěn. Chopin ženatý nikdy nebyl. V roce 1830 opouští Polsko a vydává se do Vídně, protože v Polsku nemohl najít uplatnění pro svoje skladby. Poté se zúčastnil povstání proti carovi a proto, že mu hrozí v Polsku vězení musel emigrovat. Hned po několika měsících v roce 1831 se vydává do Paříže, kde působí, jako učitel hudby pro zámožné žačky. Emigrace + cestování

U nás měl Chopin velký vliv na Bedřicha Smetanu, který prohlásil: ♪ je určeno klavíru ♪ jeho improvizační umění se zobrazilo v Preludiích ♪ v Nokturnech z 30. a 40. let se uplatnila jeho velice jemná, zpěvná a figuracemi opřádaná melodika. ♪ Jeho valčíky mají převážně salónní ráz. ♪1839 složil svou 2. klavírní sonátu b moll a roku 1845 3. klavírní sonátu h moll. ♪ klavírní rondo c moll Op. 1 ♪ variace na Dona Giovanniho Op.2 ♪ 2 klavírní koncerty (Op. 11 e-moll a Op.21 f-moll) ♪ 3 klavírní sonáty (č. 1 c-moll Op. 4; č. 2 b-moll Op. 35 - obsahuje slavný smuteční pochod, č.3 h- moll Op. 58) ♪ violoncellová sonáta, klavírní trio, několik písní (polské texty) ♪ mazurky, polonézy, valčíky, nocturna, scherza, balady, impromptu; fantazie f-moll Op. 49 ♪ Etudy (2 řady po 12 - Op. 10 a Op. 25 a 3 „nouvelles“ etudes) ♪ 24 preludií Op. 28 (inspirace Bachovým Temperovaným klavírem) D Í L O U nás měl Chopin velký vliv na Bedřicha Smetanu, který prohlásil: "Jeho skladbám měl jsem ve věcech koncertech co děkovat za úspěch a od té doby, co jsem skladby jeho byl poznal a pochopil, věděl jsem též, co mojí úlohou jest".

N E M O C Roku 1838-9 pobýval na Mallorce, kde těžce onemocněl plicní chorobou. Často pobýval v lázních po celé Evropě. 1848 cestoval po Anglii a Skotsku a onemocněl těžkou tuberkulózou SMRT Tuberkulóze podlehl 17. října 1849 v Paříži. Po jeho smrti bylo z těla vyňato srdce a ve stříbrné schránce převezeno do Polska. Je dodnes uloženo v kostele ve Varšavě.

Na počest Chopina se ve Varšavě konají každoročně mezinárodní soutěže mladých klavíristů.