1 Stopařův průvodce po e-Justici Jan Kracík 6. června 2008 Verze 2.0.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

DIGITALIZACE DOKUMENTŮ NA PRAŽSKÉ SPRÁVĚ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
PhDr. Štěpánka Hostovská
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Hradec Králové ISSS 2007 Platební rozkaz v SRN 2. dubna 2007 Dr. Paul Springer.
Podpora meziobecní spolupráce Prohlubování meziobecní spolupráce David Bohadlo Vedoucí právního týmu.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Řízení vztahu se zákazníky integrované do ERP systému
Advokátní kancelář Černotová & Halšková
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
Akreditační standardy pro primární péči Bohumil Seifert Setkání auditorů
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Jeden cíl, společná cesta Ministerstvo vnitra České republiky Postup projektu CZECH POINT.
Přeskočte standardy v monitoringu! GX SOLUTIONS, a.s., organizační složka V oblouku 114, Čestlice, Říčany u Prahy
Budování Digitální knihovny Vysokého učení technického v Brně Barbara Šímová /
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Fibeus & DeepSee – cesta k podnikovým analýzám
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
11. Trendy ve vývoji aplikací, podporujících podnikové procesy
Informační systémy Tomáš Maděra.
Novinky a strategie společnosti Vema, a. s.
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
8. dubna 2013ISSS - Portál interních identit, Z. Motl1 Portál interních identit jako nadstavba identity managementu Mgr. Boleslav Bobčík, T-Systems Czech.
Strana 1 © Vema, a. s., 7. dubna 2015 Intranetová řešení v PIS DS -Personalis 2005.
DATOVÁ SÍŤ NP A CHKO ŠUMAVA
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Elektronická fakturace Jan Petr, Bylo odcizeno 55 miliónu korun Policie obvinila z podvodu úředníka pražského magistrátu Zajistit se podařilo.
Téma projektu: Zajištění IT školení mimo sídlo firmy - školení zaměstnanců auditorské firmy na nově zavedený informační systém Vypracoval: Petr Vilimovský.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
CIS Cizinecký informační systém
Lokální počítačové sítě Novell Netware Ing. Zdeněk Votruba Technická fakulta ČZU Laboratoř výpočetních aplikací.
CIO priority | Priority IT v bankách a pojišťovnách| Lukáš Klášterský 1.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Realizační tým ICZ duben 2005
Implementace spisové služby v prostředí městských úřadů
Informační systém plzeňského kraje ( principy stavby - zajímavé prvky) Krajský úřad Plzeňského krajePlzeňský holding, a.s. Václav Koudele Martin Vimr.
Elektronické spisy před branami českých soudů - Nabídne justice zákazníkům nové moderní služby?
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
V ČR roste počet dlužníků
P R O X I O konfigurovatelné řešení pro veřejnou správu
INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2008 © Copyright IBM Corporation 2008 Správa obsahu v podání IBM 7. – 8. dubna 2008 ibm.com/cz/public Daniel Beneš.
Organizace a organizování podniku
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
Global network of innovation Identity a Access Management v heterogenním prostředí Marta Vohnoutová 19. dubna 2015.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
Protálová řešení Příklady reálných nasazení Tomáš Kutěj System Engineer Microsoft.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II - IS nové generace Michal Varga.
Helios Orange - Implementace systému
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
“Analýza agend a optimalizace výkonu státní správy v resortu životního prostředí” Aleš Vokál Ministerstvo životního prostředí.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Kybernetická kriminalita
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
I. Dvořák Zahajovací setkání
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Elektronizace v prostředí justice
WEDA – řízené úložiště dokumentů Sociální agendy
Transkript prezentace:

1 Stopařův průvodce po e-Justici Jan Kracík 6. června 2008 Verze 2.0

2 AGENDA Představení systému FIBEUS Cílová zákaznická skupina Proč vůbec vytvářet takový systém – Obchodní drivery řešení – Technické drivery řešení. Proč platforma Caché. Slabá a silná místa zvoleného konceptu Reálné zkušenosti Welcome in the real world - eJustice.

3 FIBEUS – co to je? Kdybychom psali kuchařku, tak by postup byl následující: Vezmi část ERP systému Vezmi část podvojného účetnictví Vezmi podstatné z dokument managementu Celé to vraž do Caché (nebo jiného ….), zamíchej, nech vykynout a upeč.

4 FIBEUS Zakládání a správa elektronických spisů s údaji o stranách sporu s přiřazením soudní příslušnosti Hromadné a individuální generování dokumentů Evidence finančních pohledávek a jejich umořování s ohledem na způsob výpočtu příslušenství, odměn a dalších nákladů Workflow - případy v cca 30 stavech mimosoudního, nalézacího a předexekučního řízení na základě nastavených interních, nebo externích událostí Úkolová agenda Poštovní agenda vč. podpory Hybridní pošty ČP Manažerská nadstavba

5 FIBEUS

6

7 Cílová zákaznická skupina Advokátní kanceláře Inkasní společnosti Právní oddělení velkých korporací Exekutorské kanceláře …

8 Obchodní drivery řešení Detailní znalost domény Nízká saturace cílového segmentu efektivním řešením Existence pouze jednoho konkurenčního řešení Kontakty na cílovou skupinu díky předchozímu úspěšnému projektu ČT Možnost podílet se do jisté míry na vytváření a realizaci pilotních řešení v justici

9 V cílové skupině nelze efektivně nasadit velké standardní řešení: – Drahé a příliš robustní – Míra customizace je velmi vysoká Tenký klient – Nutný vzdálený přístup –Obtížnost údržby klasického klienta Robustní úložiště pro dokumenty Flexibilní workflow Technické drivery řešení

10 Proč Caché? ZEN – tenký klient Doména je velmi vhodná pro objektový přístup Cílový segment nemá „de facto“ standardy determinující volbu technologie Heterogenita zdrojů na straně klientů - otevřenost platformy je velkou výhodou Podpora…

11 S.W.O.T.

12 Reálné zkušenosti Z vývoje: – Náročná podpora striktně národního prostředí – Stále chybí WYSIWIG editor – Není podpora manažerských funkcí Z deploymentu a provozu: – Úroveň uživatelů je specificky nízká – Je nebytné mít celý server ve své správě – Bezpečnost není řešena optimálně – účet admin –

13 E-JUSTICE (proč to nefunguje…?) Poznatky z elektronické komunikace v rámci justice: Právní předpisy upravující elektronickou komunikaci v rámci justice nejsou fakticky provedeny Každý soud si stanovuje vlastní technické i procesní podmínky pro elektronická podání Neexistuje společná forma jednotlivých podání Neexistují jednotné šablonu a formuláře pro komunikaci od soudů směrem k advokátům Schizofrenní situace při platbě soudního poplatku …existuje soud, kde návrh nelze elektronicky podat vůbec!

14 E-JUSTICE (příčiny) Objektivní –autonomie soudů je chápána nikoli pouze v rovině rozhodovací, ale i v rovině organizační a procesní –chybí jasná, přesná, zákonná úprava problému –většina soudů není především organizačně a procesně vybavena pro hromadná elektronická podání Subjektivní –chápání komunikace právních zástupců žalobce se soudem v oblasti technického zabezpečení hromadných podání, jako ovlivňování soudu

15 Závěr Děkuji za pozornost… … a nepropadejte panice! Jan Kracík ředitel společnosti