… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

© Radek Maca1 Radek Maca odbor 55 – SIPVZ, MŠMT Seminář IVIG, IVIG v teorii a praxi vzdělávacích institucí.
Vlastní hodnocení školy
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Vzdělávání finanční gramotnosti pro české občany každého věku Jak nejlépe vzdělávat děti ve FG? - vysvětlováním základních pojmů od 3 let - hrou - soutěžením.
Vzdělávání a jeho kategorie
SPECIFIKA VÝUKY POČÍTAČOVÝCH KURZŮ UNIVERZITY TŘETÍHO VĚKU Michal Vojkůvka.
Vývoj konceptu kompetencí v celoživotním učení a vzdělávání – teoretická východiska a aplikace v neformálním vzdělávání PhDr. Michaela Tureckiová, CSc.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Jako příklad uznávání neformálního vzdělávání Ing. Petra Nakládalová, ČNA Mládež YOUTHPASS.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
YOUTHPASS Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
© Radek Maca1 SIPVZ po roce 2006 …. © Radek Maca2 SIPVZ se mění: Programy  Projekt  Proces PI.PII.PIII. dle - UV č. 402/2004, č. 792/2004, - zákona.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Výstupy z Úvodního semináře
© Radek Maca1 Cíle SIPVZ. © Radek Maca2 Rozvoj informační výchovy ve školách Koncepce SIPVZ (UV 351/2000) Vzděláváním k informační gramotnosti – nutné.
e-learning Lucie Rohlíková
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
(komentovaný přehled)
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE ICT VE ŠKOLE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Listopad 2006 (c) Radek Maca ÚVOD Průvodní prezentace ke studiu ICTK STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Profesní rozvoj řídících pedagogických pracovníků k zajištění rozvoje služeb ICT ve škole Radek MacaKSM2 – Obhajoba závěrečné práce Mgr. Radek Maca.
Aspekty seniorského vzdělávání na MZLU v Brně Konference AU3V, Kostelec u Zlína, 26. – Veronika Vejrostová, ICV MZLU v Brně.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Sdílení dat o veřejné správě Jaroslav Svoboda MV, úsek informatiky odbor informatizace veřejné správy.
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Co je program Mládež v akci? Největší evropský grantový program na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Konflikt, koření života
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Sociální dovednosti učitele
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV
Prezentační a komunikační dovednosti
Ochrana životního prostředí
Jak uhlík přišel na svět
Strom pro zvířata Vnímání, jazyk a řeč.
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

… ale taky protivný nepřítel …

ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a moudří… Chceme být úspěšní a bohatí.

ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Schopné pedagogy Co k tomu potřebujeme? Komplexní celoživotní vzdělávání Dostatek žáků Vhodnou koncepci

ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Komplexní celoživotní vzdělávání Suchá je teorie, zelený je strom života… Počítač není všemocný čaroděj, při jeho nasazení je třeba respektovat přirozené schopnosti, možnosti, dovednosti žáků…

ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Jak se člověk učí? prostřednictvím smyslů –pozoruje –poslouchá, –čichá, –dotýká se –chutná prostřednictvím činností –čte –píše –počítá –maluje –zpívá –cvičí prostřednictvím společnosti –hraje si, –baví se, –pracuje, –komunikuje Ptá se →eeee? →co? →proč? →kdy? →jak? →za kolik? Hledá odpovědi →komunikací →v uspořádaných zdrojích →v neuspořádaných zdrojích Hodnotí (porovnává) je →s vlastní dřívější zkušeností →porovnáním s okolím Vytváří souvislosti →data →informace →znalosti →taxonomie

ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co se děje v reálném „životě“? roste objem a dostupnost informací  roste cena uspořádaných informací představujících využitelnou znalost  KAŽDODENNÍ ČINNOSTI: nacházení informací ve smysluplných souvislostech v kontextu řešené situace za „rozumnou“ cenu v „dohledné“ době

ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Počítač má také svůj „jazyk”... data: –jsou „suchá“ sdělení o pojmech, věcech, dějích, jevech –materiály k výuce (výukové objekty) informace: –jsou data v souvislostech (časových, prostorových, vzájemných) –sdílené informace jsou „popsané“ informace znalost: –je struktura kategorií k řazení informací – indiv. názor –sdílená znalost je shodně „popsaná“ znalost skupinou – kol. názor taxonomie: –systém klasifikace –soubor kategorií, umožňující popsat znalosti z různých pohledů (oborového, geografického, historického, filosofického, …) (PÍSMENA) (SLOVA) (ČLÁNKY) (VĚTY) Např. „KÁMEN“ lze „učit“ z pohledu uč. Dě, Ze, Fy, Př, Čj,... a nebo třeba v souvislostech…

ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Jak pomáhá počítač? –distanční studium –školské servery WWW –elektronické zdroje dat –elektronické konference –e-learning a virtuální škola –sociální sítě Kamenné formyElektronické formy –prezenční studium –knihovny, kluby –knihy, časopisy, noviny –semináře a konference –školení ovládání a integrace ICT –komunikace „face to face“

ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Uvědomíme-li si, že… počítač je jen učební pomůcka počítač je nástroj na práci s informacemi počítač není všespasitelná pomůcka počítač dělá vždy jen to, co mu „poručí“ člověk ovládat počítač není ani pro žáka ani pro pedagoga cílem snažení, ale jen dovednost vedoucí k naplnění jiných, důležitějších, životních cílů počítač není (a nikdy nebude) náhražka pedagoga … … pak nám může být dobrým kamarádem Děkuji za pozornost. Případné dotazy rád zodpovím… nebo chcete EDU-BONUS?

ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Moje vize EDU.CZ zákony PRO vzdělávání O vzdělávání soutěže seznamy škol konference přírodní vědy Neformální vzdělávání DVPP projekty Český jazyk … Ře VychPePr Rod Žák Občan informace