SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Environmentální výchova pro základní školu
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Plošné testování 5. a 9. tříd v kontextu stavu českého školství Senát Parlamentu ČR
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Odborné vzdělávání a Evropa Helena Úlovcová
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
PREZENTUJÍCÍ Hodnocením ke zvyšování kvality vzdělávacích služeb středních škol v kraji Vysočina Mgr. Miroslav Pech.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Co by měla splňovat pověřená knihovna Brno
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Přijímací řízení pro školní rok 2013/2014
Setkání v cyklu Střední školy a zřizovatel
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Bc. Magdalena Zábranská
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Příspěvek na konferenci
Komplexní systém hodnocení
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Úvaha o testování Jiří Bakončík.
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Hlavní manažér SP Kvalita I
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011 Evaluační standard a hodnocení žáků v uzlových bodech vzdělávací dráhy z hlediska APZŠ ČR SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011

Proč hodnocení žáků v uzlových bodech? Rozvoj vzdělávací soustavy → Kvalita Hodnocení žáků = jedna z podmínek rozvoje (zpětná vazba pro školy i pro systém) Rozvoj každé školy → rozvoj soustavy Důrazný nesouhlas s vytvářením žebříčků škol

Co by mělo být předmětem hodnocení? Úroveň dosažení požadavků stanovených RVP Hodnotit (a v užším slova smyslu testovat) lze pouze standardizované hodnoty → před hodnocením (testováním) musí proběhnout standardizace výstupů = musí vzniknout evaluační standardy

Jak dospět ke standardizaci výstupů? Rámcový vzdělávací program Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Tematický celek Očekávaný výstup Evaluační standard Evaluační nástroj (např. testová úloha) (Klíčové kompetence, Průřezová témata)

Evaluační standardy a nástroje Popisují požadovanou úroveň dosažení OV Formulace musí umožňovat měřit míru jejich dosažení Evaluační nástroje: Odborně zpracované, důkladně vědecky ověřené Různorodé K dispozici učitelů

Na jaké úrovni hodnotit? Úroveň žáka - dílčí hodnocení, hodnocení na vysvědčení, výstupní hodnocení Školní úroveň - v rámci vlastního hodnocení Také potřebují evaluační standardy (stanovené) a evaluační nástroje (vlastní nebo nabízené)

Na jaké úrovni hodnotit? Státní úroveň (státní zakázka) - hodnotit jen uzlové body: a) oblasti (Čj, M, Cj, ??? všechny oblasti ???) b) etapy (5. a 9. roč., ? PV, ? 3. roč.) - použité formy: a) testy b) jiné formy ? - frekvence: závislá cílech, na finan. náročnosti

Kdo vytvoří systém? Odpovědnost má MŠMT Pověření specializovaného pracoviště ? Spolupráce – poradní sbory ?

Kdo to bude realizovat? Organizace řízená MŠMT ? Organizace vybraná na základě soutěže ? ČŠI ?

Kdo bude využívat výsledky? Žáci – své výsledky Rodiče – výsledky svého dítěte Školy – všechny výsledky Zřizovatelé škol – souhrnné výsledky svých škol ČŠI – všechny výsledky Kraje – souhrnné výsledky kraje MŠMT – celostátní a krajské výsledky Veřejnost – celostátní výsledky

Za kolik? Efektivitu vynaložených prostředků může podpořit: Využití již nabytých zkušeností na národní úrovni Využití mezinárodních zkušeností Zapojení všech špičkových lidských kapacit v této oblasti Důsledné využití ICT

Děkuji Vám za pozornost Jan Ámos Komenský „ … vzdělání a výchova člověka má smysl jen v těsném sepětí se sociální nápravou všeho, tj. celé společnosti v jejím vývoji …“ „… všechno nechť svobodně plyne, buď násilí vzdáleno věcem … „ Děkuji Vám za pozornost