„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/28.0115 Výstupy z učení u ekonomických oborů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA TECHNICKÝCH UČEBNÍCH A STUDIJNÍCH OBORECH ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Představení bakalářských oborů – Uchazeči NÁRODOHOSPODÁŘSKÁ FAKULTA.
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Průvodce odbornou praxí na VŠPJ Obor Finance a řízení Květen
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Magisterský obor Ekonomika a řízení elektrotechniky a energetiky.
Matematické metody v ekonomii (MME)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
STUPŇOVITOST A METODY USPOŘÁDÁNÍ UČIVA V EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTECH
CHARAKTERISTIKA ÚČETNICTVÍ
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
1 Pedagogické kolegium Program 1. Reakreditace předmětů Reakreditace předmětů 2. Akreditace nových předmětů a zneaktivnění předmětů Akreditace.
Studijní program Ekonomika a management
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
KONFERENCE „VĚDA, MANAGEMENT A LIDSKÉ ZDROJE“ SENÁT PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY 1. PROSINCE 2011 HLAVNÍ SMĚRY PROJEKTU NAKI „ EFEKTIVNÍ METODIKY PODPORY.
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Personální plán pro podnikatelský plán
Struktura podnikatelského plánu
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ EUR. Ing. Petra Bednářová, Ph.D.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné Slezská univerzita v Opavě Zájem o studium na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné se zaměřením.
Magisterský studijní program N 6208 Ekonomika a management Obor Management a marketing.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Vysoká škola sociálně správní, Havířov. jedna z nejmladších soukromých vysokých škol v ČR státní souhlas od listopadu 2007 výuka zahájena v září 2008.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Povolání, které je uplatnitelné v každé době … Program: Hospodářská politika a správa Obor: Účetnictví a daně.
D OPADY ÚČETNÍ REFORMY VEŘEJNÝCH FINANCÍ V KONKRÉTNÍCH PODMÍNKÁCH VYBRANÉ ZÁKLADNÍ ŠKOLY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Financování a účetnictví základních škol
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ústav řízení dopravních procesů a logistiky
Organizace a řízení logistiky
Ekonomika malých a středních podniků
České Budějovice, červen 2016
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
SPP728 Služby zaměstnanosti a práce s nezaměstnanými podzim 2010
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Výstupy z učení u ekonomických oborů prof. Ing. Jan Váchal, CSc.

Co jsou výstupy z učení? oborové znalosti a dovednosti, stejně jako obecné způsobilosti, které studenti získají v daném studijním oboru nebo předmětu a které musí prokázat každý studijní obor i předmět má výstupy z učení: to, co očekáváme, že se studenti naučí během studia

oborové znalosti x oborové dovednosti Oborové znalosti zahrnují vše, co student nebo absolvent umí vyjmenovat, definovat, popsat, vysvětlit, analyzovat atd.; jedná se o teoretické/deklarativní znalosti studenta v daném oboru. Oborové dovednosti zahrnují všechny situace, kdy student nebo absolvent umí použít své znalosti v praxi: co umí navrhnout, vytvořit, realizovat, vyřešit, zlepšit atd., tzn. praktické/funkční dovednosti studenta v daném oboru.

Stupně zvládnutí odbornosti Znalost Porozumění bakalář Schopnost aplikovat rostoucí kvalifikace Schopnost analyzovat magistr Schopnost navrhnout (syntéza) Schopnost hodnotit (evaluace)

Oblasti vzdělávání Q-RAM – 39 oblastí vzdělávání Seskupují příbuzné obory/programy, které mají společné „kurikulární jádro“ a sdílejí obecné cíle vzdělávání. Popisují typické znalosti a dovednosti absolventů v těchto širších skupinách programů/oborů.

Ekonomika a management Páteřní obor a jeho oblasti: Ekonomika podniku Finance a účetnictví Marketing Obchodní činnost Management dopravy a přepravy Logistika a management

Bakalářský studijní program Ekonomika a management Odborné znalosti absolventa bakalářského studijního programu: Absolventi porozumí základním standardním mikro- a makroekonomickým teoriím a charakterizují vybrané alternativní přístupy; vysvětlí základní přístupy k hospodářské politice a jejich možné dopady; vysvětlí role státu v ekonomice, včetně soustav a řízení veřejných rozpočtů a principů jejich fungování; vysvětlí základní matematicko-statistické metody v ekonometrické analýze, resp. ekonomickém modelování.

Bakalářský studijní program Ekonomika a management Odborné dovednosti absolventa bakalářského studijního programu: Absolventi vyhodnotí silná a slabá místa základních standardních ekonomických mikro- a makrokoncepcí; vyhodnotí pozitiva a negativa volby konkrétní hospodářské politiky; organizují a interpretují základní ekonomická data; využívají základní matematicko-statistický aparát pro modelování, analýzu a interpretaci ekonomických jevů.

Bakalářský studijní program Ekonomika a management Absolvent bakalářského studijního oboru Ekonomika podniku na VŠTE: umí definovat a popsat manažerské funkce, styly řízení lidských zdrojů, definovat pojmy sociální komunikace a chování ve společnosti umí definovat majetkovou a kapitálovou strukturu podniku, definovat a provést účetní operace v různých oblastech (peněžní prostředky, zásoby, dlouhodobý majetek, pohledávky a závazky, náklady a výnosy, zaměstnanci a kapitálové účty) umí charakterizovat výrobu, finanční a investiční činnost podniku, podstatu finančního rozhodování, řízení podnikových procesů, navrhnout řídící a organizační strukturu umí definovat postupy v oblasti statistické indukce, zpracovávat a vyhodnocovat statistická data

Bakalářský studijní program Ekonomika a management Absolvent bakalářského studijního oboru Ekonomika podniku na VŠTE: umí vysvětlit úlohu práva v tržní ekonomice, orientuje se v oblastech státního, občanského, obchodního a pracovního práva, ovládá problematiku základních právních vztahů umí definovat daně a další fiskální nástroje, orientuje se v daňových zákonech a zná svá práva a povinnosti v daňovém řízení je schopen koncipovat obchodní smlouvy a dokáže se zorientovat v činnosti obchodních společností a družstev ovládá znalosti o strategickém řízení, je schopen v praxi zpracovat strategický rozvojový podnikový záměr je schopen teoreticky nabyté znalosti aplikovat do praxe

Bakalářský studijní program Ekonomika a management Specifické znalosti a dovednosti absolventa jednotlivých specializací bakalářského studijního oboru Ekonomika podniku na VŠTE: zná a umí vysvětlit a aplikovat teoretické základy finančního managementu umí popsat strukturu a fungování bankovního systému ovládá znalosti z oblasti vnitropodnikového účetnictví, kalkulací a jejich tvorby prakticky řeší základní marketingové problémy a analyzuje nástroje marketingového mixu ovládá marketingovou situační analýzu a marketingové strategie je schopen analyzovat vývojové a globalizační tendence v obchodě, jejich vliv na spotřebitele i obchodní podniky včetně vyvození vlastních závěrů

Bakalářský studijní program Ekonomika a management Specifické znalosti a dovednosti absolventa jednotlivých specializací bakalářského studijního oboru Ekonomika podniku na VŠTE: je schopen aplikovat marketingové znalosti v obchodní činnosti a analyzovat hlavní podnikatelská rizika v této oblasti umí popsat dopravní soustavu a význam dopravních služeb ve sféře veřejné přepravy osob a orientuje se v základních problémech dopravy a přepravy definuje problémy přepravní a tarifní politiky, umí vysvětlit financování dopravních podniků, provést analýzu poptávky a nabídky v dopravě a analýzu struktury přepravního trhu umí definovat a vysvětlit cíle a úkoly logistiky, umí analyzovat logistické systémy a koncipovat struktury systémů s cílovým chováním

Zkušenosti při implementaci kvalifikačního rámce u ekonomických oborů Zajištění efektivní provázanosti předmětů v rámci oboru/programu. Možnost revize stávajících programů/oborů v souvislosti s plánovaným magisterským studiem. Transparentnost dosahovaných kvalifikací pro uchazeče, studenty, absolventy, zaměstnavatele a zahraniční partnery. Nutnost revize časové zátěže. Výstupy z učení v průběhu studia gradují, což je nutné promítnout do výstupů z učení.

Děkuji za pozornost