Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20 Název materiálu: Test čj 2 Tematická oblast: Český jazyk, 2. ročník Anotace: Cílem mé práce je vytvořit kontrolní didaktický materiál pro studenty tříletých učebních oborů. Očekávaný výstup: Žák dovede přiřadit správné odpovědi k zadaným otázkám. Klíčová slova: pravopis, slovní druhy, funkční styly Metodika: Materiál slouží jako kontrolní, lze ho promítnout elektronicky pro celou třídu nebo žákům okopírovat či rozeslat v elektronické verzi. Obor: tříleté učební obory Ročník: 2. Autor: Mgr. Monika Rubešová Zpracováno dne: 12. 5. 2013 Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla.
Test 2 český jazyk
Větné členy – přiřaď správné odpovědi Na podmět se ptáme? Mezi hlavní větné členy patří? Na předmět se ptáme? Mezi vedlejší větné členy patří? KOHO, CO? KDO, CO? přívlastek přísudek
Správné řešení Na podmět se ptáme? Mezi hlavní větné členy patří? Na předmět se ptáme? Mezi vedlejší větné členy patří? KDO, CO? přísudek KOHO, CO? přívlastek
Skloňování zájmena „já“ Odešli beze Viděli Mluvili o Dej to mně mě
Správné řešení Odešli beze Viděli Mluvili o Dej to mě mně
Funkční styly Žádost E-mail Referát Báseň umělecký styl administrativní styl styl prostě sdělovací odborný styl
Správné řešení Žádost E-mail Referát Báseň administrativní styl styl prostě sdělovací odborný styl umělecký styl
smazat vzplanout shromáždit se zčervenat Předpony s, z, vz Směr vzhůru Směr dohromady Změna stavu Z povrchu pryč smazat vzplanout shromáždit se zčervenat
Správné řešení Směr vzhůru Směr dohromady Změna stavu Z povrchu pryč vzplanout shromáždit se zčervenat smazat