Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie I Formování cen na trzích výrobních faktorů
Advertisements

Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
3. září 2013VY_32_INOVACE_100207_Nabidka_poptavka_a_trzni_mechanismus_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Mikroekonomie I Cvičení 5 – Tržní poptávka, elasticity poptávky
Chování spotřebitele a formování poptávky
Mikroekonomie I Tržní poptávka, elasticita poptávky
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Poptávka na trhu zboží a služeb
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
E) Elasticita a težní poptávka
D) Produkční a nákladová funkce
B) Nabídková funkce.
POPTÁVKA PO VF TRPX – příjem z celkového produktu faktoru
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Agregátní poptávka a nabídka
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
TRH VÝROBNÍCH FAKTORŮ MIKROEKONOMIE I
Seminář 2. Nabídka a poptávka
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
A) Determinanty nabídky
Náklady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Elasticity poptávky a nabídky
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
Doc. Ing. Pavel Janíčko,CSc.
Náklady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Teorie mezního užitku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nezaměstnanost Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Oceňování DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výrobní faktory Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Formy podnikání Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Hlavní druhy bank Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Celkový a mezní produkt
Poptávka a poptávané množství
Náklady a zisky producenta (výrobce, poskytovatele služeb) Účetní zisk: rozdíl mezi celkovými příjmy a účetními náklady ACP = TR – ACC ACP = účetní zisk,
Úspory z rozsahu Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Náklady a zisky producenta (výrobce, poskytovatele služeb)
Hospodaření s DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
Druhy trhů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
TRH (tržní mechanismus)
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
TRH A JEHO FUNGOVÁNÍ Cíle: Vysvětlit fungování trhu jako interakce mezi poptávkou a nabídkou, vysvětlit pojem cenová elasticita. Anotace: Trh je způsobem.
Příjmy a zisk.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Zásahy do tržního mechanismu
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

Nabídka Množství zboží, které chce prodávající za určitou cenu prodat. Nabídka je funkcí prodávajícího, který chce za maximální cenu prodat maximální množství zboží a naopak, což vyplývá z pravidla maximalizace zisku, který chce podnik z dlouhodobého hlediska vytvořit.

Nabídka Množství Q Nabídka

Faktory ovlivňující výši nabídky výrobní náklady: Jestliže se výše výrobních nákladů vzhledem k tržním cenám snižuje, podniky rozšiřují výrobu. ceny výrobních substitutů: Výrobky, které jsou ve výrobě nahraditelné jinými výrobky. Roste-li cena jednoho substitutu, pak nabídka jiného klesá, neboť zájem výrobců se přesouvá na výnosnější výrobu

Faktory ovlivňující výši nabídky způsob organizace trhu: Státní zásahy, daňový systém, úroková míra, konkurence, míra monopolizace trhu. Dotace: formou daňových úlev zvyšuje nabídku formou garantovaných cen zvyšuje nabídku

Faktory ovlivňující výši nabídky Clo: Vysoké clo zvyšuje ceny dováženého zboží a tím chrání domácí výrobce před konkurencí. Nabídka na vnitřním trhu však většinou klesá.

Cenová elasticita nabídky Procentní změna nabízeného množství zboží v závislosti na procentní změně ceny zboží. % Q Es = % C Q – množství C - cena

Cenově elastická nabídka Es > 1 Jednoprocentní růst ceny vyvolá více než jednoprocentní vzrůst nabízeného zboží. Zboží, u něhož lze poměrně jednoduše rozšiřovat výrobu

Cenově elastická nabídka Množství Q Nabídka

Dokonale elastická nabídka Množství Q Nabídka

Jednotkově elastická nabídka Zboží, které nemá zvláštní charakter (teoretická varianta). Es = 1

Cenově neelastická nabídka Es < 1 Jednoprocentní vzrůst ceny vyvolá méně než jednoprocentní vzrůst nabízeného množství. Zboží, u kterého nelze jednoduše rozšiřovat výrobu (zemědělské produkty – obilí).

Cenově neelastická nabídka Množství Q Nabídka

Dokonale neelastická nabídka Množství Q Nabídka

Změna nabídky z hlediska času

Ultrakrátké období Cena vzroste tak rychle, že výrobce nemůže zvětšit nabízené množství zboží.

Ultrakrátké období Množství Q Nabídka

Krátké období Výrobce má dostatek času, aby změnil variabilní složky kapitálu (přijal nové zaměstnance, prodloužil pracovní dobu), ale zvyšování výroby narazí v určitém okamžiku na kapacitu fixních složek kapitálu.

Krátké období Množství Q Nabídka Fixní složky

Dlouhé období Období je dostatečně dlouhé pro změnu variabilních a fixních složek kapitálu.

Dlouhé období Množství Q Nabídka

Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí