DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
aneb CO JSME SE O NICH DOZVĚDĚLI V 7. TŘÍDĚ
Advertisements

Věty vedlejší příslovečné úvod
Digitální učební materiál
VEDLEJŠÍ VĚTY PŘÍSLOVEČNÉ
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj08/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Věty vedlejší.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Druhy vedlejších vět.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Věta jednoduchá, souvětí
ZÁPOR SLOVNÍ, MLUVNICKÝ.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT Český jazyk - 7. ročník.
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VĚTA JEDNODUCHÁ A SOUVĚTÍ
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Syntax - druhy vedlejších vět
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ. Internetové zpravodajství – např Úkol : prohlédněte.
Věty podle postoje mluvčího
Věta vedlejší příslovečná podmínková
Spojky.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ, PŘÍSUDKOVÁ A PŘEDMĚTNÁ
Druhy vedlejších vět Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
VY_32_INOVACE_03-37 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
VEDLEJŠÍ VĚTY PŘÍSLOVEČNÉ
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Rozvíjející větné členy - opakování -
SPOJKY Mgr. Michal Oblouk.
Skladba souvětí.
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_364_Věta příslovečná AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
OTA PAVEL Praha Praha.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Druhy vedlejších vět 2 Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Druhy vedlejších vět Podmětné Přísudkové Předmětné Přívlastkové
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
Mgr. Kateřina Karbulová,Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových, Ostrava – Zábřeh.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Souvětí podřadné Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník oboru.
Opakujeme vedlejší věty 3 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_06_Opakujeme vedlejší věty 3.
Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Autor: Martina Pijáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_04
Spojky.
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Souvětí podřadné. Souvětí podřadné Definice: Souvětí podřadné se skládá z jedné věty hlavní a jedné nebo více vět vedlejších.
Transkript prezentace:

DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK

Druhy VEDLEJŠÍCH VĚT Vedlejší věta zastupuje větný člen V.VĚTA PODMĚTNÁ V.VĚTA PŘÍSUDKOVÁ V.VĚTA PŘÍVLASTKOVÁ V.VĚTA PŘEDMĚTNÁ V.VĚTA PŘÍSLOVEČNÁ-místní, časová, způsobová, způsobová-měrová, přípustková, účelová,příčinná, podmínková V.VĚTA DOPLŇKOVÁ Vedlejší věta zastupuje větný člen Vedlejší věty závisí na jiné větě, rozlišujeme je pomocí otázek a spojek

Příslovečné věty-2.část Vyjmenuj příslovečné věty, které už znáš. Uveď příklady

V.V.příslovečná PŘÍČINNÁ PTÁME SE – Z JAKÉ PŘÍČINY? PROČ? SPOJOVACÍ VÝRAZY –ŽE, PROTOŽE, PONĚVADŽ, JELIKOŽ Nepřišel do školy, protože onemocněl. (z jaké příčiny, proč? Poněvadž mi není dobře, půjdu si lehnout. Jsi hodná, že jsi na mě nezapomněla.

V.V.příslovečná ÚČELOVÁ (příčina předchází,účel následuje) ptáme se ZA JAKÝM ÚČELEM,PROČ? Spojka ABY (abych, abychom,abyste..) Budu se snažit, abych test napsal dobře. (Proč, za jakým účelem?) Aby mamince udělal radost, koupil jí květinu. Utíkej, abys stihl vlak.

příslovečná PODMÍNKOVÁ Vyjadřuje podmínku, za které může nastat děj věty řídící Spojky - JESTLIŽE, - LI, KDYŽ, KDYBY Když bude teplo, půjdeme se koupat. Můžeš jít ven, jestliže budeš mít napsané úkoly Kdyby začalo pršet, vezmi si pláštěnku. Budeš-li dělat hluk, všechna zvířata vyplašíš.

Příslovečná PŘÍPUSTKOVÁ Vyjadřuje okolnost v nesouladu s obsahem věty řídící (i přes co…) Spojky AČ, AČKOLI, TŘEBAŽE,PŘESTOŽE, I KDYŽ,I KDYBY Ačkoli jsem se hodně učil, test se mi nepovedl. Musíš tam jít, i když se ti nechce. Šel na výlet, přestože bylo ošklivé počasí.

Digitální učební materiál Autor: Mgr.Michaela Kopsová Škola : ZŠ a MŠ L.Kuby 48,České Budějovice Ročník: 7. Předmět: český jazyk Počet vyuč.hodin: 1 prezentace –Microsoft PowerPoint Školní rok 2011/12 Zdroj obrázku:http://www.gify.nou.cz/ Registrační číslo: 14_I_17_Čj._druhy vedlejších vět4_Kopsová