Vliv hudby na nakupování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ŠkolaSOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_07_A_12_MEV TémaVliv hudby na nakupování AnotaceŽák se seznámí s vlivem hudby na nakupování. Klíčová slovaMediální výchova, komunikace, hudba, ovlivňování nakupování Cílová skupinaŽáci maturitních oborů Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva. 4. – 8 snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 9. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.
S hudbou lze v místě prodeje činit : zpomalit vnímání času, udávat rytmus ovlivnit průběh nakupování..
Vnímání hudby v obchodě Při vstupu do obchodu je hudba jedna z prvních věcí, kterých si zákazník všimne. Hudba udává rytmus jeho pohybu po prostoru, přímo ovlivňuje jeho náladu a následně i nakupování. Navíc když se umně sladí s barvami a vůní, lze s hudbou doslova kouzlit. Není nad to si dát dobrou kávu za zvuků příjemné jazzové hudby. Ještě lepší je propojit hudbu a vůni kávy s čerstvým pečivem rovnou v pekárně, které to napomůže ke zvýšení prodeje.
Cíle Pokud je cílem prodejce, aby zákazník strávil v obchodě maximální dobu, zvolíme hudbu, která je testována, aby zpomalila vnímání času.“
Příklady hudby v obchodě Hudbu, která funkčně doplňuje značku, si zvolil pro své kavárny například řetězec Costa Coffee. Ve Velké Británii hraje mix relaxační hudby prostoupené jemně beatovými tóny, a navíc se svému hudebnímu podkresu snaží dát další rozměr – na playlist pravidelně zařazuje vedle skupin jako Morcheeba, Nightmares on Wax nebo Boards of Canada také dosud neznámé, ale přesto slibné interprety, čímž zákazníci mají jedinečnou možnost poslechnout si novinky tak trochu v předpremiéře.
Příklady hudby v obchodě Zcela opačný směr – tedy úplné oproštění se od hudby. Britský obchodní řetězec Selfridges letos ve svých obchodech v Londýně, Manchesteru a Birminghamu zřídil na necelé dva měsíce „klidové zóny“, kde nehrála hudba, nezvonily telefony ani nebyly k vidění žádná loga. Video -
Test Rychlou Pomalou Rychlou a hlasitou Jakou hudbu byste zvolili pro obchod s oblečením pro teenagery ?
Zdroje a citace Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved.