Bezbariérovost v říjnu 2003 zřízeno konzultační středisko pro posuzování bezbariérovosti budov a staveb, úsilí o odstraňování architektonických bariér.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Statutární město Brno Městská policie Brno
studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Fórum Zdravého města Prachatice 16.února Komunitní plán zdraví a kvality života Prachatice ( ) 1. Životní prostředí 1.1 Problém psů, nepořádek,
• Žákovské zastupitelstvo Újezd nad Lesy •
Bytové domy ČSN Obytne budovy ČSN Zařizování bytů
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Architektura knihoven KIC FAST
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
FAKULTA INFORMATIKY Botanická 68a, Brno Díky tomu, že se na fakultě nachází část střediska Teiresiás, prošla budova z hlediska bezbariérovosti změnami.
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
VIII. ročník Veletrhu Gaudeamus Praha 27. – 28. ledna 2015.
Pujdu tam, kam chci, a ne tam, kam mohu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
BEZBARIEROVÉ ŘEŠENÍ BUDOV
Staroklánovická ročník ZŠ 6 odd. ŠD Polesná ročník ZŠ 3 odd. ŠD 3 odd. MŠ.
PRÁVNICKÁ FAKULTA Děkanát PrF, Veveří 70, Brno Hlavní vstup
Vsetín – město bez bariér
Bezbariérovost veřejné dopravy
Úspory energie v osvětlování ve veřejném sektoru Juraj Krivošík SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s , Magistrát hl.m. Prahy.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Bezpečná cesta do školy ZŠ Meteorologická.
Modernizace záp. části ŽST.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Názvosloví Schodišťový prostor – prostor v němž bude umístěno schodiště. Schodišťové rameno – konstrukce, která má min. 3 stupně a spojuje různé výškové.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Dopravní a liniové stavby
Linka 800PRAHA1 nová kvalita komunikace úřadu s občany
Shrnutí nebezpečných míst v Kravsku s fotkami. Místo mezi dvěma autobusovými zastávkami před školou Na takto důležitém místě chybí přechod pro chodce.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Pozemní stavitelství Typologie Bytové domy Autor: Ing. Šoupal Kamil
STUŽKONOSKAIII - areál asistenční péče Zadání DP 2005.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Doprava v klídku.
Vývoj aplikace pro navigaci v Porubském areálu VŠB-TU Ostrava
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM) Vládní výbor pro zdravotně postižené občany Národní rada osob se zdravotním postižením ČR Dagmar.
Orlické hory pro všechny Cesta k certifikaci Nové Město nad Metují VÍTEJTE ! Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do.
Kolín bez bariér.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny Mgr. Barbora Mičicová tajemnice Řídícího výboru NRPM.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474)“ 2. úsek: Bezbariérový chodník a autobusová zastávka 3. úsek: „Tunel – konec zastavěného území“
Obytný soubor Za Školkou
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
Studie dopravního řešení Žižkovy ulice od křižovatky s ulicemi SNP a Osvoboditelů k mostu Veslařů v Lounech.
Josef Konečný odstraňování bariér ze života nevidomých
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Bezbariérová Knihovna města Hradce Králové
Vítejte na veřejném fóru
UNA – závěrečné shrnutí – příprava ke zkoušce
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Dotační programy sfdi.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Plochy a pozemky veřejných prostranství
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
Projektová dokumentace „Pěší stezka - lokalita Šance“ byla podpořena z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu na přípravu projektové.
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Poskytování příspěvků na bezbariérové pěší trasy z rozpočtu
Ateliérová tvorba I. Název projektu : Dům s pečovatelskou službou
Vozíčkářské trasy KČT Labská stezka bez bariér, 18. –
Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti
Hygienické zázemí Ing. arch. Milada Baumanová, Ph.D.
Transkript prezentace:

Bezbariérovost v říjnu 2003 zřízeno konzultační středisko pro posuzování bezbariérovosti budov a staveb, úsilí o odstraňování architektonických bariér ve veřejných objektech a v dopravě, průběžné sledování dodržování stavebního zákona č. 50/1976 Sb. a prováděcí vyhlášky č. 369/2001 Sb. v Pardubicích a blízkém okolí, zastoupení v komisi pro bezbariérovost zřízené při Odboru sociálních věcí Magistrátu města Pardubic, podíl na přípravě bezbariérové mapy Pardubic.

Poradenské středisko dva pracovníci střediska poskytují v pondělí a ve středu konzultaci a vyjádření k projektové dokumentaci, každému, kdo o ni projeví zájem, některé problémy spočívají v projektové dokumentaci, jiné ve fázi výstavby či rekonstrukce, v dalších případech jde o již zkolaudovaný objekt, středisko také samo iniciativně vyhledává a eviduje dobré a špatné příklady stavebních úprav, získané poznatky, fotodokumentace і uplatněné připomínky jsou zveřejňovány na webové stránce www.abilympics.cz.

Alena Bělohlávková, Petr Krystek Poradenské středisko středisko by nemohlo fungovat bez součinnosti s orgány státní správy a samosprávy, navázalo potřebné kontakty se stavebními úřady a sociálními odbory magistrátu města a úřadů městských obvodů, spolupracuje s pardubickou oblastní odbočkou Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých. Úřední hodiny PO, ST: 8 – 14 hod. Kontaktní osoby Alena Bělohlávková, Petr Krystek telefon: 466 265 583

Nájezdy na chodníky: špatná řešení Údajně bezbariérový nájezd na chodník na ulici Jindřišská (u Východočeského divadla) krátký nájezd, prudký spád, umístění značky brání průjezdu vozíku, díra ve vozovce Bezbariérový chodník na křižovatce ulic Štrossova a Sakařova (u Kostelíčka) prudký zlom silnice k chodníku, pro vozíčkáře nepřekonatelný

Nájezdy na chodníky: špatná řešení Ulice Hraniční (Studánka) snížený nájezd nasměrovaný na kanál – nebezpečné pro vozíčkáře Šumperk, ulice Nerudova po rekonstrukci chodníku zachován původní vysoký obrubník; obtížný nájezd na pouhou polovinu chodníku

Nájezdy na chodníky: špatná řešení Přechod na ulici Bělehradská u supermarketu Lidl protější chodník není bezbariérově upraven – pro vozíčkáře obtížný vjezd na chodník Nový, údajně bezbariérový chodník na ulici Bělehradská pravá strana nájezdu na chodník u kanálu vyhovuje normě 2 cm; na levé straně norma překročena až o 2 cm

Nájezdy na chodníky: dobrá řešení Křižovatka ulic Varšavská a Nová po bezbariérové rekonstrukci chodníků zůstala hrana vysoká asi 2,5-3 cm; na základě požadavku zbroušeno pod 2 cm Křižovatka ulic S. K. Neumanna a Na Spravedlnosti výborně: nízký obrubník při bezbariérovém vjezdu na chodník

Nájezdy na chodníky: dobrá řešení Hradec Králové (u lázní), parkoviště pro vozíčkáře bezbariérový nájezd přímo na chodník (není třeba jet po silnici k vjezdu na chodník) Šumperk, pěší zóna chodník bez výškového rozdílu, barevně rozčleněný

Vodicí pruhy pro nevidomé Krajský úřad, ulice Jiráskova Ulice S. K. Neumanna signální pás od obrubníku je dlouhý a navádí nevidomého do středu křižovatky; zalomení směru signálního pásu na střed přechodu je krátké signální pás navádí nevidomého do středu křižovatky, nikoliv na střed přechodu pro chodce Ulice S. K. Neumanna, autobusová zastávka na autobusové zastávce může být pouze jeden signální pás u označníku zastávky

Nájezdové rampy Česká spořitelna, ulice Palackého dobré řešení: jednoramenná rampa s odpočívadly a značením Nábřeží Závodu míru, rampa na protipovodňový val špatné řešení: chybí odpočívadla po 9 m, o délce 1,5 m (tedy 3 až 4 odpočívadla)

Nájezdové rampy Univerzita Pardubice, rampa do knihovny a auly dobré řešení: elegantní koncepce s odpočívadlem, realizovaná podél budovy Nábřeží Závodu míru, rampa na protipovodňový val u restaurace špatné řešení: chybí odpočívadla po 9 m, každé o délce 1,5 m (tedy 1 nebo 2 odpočívadla); úzké a strmé

Nájezdové rampy Přístaviště výletní lodě Arnošt dobré řešení: dvouramenná rampa s odpočívadly Ulice Bratranců Veverkových (u bývalého obchodu Delvita) špatné řešení: prudký a zešikmený sjezd, uprostřed poničený od častých nájezdů automobilů

Nájezdy do budov Hotel Arnošt, ulice Arnošta z Pardubic dobré řešení: bezbariérový přístup do budovy, ale pouze v případě automatického otvírání dveří Ulice Palackého, vchod do obchodu s oděvy špatné řešení: rampa ústící do dveří, chybí manipulační prostor 1,5 m před dveřmi

Nájezdy do budov: dobrá řešení Hlavní vchod do budovy krajského úřadu, náměstí Komenského výborně: vhodně zvolené boční nájezdy a schody s okolní zelení dodaly budově majestátnost Východočeské divadlo Pardubice, boční vchod ke schodišťové plošině odstraněn 5cm schůdek u dveří, dostatečný manévrovací prostor přede dveřmi; silné bramo

Nájezdy do budov: stejné výchozí podmínky Křižovatka třídy Míru a ulice 17. listopadu Budova bývalé lékárny dobré řešení: vstup rovně, nájezd až uvnitř budovy, dostatečný prostor za dveřmi Budova Poštovní spořitelny špatné řešení: nájezd přímo do klasických dveří; chybí manévrovací prostor přede dveřmi; silné bramo

Přístupy do budov: špatná řešení Úřad městského obvodu Pardubice II, ulice Chemiků vstup zajištěn zadním vchodem a poté vnitřní schodišťovou plošinou zvonek na přivolání obsluhy plošiny je umístěn nevhodně (v rohu a vysoko) Úřad městského obvodu Pardubice I, ulice Jindřišská vstup vozíčkářům umožněn pouze boční brankou do dvora, 3cm schůdek před ní způsobuje problémy

Stavební úpravy: před a po Prodejna Cyklocentrum u supermarketu Lidl, ulice Bělehradská před úpravou: prudký nájezd (45°), chybí manévrovací prostor 1,5 m přede dveřmi (otvírání dovnitř) vhodná úprava: parkovací prostor zvýšený na úroveň chodníku („vlna“); vznikl tak prostor pro manipulaci s dveřmi

Stavební úpravy: před a po Pergola na Dubině, ulice Jana Zajíce před úpravou: nájezd rovnou do dveří bez manipulačního prostoru vhodná úprava: nájezd s požadovaným prostorem; kontrastně (žlutě) označený schod chybí však vnitřní madlo na vstupních dveřích

Stavební úpravy: před a po Podchod k nemocnici pod rychlodráhou a železnicí před úpravou: vysoký obrubník s dobetonovanými nájezdy pro kola vhodná úprava: zbudování bezbariérového nájezdu na chodník

Stavební úpravy: před a po Krajský úřad Pardubického kraje, ulice Jiráskova před úpravou: tato zvedací plošina slouží jako průjezdní; vjezd pouze přímo, nikoliv z boku, a nelze se otočit – prostor pouze 1,3 m x 0,9 m vhodnější úprava - kompromisní řešení: půdorys zvedací plošiny 1,4 m x 1,2 m nerealizované správné řešení: zvedací plošina s půdorysem 1,4 m x 1,4 m (Ø 1,5 m), umožňující otočení a manipulaci se standardním vozíkem o 90° - 360°

Soukromý byt vozíčkáře Sociální zařízení Soukromý byt vozíčkáře dobré řešení: klasické WC (na snímcích) – požadovaná výše sedátka (460-500 mm) může být dosažena odnimatelnými nástavci (podle typu postižení) špatné řešení: klasické WC podezděné za účelem dosažení požadavku 500 mm (podezdívka brání snadnému přistavení vozíku) další špatné řešení: dosti rozšířené speciální WC pro tělesně postižené – stanovená výška 500 mm (nevyhovuje však vozíčkářům, nemají oporu o zem)

Sociální zařízení: dobrá řešení Krajský úřad Pardubického kraje, ulice Jiráskova toaleta – dveře 80 cm s madlem, otvírání ven, závěsné WC (místo pod WC na stupačky), sklopná madla, dostatečný prostor k otočení Nové Město na Moravě, hotel Medlov sprcha – dveře 80 cm s madlem, otvírání ven, ovládání sprchy dosažitelné ze sklopného sedátka, držadlo, podlaha mírně spádovaná bez výstupků, dostatečný prostor k otočení (min. Ø150 cm)

Naše úspěchy: stanice Pardubice hl. n. automatické vstupní dveře do odbavovací haly zrekonstruovaný, vhodně upravený podchod (bývalý poštovní tunel) bezbariérové osobní výtahy na všechna nástupiště pojízdná zvedací plošina pro přesun vozíčkáře do vagónu bezbariérové WC v hale

Naše úspěchy: Východočeské divadlo Rekonstrukce interiéru vstup v přízemí bočními dveřmi, potom je k dispozici schodišťová plošina vyhrazena 3 místa pro vozíčkáře v poslední řadě hlediště (přístup od šaten); na tuto volnou rovnou plochu je možné v případě jejich neúčasti umístit standardní sedadla vstupy na všechna WC (nejen pro vozíčkáře) osazeny dveřmi o šířce 80 cm, tudíž lze použít všechny toalety

Naše úspěchy: ZŠ Benešovo nám. vhodný nájezd na tartanovou dráhu rekonstrukce školní tartanové dráhy mezi chodníkem a vstupy do šaten původně projektován schod vyjednáno navýšení chodníku a rovný, tedy bezbariérový, vstup do šaten

První sledované stavby Zimní stadión - Duhová aréna maximálně bezbariérově přístupný, včetně toalet, občerstvení… omezený počet míst pro vozíčkáře, navržená místa nestačí Kavárna Siam, ul. Palackého špatné řešení: příliš strmý bezbariérový nájezd do restaurace