Analýza makro a mikroprostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
MARKETING A MANAGEMENT
2. přednáška.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
MSEK – sdružení právnických a fyzických osob, které podnikají převážně na území Moravskoslezského kraje v odvětvích energetického průmyslu. Klastr sdružuje.
Teoretický model sociální firmy Ing.Markéta Würtherlová Fokus Praha, o.s.
Prostředí marketingu.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Sociální podnikání Standardy sociálního podnikání.
Poradenství v obecném řízení
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Lenka Zahradníčková
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Model struktury strategického managementu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing neziskových organizací
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na marketingu.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
Transkript prezentace:

Analýza makro a mikroprostředí

Makroprostředí celá ekonomika, její politický, ekonomický, sociální, technicko-technologický a ekologický rámec STEP analýza

Mikroprostředí prostředí přímo ovlivňující podnikání v daném odvětví (vnější prostředí) a prostředí uvnitř podniku (vnitřní prostředí) Porterův model 5 sil

potenciální konkurenti Porterův model 5 sil     potenciální konkurenti bariéra vstupu do odvětví Konkurenční ring dodavatelé odběratelé substituty

SWOT analýza Silné stránky Slabé stránky Příležitosti Ohrožení Podnikové prostředí Okolí podniku

Koncept Souhrn standardních postupů 1. získávání zakázek, přijímání objednávek či tvorby nabídek; 2. jednání se zákazníky ve standardních či nestandardních situacích (vyřizování reklamací); 3. vyřizování objednávek (z hlediska času a způsobu); 4. vystavování faktur a zajišťování plateb; 5. pečování o zákazníky (nové i stálé) jako jsou informace o novinkách, upomínání se a zajišťování individuálního přístupu.

Corporate identity a corporate design Jednotný vzhled a jednání Umožňuje zákazníkům jasně identifikovat produkci a jednání firmy, která poskytuje služby

Poslání Trvalé prohlášení účelu, které přináší jasnou vizi současných i budoucích činností podniku v oblasti produktu, služby, trhu, hodnot, názorů a způsobů konkurenčního odlišení. Poslání napomáhá determinovat vztahy na všech trzích, s nimiž podnik přichází do styku. Slouží pro lepší orientaci a usnadňuje samostatné rozhodování na všech podnikových úrovních.

Unique Selling Proposition slogan, který napomáhá odlišit produkci podniku od ostatních Předstupeň poslání

Tvorba poslání Účast všech zaměstnanců Dlouhodobý proces Brainstorming Workshopy

Pravidla pro tvorbu poslání 1. Je třeba se vyvarovat příliš obecné i příliš specifické definici. 2. Je třeba pečlivě zvážit veškeré publikum poslání (zákazníky, zaměstnance, konkurenty, veřejnost atd.). 3. Poslání musí být jedinečné. 4. Je třeba chápat všechny podmínky a souvislosti v dané podnikatelské oblasti. 5. Poslání musí být orientované na trh, ne na produkt.

Zveřejnění poslání Tabule Nástěnky Prospekty Kartičky Zkrácené slogany I jednotlivá oddělení mohou mít svá poslání.