Anotace:pravidla o shodě Autor: Mgr.Nina Pilná Jazyk: český Očekávaný výstup: žák si procvičí pravidla o shodě Speciální vzdělávací potřeby: ano Klíčová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Advertisements

VY_32_INOVACE_33 I AM YOU ARE JÁ JSEM TY JSI.
Doplňte i, y HOR - , NAD – LKA, SCHOD -, T – LKO, MOT – KA,
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Shoda přísudku s podmětem
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Shoda přísudku s podmětem
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM02 Předmět: Český jazyk Ročník: 3. Klíčová.
Základní škola praktická a základní škola speciální
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.6.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_10
HRÁČI TRÉNOVALI. MOTORY SE ZAHŘÍVALY. MAŽORETKY TLESKALY. DIVADLA SE OTEVŘELA.
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENO MY, YOUR ANOTACE Šablona:ICT AJ přivlastňovací zájmena MY, YOUR Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace : ICT ČJ přídavná jména II. - 5.ročník
Anotace : ICT ČJ podstatná jména II. - 4.ročník
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Shoda přísudku s podmětem
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
72.1 Shoda podmětu s přísudkem – rod mužský
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec  Anotace: třídění podstatných jmen, tvorba vět, řazení podle abecedy  Autor: Mgr.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
70.1 Shoda podmětu s přísudkem – rod střední
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Anotace: Žák si osvojí pojmy bydliště a rodiště. Každý z žáků představí místo svého bydliště (nakreslí a zakroužkuje, jaké instituce se v místě nachází).
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Přísudek a podmět II – Shoda Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Shoda přísudku s podmětemNajdi podmět a podtrhni ho Jakého je rodu.
Shoda přísudku s podmětem. Přísudek se shoduje s podmětem. Mluvnická shoda je důležitá pro pravopis, zvláště je-li přísudek v minulém čase, např. Včely.
Shoda přísudku s podmětem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_32_INOVACE_0306_základní VČ Téma: Základní skladební dvojice Číslo.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník4. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Shoda přísudku s podmětem Autor Chňoupková.
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.04 Shoda podmětu s přísudkem.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět Slon, slonice a slůně se vydali k napajedlu.
Shoda přísudku s podmětem
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Životnost podstatných jmen
Shoda přísudku s podmětem
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZAJÍMAVOSTI OBCE ANOTACE
VY_32_INOVACE_ČJ.3.25 Anotace
Jazyk a jazyková komunikace Shoda přísudku a podmětu Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Žáci si zopakují problematiku shody přísudku s podmětem.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Anotace:pravidla o shodě Autor: Mgr.Nina Pilná Jazyk: český Očekávaný výstup: žák si procvičí pravidla o shodě Speciální vzdělávací potřeby: ano Klíčová slova: shoda podmětu s přísudkem, rod podmětu, změna životnosti Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: výklad Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: 2. stupeň základní školy praktické Typická věková skupina: 12 – 15 let Celková velikost: 384 kB Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec ICT2_2/36

Rod mužský životný i Chlapci pískali na píšťalky. Před podmět ve větě si vždy zkuste dosadit ukazovací zájmeno – ti.

Rod mužský neživotný y Všechny vlaky měly zpoždění. Před podmět ve větě si vždy zkuste dosadit ukazovací zájmeno – ty.

Rod ženský y Dívky si spolu povídaly. Před podmět ve větě si vždy zkuste dosadit ukazovací zájmeno – ty.

Rod střední a Housata se pásla na louce. Před podmět ve větě si vždy zkuste dosadit ukazovací zájmeno – ta.

NEVYJÁDŘENÝ PODMĚT Nevyjádřený podmět je ten, u kterého nemůžeme určit, jakého rodu a osoby je. V tomto případě se u sloves množného čísla v minulém čase píše I. CO KDYBYCHOM ZAŠLI DO KINA? JELI JSME NA ŠKOLNÍ VÝLET.

(TI) koně KLUSALI, ale (TY) dřevené koně STÁLY ve výloze (je třeba se řídit tím, zda je koncovka podmětu ve tvaru životném, nebo neživotném) (TY) dny, stejně tak i (TY) dni PLYNULY, ale (TI) dnové PLYNULI (zastaralý tvar s životnou koncovkou) (TY) ukazatele nás NAVEDLY, ale (TI) ukazatelé nás NAVEDLI

dítě, oko, ucho – v jednotném čísle jsou tato slova rodu středního, ale v čísle množném mají rod ženský – píšeme tvrdé y DĚTI VESELE ZPÍVALY. JEJÍ OČI SE TOPILY V SLZÁCH. BOLELY MĚ UŠI. Pomůcka: Děti, oči, uši tvrdé Y jim sluší.

Doplňte i/y : Děti nechtěl_ jít spát. Na louce se pásl_ srnky. Na zdi visel_ obrazy. Na obloze se objevil_ mraky. Děvčata ještě nepřišl_. Rodiče odjel_ na chatu.Dnes jsme psal_ nečekanou písemku z dějepisu. Oči se jí zalil_ slzami. Naši sportovci získal_ dvě medaile. Řeky byl_ plné ryb. Pole byl_pokryta sněhem. Kočce se narodil_ tři koťata. Jablka ještě nedozrál_. Myslivci vyrazil_ na hon. Obchody už měl_ zavřeno. Na louce pobíhal_ strakatá kůzlata.

Děti nechtěly jít spát. Na louce se pásly srnky. Na zdi visely obrazy. Na obloze se objevily mraky. Děvčata ještě nepřišla. Rodiče odjeli na chatu.Dnes jsme psali nečekanou písemku z dějepisu. Oči se jí zalily slzami. Naši sportovci získali dvě medaile. Řeky byly plné ryb. Pole byla pokryta sněhem. Kočce se narodila tři koťata. Jablka ještě nedozrála. Myslivci vyrazili na hon. Obchody už měly zavřeno. Na louce pobíhala strakatá kůzlata.