Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV 17.2. 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Rozšíření podpory odborného vzdělávání Dalibor Štys ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Zapojení školy do projektu T.I.M.E
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
Projekt podpory technického vzdělávání B. Wojnar.
NOVÁ ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA PRO VŠECHNY ŽÁKY UČEBNÍCH OBORŮ Závěrečná konference,
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Praha, 26/08/ Kontext projektu : systémy odborného vzdělávání a kurikula Olga Kofroňová.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
1. Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
Organizační struktura
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Učení se praxí Martina Kaňáková. Učení se praxí Firmy: Nedostatek kvalifikovaných technicky vzdělávaných odborníků Rok 2015 vyhlášen Rokem průmyslu a.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Evropský projekt vzdělávání pedagogických pracovníků Střední odborná škola a střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost od Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Soulad vzdělávací nabídky a požadavků trhu práce (?) Ing. Miloš Rathouský, sekce zaměstnavatelská,
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Pohled zaměstnavatelů na současný systém OV Ing. Miloš Rathouský, SP ČR.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Rozvoj výuky cizích jazyků
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2016
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
PHmax ve středním vzdělávání
Hlavní manažér SP Kvalita I
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Organizační struktura
Samostatná odborná práce H/02 Včelař
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Setkání kariérových poradců
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Samostatná odborná práce H/01 Podkovář a zemědělský kovář
Transkript prezentace:

Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV

Rámec projektu Pospolu  leden červen 2015  realizuje MŠMT ve spolupráci s NÚV a sociálními partnery  projekt je systémový s cílem navrhnout doporučení na podporu spolupráce firem a škol při přípravě žáků v odborném vzdělávání  studie „Návrh nových prvků duálního odborného vzdělávání podporujících spolupráci škol a firem“  diskuse k návrhům

R RVP- ŠVP plánování odborný výcvik -praktické vyučování stáže učitelů ve firmách odborníci z praxe ve výuce realizace nová závěrečná zkouška profilová maturitní zkouška mistrovská zkouška evaluace pedagogická resp. metodická podpora legislativní zajištěnífinanční zajištění

Zdroje informací: -šetření u zaměstnavatelů a škol -srovnávací analýza OV ve vybraných evropských zemích -pilotáž partnerství škol a firem -monitoring partnerství škol a firem -případové studie Návrhy doporučení pro systémovou rovinu: Návrh nových prvků OV podporujících spolupráci škol a firem -umožnit a podpořit …. -nastavit minimální standardy

Závěrečná zkouška v oborech s výučním listem kategorie H realizace praktické části JZZZ na pracovišti firmy cca 20% firemní zadání praktické části NZZ školní část NZZ ve spolupráci s firmou cca 20% samostatná odborná práce (SOP)

Firemní zadání – “volná karta“ -nová možnost pro usnadnění realizace praktické části NZZ na pracovištích firem -odborný obsah zadání stanoví ředitel školy ve spolupráci s firmou -- zadání musí odpovídat standardům NZZ:  kompetence požadované RVP  časový rozsah  bodové ohodnocení  materiálně technické zajištění  zajištění BOZP - NÚV schválí - „zadání splňuje parametry platné pro praktickou zkoušku stanovená v JZZZspříslušného oboru“. -

Školní – firemní část závěrečné zkoušky -délka řešení témat praktické zkoušky nevyčerpá celou dobu stanovenou vyhláškou - zařazení této části a vytvoření zadání je v kompetenci ředitele školy ve spolupráci s firmou - hodnocení této části zkoušky ovlivní celkové hodnocení max. v rozmezí jednoho klasifikačního stupně

Samostatná odborná práce ve spolupráci s firmou -písemné zpracování komplexního úkolu, který úzce souvisí s výkonem praktických činností v rámci daného oboru -žák může prokázat hlubší a ucelenější znalost určité odborné problematiky - je zadávána před ZZ, nejdříve v lednu daného roku, na zpracování se poskytuje min. 1 měsíc -žáci mohou zpracovávat témata SOP ve vazbě na OV ve firmách -obhajoba je součástí praktické části závěrečné zkoušky -

Případové studie -

K diskusi: Portfolio kompetencí resp. výkaz odborných kompetencí žáka ? Proč ANO? -známka z OV nevypovídá dostatečně o tom, jaké konkrétní kompetence žák zvládl -průběžné hodnocení kompetencí umožní včas v průběhu studia zjistit problém -v případě OV na pracovišti firmy, potvrzení toho, co se tam žák naučil -umožnilo by provázat průběžné a závěrečné hodnocení žáků Portfolio kompetencí jako předpoklad připuštění žáka k ZZ resp. část závěrečného hodnocení žáka

Děkuji za pozornost