„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
SEBEHODNOCENÍ jako nástroj k trvalému rozvoji organizace Kořenov, 10
ZŠ KUNRATICE ZÁSTUPCE ŘEDITELE PRO ROZVOJ KVALITY PEDAGOGICKÉ PRÁCE MgA. Bc. Olga Králová Foto školy.
Návrh plánu mentoringu ZŠ Kunratice. Cíle a směr Prost ř ednictvím zavedení udr ž itelného systému mentoringu na škole u č itelé i ž áci dosahují svého.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Vlastní hodnocení školy
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Zdravá škola.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Kariérové poradenství v českém středním školství
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Komplexní systém hodnocení
První zkušenosti s evaluací
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“ Sebehodnocení školy školní vzdělávací program pro základní vzdělávání „Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“

Proč děláme sebehodnocení je to pro nás velmi důležitý proces, který nám umožňuje reflektovat svoji práci a tedy si lépe stanovovat vlastní cíle a volit prostředky k jejich naplnění potřebujeme získávat kvalitní zpětnou vazbu nejen o úrovni vědomostí a dovedností žáků, ale také o celkových podmínkách, za kterých vzdělávání probíhá

Hledáme odpovědi na otázky Jak si vedeme? Jak to víme? Co s tím uděláme?

Oblasti sebehodnocení sdílení vize a poslání školy – jakou školou chceme být a jaký žák je naším cílem podmínky vzdělávání kvalita pedagogických pracovníků výsledky vzdělávání průběh vzdělávání

Sdílení vize a poslání školy Podmínky vzdělávání Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání Vytváření kultury podporující sebeúctu a zapojení všech žáků Tvorba školního společenství Hodnotový systém uznávající a podporující inkluzi Princip maximální účasti Cesta ke škole pro všechny Přijímání a využívání odlišností Podpora a rozvoje nediskriminující praxe Organizace společného učení Využívání lidských zdrojů

RÁMEC PRO SEBEHODNOCENÍ PODMÍNEK VZDĚLÁVÁNÍ – ČÁST A VYTVÁŘENÍ KULTURY PODPORUJÍCÍ SEBEÚCTU A ZAPOJENÍ A Tvorba školního společenství (žáků, pedagogů, ostatních pracovníků školy) Aktuální stav a jeho zdůvodnění Prostředky k dosažení optimálního stavu A1.1 Každý je vítán (jsou vytvořeny podmínky pro to, aby se každý mohl cítit dobře) 1 První kontakt, který mají lidé se školou, je přátelský a vlídný. 2 Rodiče žáků jsou spokojen s tím, jak se k nim chovají pedagogičtí pracovníci školy 3 Společné prostory vypovídají o všech členech školní komunity 4 Žáci mohou spolurozhodovat o vzhledu a zařízení své třídy 5 Žáci vnímají prostředí svých tříd jako prostředí, v němž se cítí dobře 6 Žáci, jejich rodiče a pracovníci školy považují tuto školu za svou (jsou na svoji školu hrdí) A 1.2. Žáci si navzájem pomáhají 1 Žáci si navzájem nabízejí pomoc. 2 Všichni žáci rozumějí tomu, že od různých žáků mohou být očekávány různé (maximální) výkony

Kvalita pedagogických pracovníků Hodnocení pedagogických pracovníků Oblasti hodnocení Vědomosti z oboru Efektivní vedení výchovně vzdělávacího procesu Práce se vztahy ve třídě a rozvíjení sociálních dovedností žáků – vytváření bezpečného klimatu Podílení se na životě školy Profesní růst a rozvoj

Systém kritérií pro hodnocení výkonu učitele II. Efektivní vedení výchovně vzdělávacího procesu Plánuje výuku Vede výuku Vytváří studijní atmosféru Vede žáky k aktivnímu přístupu Vede žáky k vnitřní motivaci

Kritéria pro hodnocení výkonu učitele v každém ze základních okruhů pro hodnocení je použita čtyřbodová stupnice při hodnocení výkonu by měl jak učitel tak i jeho hodnotitelé věnovat pozornost klíčovým slovním vyjádřením v každém oddíle nevyhovující 0 popis zcela nežádoucího výkonu dobrý 1 popis přijatelného stavu velmi dobrý 2 popis žádoucího stavu výborný 3 popis výborného výkonu učitele

VEDE ŽÁKY K VNITŘNÍ MOTIVACI nevyhovující 0 Výuka často postrádá jasný cíl, smysluplnost a zajímavost. Zpětná vazba není soustavná, někdy není zcela přesná nebo přichází příliš pozdě. Učitel neumožňuje aktivní spolupráci mezi žáky, neposkytuje možnost volby zadávaných úloh a učební materiály nepřitahují dostatečně pozornost žáků. dobrý 1 Výuka je většinou smysluplná, aktivní a zajímavá. Zpětná vazba je soustavná a přesná. Učitel se snaží podporovat spolupráci mezi žáky a poskytovat možnost volby zadávaných úloh. Proto žáci projevují zájem o výuku a zadávané úlohy. velmi dobrý 2 Výuka je smysluplná, aktivní a zajímavá. Zpětná vazba je soustavná, přesná a včasná. Učitel umožňuje aktivní spolupráci mezi žáky, poskytuje možnost volby zadávaných úloh. Proto se žáci sami zajímají o výuku a zadávané úlohy. výborný 3 Výuka je smysluplná, aktivní, vyhovuje potřebám všech žáků a je přirozenou součástí jejich života. Zpětná vazba je soustavná, přesná a včasná. Učitel cíleně podporuje aktivní spolupráci mezi žáky, soustavně poskytuje možnost volby zadávaných úloh. Proto se žáci aktivně zajímají o výuku a zadávané úlohy.

Výsledky vzdělávání Projekt KALIBRO srovnávací testy v 5., 7. a 9. ročníku dovednostní testy v 6. a 8. ročníku

Průběh vzdělávání Projekt KALIBRO projekt ŠKOLA A JÁ Dotazníková šetření mezi učiteli, žáky a rodiči školy Sociometrické dotazníky (SO-RA-D)

Plán sebehodnocení září – říjen: sebehodnocení učitelů a jejich hodnocení vedením školy (součástí je projednání výše příplatku za osobního hodnocení) říjen: Rámec pro sebehodnocení (úpravy a jeho aktualizace provedené „širším vedením“) listopad: dovednostní testy Kalibro v 6. a 8. ročníku leden – březen: srovnávací testy Kalibro v 5., 7. a 9. ročníku květen: komplexní vyhodnocení testů Kalibro a výsledků přijímacího řízení na střední školy červen: zjišťování názorů žáků 9. ročníku, jejich hodnocení školy a návrhy na změny (různým způsobem – např. Sluníčka), srpen – září: příprava a zpracování vlastního hodnocení školy (jedenkrát za dva roky) v průběhu školního roku (nepravidelně): podle aktuální situace a okolností dotazníky pro učitele, žáky a rodiče, případně získávání informací (zpětné vazby) prostřednictvím různých aktivit v průběhu seminářů pro celý sbor