Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Příklady posunu funkce nabídky:  Množství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Advertisements

Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
Makroekonomie I ( Cvičení 5 – Agregátní poptávka a nabídka )
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
B) Křivka poptávky.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Příklady teorie všeobecné rovnováhy
Ekonomická gramotnost
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Potřeby :  Co to jsou potřeby  Základní.
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Specializace  Kooperace  Dělba práce.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při poklesu ceny  Řešení.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh kapitálu II.  Výnosová míra z kapitálu.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Jak vznikne rovnováha na trhu  Zásady.
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
TRH, TRŽNÍ MECHANISMUS NABÍDKA, POPTÁVKA, CENA.
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při růstu ceny  Řešení.
Mikroekonomie I Tržní rovnováha a efektivnost
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Poptávka na trhu výrobků a služeb  Poptávka.
Mikroekonomie I Trh práce a mzdová sazba
Mikroekonomie I Úvod do studia ekonomické teorie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Činitelé uspokojující potřeby:  Statky.
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh přírodních zdrojů (trh půdy)  Co.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule.
Teorie výrobních faktorů a rozdělování
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Teorie výrobních faktorů a rozdělování
Trh a jeho fungování Milena Tichá
2 JAK FUNGUJE TRH.
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Základy ekonomie Semin á ř 3. Trh a tržn í mechanismus.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a management I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Posuny poptávkové funkce:  Poptávané.
Teorie výrobních faktorů a rozdělování
2 JAK FUNGUJE TRH.
Základy ekonomie Seminář 6..
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
TRH A JEHO FUNGOVÁNÍ Cíle: Vysvětlit fungování trhu jako interakce mezi poptávkou a nabídkou, vysvětlit pojem cenová elasticita. Anotace: Trh je způsobem.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Seminář 3. Trh a tržní mechanismus
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Příklady posunu funkce nabídky:  Množství nabízené se sníží.  Množství nabízené se zvýší.

Znázorni na následujícím diagramu nabídky a poptávky, že dojde k neúrodě (např. obilí): Nejprve si ujasni, zda půjde o posun bodu po funkci nebo o posun celé funkce: Budeš tedy posouvat nabídkovou funkci doleva. Jak to uděláš? Správně půjde o posun celé funkce. A které a kam? Nezapomeň na správný popis nové situace: E‘ je nový bod rovnováhy PE‘ je nová rovnovážná cena S‘ je posunutá (tedy nová) funkce nabídky QE‘ je nové rovnovážné množství, kde se opět rovná nabízené a poptávané množství zboží

P Q S D E PE QE S´ E´ PE´ QE´

P Q S D E PE QE S´ E´ PE´ QE´ Jak to bude vypadat, když se nabízené množství zvýší, např. přijde na trh další operátor (mobilní připojení)