HODNOCENÍ VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ 29. února 2012 Střední průmyslová škola polytechnická – Centrum odborné přípravy Zlín Mgr. Michal Hampala
Nejčastější chyby ve VP a)Jazykové b)Forma, styl a grafika c)Věcné
a) Jazykové chyby - pravopis - stylistika - nejčastější a přitom často podceňované - „společenská nepřípustnost“ - lehce opravitelné - kontrola češtinářem
b) Forma, styl a grafika - držet jednotný styl dokumentu - používat šablony - obvykle méně znamená více - obal prodává + image poskytovatele vzdělávání - důležitost prvního dojmu - nechat projít kontrolou grafikem či IT odborníkem
c) Věcné chyby - tým musí mít vedoucího - číslovat varianty, ukládat dle data… - vyvarovat se změn za pochodu - zásadní význam pro kvalitu VP - nechat projít kontrolou nezávislým supervizorem, zejména sledovat pedagogicko-didaktickou stránku VP a pak obsahovou a věcnou stránku VP
c) Věcné chyby – vstupní předpoklady - nedostatečné x příliš omezující vymezení - rozpor mezi vstupními požadavky pro celý VP a jednotlivé moduly
c) Věcné chyby – vstupní předpoklady Zavedení a využití elektronického objednávkového systému v restauračním provozu „Střední vzdělávání s maturitou nebo střední vzdělávání s výučním listem“ - Základní vzdělání je problém či ne? - Základní znalost práce s IT? Ano či ne?
c) Věcné chyby – modulové řazení - Často naprosto formální členění do dílčích modulů A B C D E 6 hod. 8 hod. 4 hod. 8 hod. 6 hod. = 32 hodin + podmínka, že je nutno absolvovat všechny moduly vs. 1 VP o délce 32 hodin X - možnost vstoupit do VP až v modulu C a dokončit D, E.
c) Věcné chyby – modulové řazení - smysluplné členění do dílčích modulů Společný základ D – specializace hod. A B C 6 hod. 8 hod. 4 hod. E – specializace 2 – 6 hod. Není nutno absolvovat všechny moduly, ale jen společný základ a jeden nadstavbový. Společný základ možno vynechat po prokázání znalostí, popř. vstoupit do VP až v modulu B či C.
c) Věcné chyby – obsahová část - aplikujte nové trendy a poznatky - využívat e-learning (např. formou přípravy na prezenční část výuky VP) - využívat moderní technologie při výuce - důraz na praxi, teorii prezentovat spíše formou studijních opor a materiálů - poskytnout účastníkům kvalitní učební materiály - nezapomínejte na ekonomiku – dobře „nacenit“ realizaci VP
Kontakt Mgr. Michal Hampala