Předpoklady a problémy rozvoje MAS Podklady zpracované v rámci studentské práce PřF UK
Diferencovaný vývoj území Z hlediska polohy KH – Posázaví Existuje velmi vysoká míra diferenciace mezi prostorem Polabím – Kutnou Horou a okolím a Posázavím Hranice atraktivity Phy na západě MAS, Uhlířsko Janovicko Významná rekreační role Sázavy Jiné socioekonomické i demografické charakteristiky obyvatel v MAS Jiná struktura zaměstnanosti Konflikt dvou hlavních gradientů Lokální SV - JZ tedy v ose Kutná Hora – Kácov Regionální SZ – JV tedy v ose Praha – Posázaví Ohrožení regionu odchodem aktivních (mladých) lidí – drenáž Prahy
Diferencovaný vývoj území Z hlediska polohy KH – Posázaví Existuje velmi vysoká míra diferenciace mezi prostorem Polabím – Kutnou Horou a okolím a Posázavím Hranice atraktivity Phy na Z MAS
Vzdělanost
Podíl ekonomických aktivních v kvartéru Kvartér: EA v progresivních službách jako je bankovnictví, pojišťovnictví, věda a výzkum, nemovitosti, …..
Ekonomicky aktivní v priméru v % Primér: zemědělství a lesnictví
Věková struktura, index stáří
Dopravní dostupnost
Významná role mikrocenter Významná, ale relativně slabá populační mikroregionální centra Zruč, UH.Janovice, Zbraslavice (Zbýšov). Ostatní území charakteristické venkovské
Religiozita
Rozvoj nebo úpadek Rozvoj nebo zastavení úpadku Co je cílem rozvoje Zajistit rozvoj, Rozvojové projekty do posílení míry atrkativity území Omezit, stabilizovat pokles, úpadek Projekty do zajištění, dorovnání, vyrovnání úrovně na „standardiziovanou“ úroveň
Rekreace Rekreační fce pouze v části území v území Specifické turistické aktivity vázané na Posázavský Pacifik Spolupráce s rekreanty
Objekty individuální rekreace
Rozvojové aktivity Význam podpory podnikání a vzdělávání Nutnost propojení aktivit do územních nebo tématických celků – balíčky Podpora lokálních trhů, prodej ze dvora, ….. Investice do lidí a nikoliv do Technické a dopravní infrastruktury, Podporovat specializaci aktivit
Tři hlavní strategické směry rozvoje Strategie konkurence schopnosti Strategie rozvoje lokální identity Stratregie rozvoje cestovního ruchu (Posázaví)
Děkujeme za pozornost