Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.5 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Tiskárny Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník: 3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – odkazy (obsah, rejstřík) Typ:
Advertisements

Publikované materiály pochází ze zdrojů autora.
Internet – E. bankovnictví
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Přídavná zařízení.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
na interaktivní tabuli
TISKÁRNY.
TISKÁRNY VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC.
Rychlý přehled nejběžnějších typů tiskáren.  8, 9 nebo 24 jehliček  Jehličky skrz barvící pásku protlačují jednotlivé body, čímž vzniká na papíře obraz.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Tiskárny.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
Opáčko Jak funguje CD-ROM, jak čte data?
Informační a komunikační technologie
Počítačová grafika.
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Inkoustové tiskárny
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.20 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Vektorová grafika - tvary Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.4 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Vnější paměti Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Tiskárny 1. část Výstupní zařízení.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Rozdělení podle principu tisku
Jak fungují tiskárny?.  Po tisknutí v určitém programu Tisk nebo CTRL + P začne program který je instalován k tiskárně přepisovat vše to, co se má vytisknout.
Informatika - Tiskárny akademický rok 2013/2014
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-promítání Typ: DUM - kombinovaný.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Termální tiskárny Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl.
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.17 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-hromadné úpravy Typ: DUM -
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.6 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Práce se skenerem, skener Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
TISKÁRNY Tiskárna je výstupní zařízení, které slouží k přenosu dat uložených v elektronické podobě na papír nebo jiné médium (fotopapír, kompaktní disk.
Výstupní počítačová zařízení tiskárny
TISKÁRNYTISKÁRNY Od tiskařských lisů až po laserové tiskárny.
Tiskárny Josef Maleček učo:
ELEKTROTECHNIKA Elektronické počítače
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.7 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Monitory, televize Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.13 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě DĚLENÍ PC SÍTÍ Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT, ICTS.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.9 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Porty a rozhraní Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – hladiny Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor-hromadná korespondence Typ: DUM.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.2 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – objekty (spojení, kopírování)
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.2 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Legálnost užívání SW Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.1 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě BIT, BYTE, PŘEDPONY Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.4 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – záhlaví, zápatí Typ: DUM -
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor - odstavec Typ: DUM - kombinovaný.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Barevné tisky
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Počítačové tiskárny - úvod Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_238.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Inkoustová tiskárna
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Laserová tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/14 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_13_TISKARNY.
TISKÁRNY  Jehličkové  Inkoustové  Laserové  Termosublimační  Termální.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Multifunkční tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/16 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Rychlý přehled nejběžnějších typů tiskáren. Jehličky skrz barvící pásku protlačují jednotlivé body Často používaná v obchodech pro tisk paragonů (pokladních.
Periferní zařízení počítače - opakování
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
PŘÍDAVNÁ ZAŘÍZENÍ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.5 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Tiskárny Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník: 3. r. (6leté), 1. r. (4leté), ICTS Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovatel: Miroslav Filipec Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: říjen 2013

Metodický list DUM nabízí přehlednou charakteristiku používaných tiskáren. Výklad je možno zpestřit ukázkami jednotlivých tisků, popř. demonstrovat jejich nedostatky (rozmazání inkoustu, téměř nečitelnost pokladního účtu apod.) Inovativnost je v prezentaci pomocí ICT. Doba využití: 20´

Tiskárny Tiskárna patří mezi výstupní zařízení počítače Charakteristiky: Kvalita tisku – dpi – počet bodů (lineárně) na palec (2,54 cm) Rychlost tisku - počet stránek za minutu Cena tisku A4 (čb, barevně, text, obrázek) Pořizovací cena tiskárny Další charakteristiky (trvanlivost tiskárny či textu, spolehlivost, možnost připojení nejen k PC, apod.)

Nejpoužívanější druhy tiskáren Jehličková Inkoustová Laserová Termální (tepelná)

Jehličková tiskárna Historicky nejstarší. Inspirací pro konstrukci je mech. psací stroj. Kladívka (jehličky) ťuknou na, z druhé strany nabarvenou, textilní pásku před papírem. Charakteristiky: Kvalita tisku – nejnižší Rychlost tisku - pomalá Cena tisku A4 - nejnižší Pořizovací cena tiskárny - vysoká Další charakteristiky (hlučná, barevnost sporadická, výhodou je jednoduchý průklep) Poznámka: Dnes se v kancelářích téměř nevyskytuje, občas v pokladně v obchodech, bankomaty. Ve velkých firmách se používá pro archivaci dokumentů.

Inkoustová tiskárna Tekutá náplň (inkoust). Charakteristiky: Kvalita tisku - vysoká Rychlost tisku - dobrá Cena tisku A4 - nejvyšší Pořizovací cena tiskárny - často nejnižší Další charakteristiky - Nejvhodnější pro tisk fotografie mimo fotograf. laboratoř, jednoduchý tisk velkých formátů - plakáty, zásobník (cartridge) se všemi barvami při spotřebování jedné je třeba celý vyměnit), často je vhodnější zásobník s jednotlivými barvami (CMYK) Poznámka: Nejčastější v domácnostech Termická (bubble jet) - zahřátá bublina praskne a dopadne na papír. Piezoelektrická – „pumpička“ vystřelí kapičku. Vosková (tuhý inkoust) – vosk se zahřeje, „vystřelí“ na papír (plast).

Laserová tiskárna Prášková náplň. Charakteristiky: Kvalita tisku – vysoká Rychlost tisku - vysoká Cena tisku A4 - nejnižší Pořizovací cena tiskárny - střední Další charakteristiky - Nevhodná pro fotografie, velikost po formát A3 Poznámka: Nejčastější v kancelářích Světelný paprsek (laser) na bubnu označí bod, tam se přichytí částečka práškového toneru, k papíru se prášek připeče teplotou kolem 190°C a přiválcuje. (Kopírka je scanner a laser. tiskárna)

Termální tiskárna Potřebuje speciální papír nebo mezifolií Dříve ve faxech Spotřebním materiálem je jen speciální papír. Užití: v pokladnách velkoprodejen, autobusů, potisk štítků, plastových karet Plotter Dříve kreslení pérem po papíru. Dnes místo pera řezací nůž na vyřezávání (fólií). Nyní taky název pro velkoformátové inkoustové tiskárny.

Srovnání charakteristik tiskáren

Ukázka testu z časopisu Chip 10/2012

Úkol pro žáky: Prozkoumejte: lístek z autobusu, z ČD, z kina, účet z pokladny velkoobchodu, malého obchodu, svůj OP a zkuste odhadnout nebo určit na jaké tiskárně byl dokument vytisknut. Konec

Zdroje: 1. Roubal, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy Praktická učebnice. Brno : Computer Press, a.s., ISBN Roubal, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy Teoretická učebnice. Brno : Computer Press, a.s., ISBN Bareš, M. ( ). Nejlepší produkty z testlabu. Chip, str Počítačová tiskárna - Wikipedie. ( ). Získáno , z Wikipedia: