Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
ŘEMESLO ŽIJE! Řemesla v ČR – Diskusní seminář 5. prosince 2013 Pavel Dvořák, Magistrát hl. m. Prahy, odbor školství mládeže a sportu.
PREZENTACE ZNAČEK KLASA A REGIONÁLNÍ POTRAVINA Seminář „Kvalitní a bezpečné potraviny“ , Země živitelka, České.
Sächsisches Staatsministerium der Finanzen Referat 17 – Kontrolle EU-Fonds Kontrola operací v rámci finanční kontroly EU Informační akce pro projektové.
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Podpora mikroregionů v Královéhradeckém kraji Ing. Pavlína Trpkošová Krajský úřad Královéhradeckého kraje Odbor regionálního rozvoje, cestovního ruchu.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
DOTAČNÍ POLITIKA MĚSTA PLZNĚ V OBLASTI KULTURY
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Zpráva o činnosti za rok 2011 Valná hromada MAS Šluknovsko Hotel Slavie, Horní Podluží
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
POHLED PODNIKATELSKÉ SFÉRY NA SOUČASNOU SITUACI V OBLASTI ŘEMESEL
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 14. dubna 2014.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Program INOVACE Projekty na ochranu práv průmyslového vlastnictví
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Zásady kraje Vysočina pro poskytování dotací na podporu naplňování a propagace principů místní Agendy 21 a Zdraví 21 v kraji Vysočina.
Tématické stezky zaměřené na cestovní ruch Stezka řemesel v Livradois-Forez v oblasti Auvergne.
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Co je třeba udělat pro vznik o.p.s. Hradecký venkov se sídlem v Nechanicích :
Projekt UNDP-GEF Název: Zachování biologické rozmanitosti trvalých travních porostů v pohoří Karpat v České republice prostřednictvím cíleného využití.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Projekt UNDP-GEF Název: Zachování biologické rozmanitosti trvalých travních porostů v pohoří Karpat v České republice prostřednictvím cíleného využití.
PRAVÉ VALAŠSKÉ Regionální ochranná známka Ing. Kateřina Sobotková MAS Rožnovsko
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Mgr. Alena Lehmannová Nýrsko PROGRAMY PODPORY EKOLOGICKY ŠETRNÝ CESTOVNÍ RUCH, OCHRANA ŽP.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Dobrá zna č ka pro místní výrobky. Historie  vznik Občanského sdružení Tradice Bílých Karpat  Mapování ovocných dřevin v Bílých Karpatech (navazuje.
Odbor kultury a památkové péče Oddělení kultury Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina pro poskytování dotací na podporu společenských a kulturních aktivit.
ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Program podpory regionů Společenská odpovědnost v ČSOB a Poštovní spořitelně.
DMVS Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS -Účelová katastrální mapa realizace 2011, investice cca 9 mil. -Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP.
DĚDICTVÍ NAŠICH PŘEDKŮ OBLASTI PODPORY: v. Udržení kulturního dědictví venkova realizací stálé výstavní expozice a muzea s nabídkou místních kulturních.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
SPOLUFINANCOVÁNO Z PROSTŘEDKŮ EVROPSKÉHO FONDU PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ
Zdravý kraj Vysočina a MA 21
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště
Projekt „Čistá toaleta“.  zrod myšlenky v agentuře Studioo GmbH ve spolupráci s městem Aalen v roce 2001  do projektu zapojeno již více než 200 měst-nejedná.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Valná hromada DSO Tišnovsko Tišnov 10. prosince 2014 PROJEKT „PODPORA MEZIOBECNÍ SPOLUPRÁCE“ (CZ.1.04/4.1.00/B )
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Nízkonákladový mezinárodní projekt spolupráce Projekty pro podporu venkovské identity přinášejí novou kvalitu života do venkovských oblastí.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
19. kolo příjmu žádostí – PRV, OSA IV. Opatření IV.2.1. Realizace projektů spolupráce Záměr b) – Realizace projektů mezinárodní spolupráce.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Značka „Českosaské Švýcarsko
SVAZEK OBCÍ VÝCHODNÍ KRKONOŠE
Transkript prezentace:

Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště

Promítnutí v čase 2007 myšlenka 2008 pilot 2010 oficiální registrace 2014 současnost

Rok 2007 = Odneste si kousek Slovácka Podklady k ročnímu pilotu Popularizace principů zvykoslovného roku Propagace významných akcí Slovácka v duchu zachování tradic Vytipování 10 výrobců z různých koutů Slovácka a oborů

Rok 2008 = Odneste si kousek Slovácka Proběhl zkušební rok Klíčová záležitost = vytipování 10 výrobců z různých koutů Slovácka a oborů Myšlenka k dlouhodobějším záměrům

Rok 2009 = Odneste si kousek Slovácka Intenzivní úsilí k pokračování Registrace domény a příprava k realizaci webu Příprava změny značky, logomanuál Celková profesionalizace projektu Pokusy o získání hlavního partnera, hledání zdrojů financování

Rok 2010 = Tradiční výrobek Slovácka Registrace ochranné známky Uzavření smlouvy se strategickým partnerem = Nadace Děti-kultura-sport Realizace a spuštění webu včetně e-shopu První příjem nových výrobců I. Přehlídka Slovácko v tradici Registrace ochranné známky veřejností v masovém měřítku

Rok 2011, 2012, 2013 = Tradiční výrobek Slovácka Prezentace a propagace výrobců jako celku pod jednou značkou Získávání nabídek pro výrobce a marketingový a manažerský servis výrobcům Založení FB stránek Širší komunikace s médii i veřejností Příjem nových žádostí (v roce 2013 celkem 41 výrobců)

Rok 2014 = Tradiční výrobek Slovácka Nosná myšlenka č. 1 = založení prodejní expozice Tradiční výrobek Slovácka Nosná myšlenka č. 2 = založení Tradiční výrobek Slovácka, z. s. Rozvoj dlouhodobé spolupráce s Archeoskanzenem na Modré a Muzeem Podhradí Buchlovice Rozvoj krátkodobých aktivit (jarmarků, prezentací) v ČR i zahraničí V. přehlídka Slovácko v tradici Příjem 16 nových výrobců

Rok 2014 = Prodejní expozice Tradiční výrobek Slovácka Otevření Otevírací doba: – všední dny 9-12, h – sobota 8 – 11 h Úzké propojení s e-shopem nájem + mzdové náklady

Jak se stát výrobcem 2 dokumenty: – Zásady pro udílení ochranné známky TVS – Žádost o udělení ochranné známky TVS Podmínky: – Právnická nebo fyzická osoba se sídlem na území Slovácka – Jedinečnost spojená s regionem (produkt charakteristický pro oblast Slovácka, výjimečná kvalita, existence výrobku či technologie na území Slovácka, využití místních surovin, ruční/řemeslná práce) – Udělení na 2 roky – Možnost užívání ochranné známky je nepřenosné a neprodejné – Výrobce dokládá vzorky své tvorby

Kdo o tom rozhoduje? Komise – Zástupce Regionu Slovácko – Etnograf Slováckého muzea v Uherském Hradišti – Etnograf národního ústavu lidové kultury ve Strážnici – Zástupce Odboru kultury a památkové péče Zlínského kraje Zasedá 2x ročně

Přidaná hodnota pro výrobce Záštita jedné značky/ochranné známky Společný management i marketing Motto: podpora prodeje výrobků = uchování zájmu výrobců/řemeslníků o řemeslo = zachování tradic a tradičních postupů do budoucna Minimální finanční zátěž pro výrobce RS navazuje partnerství a smluvní vztahy za podmínek pro výrobce příznivých, které je možno nadále využívat PRESTIŽ

Povinnost výrobce Uzavření Dohody o spolupráci na projektu Vystupování pod ochrannou známkou – Značení výrobků štítkem či nálepkou, možné je i včlenění ochranné známky do vlastních obalových materiálů – Jednotné značení na jarmareční stánky, provozovny, sídla firem, polepy aut logem ochranné známky – Po dobu platnosti certifikátu dodržovat standardy, za kterých byla ochranná známka udělena

Výrobci v roce 2014 Celkem 56 výrobců Od Uherskohradišťska a Uherskobrodska přes Veselsko, Kyjovsko, Hodonínsko, Horňácko po Břeclavsko Obory tvorby: práce se dřevem, proutím, šustím, keramika, kovářské a drátované výrobky, tkaný textil, kraslice, krojové panenky, lidové ornamenty, kroje a krojové součásti včetně opasků a bot. Samostatná skupina: potraviny a nápoje z místních surovin – vinné mošty, vdolečky, sušené ovoce, škvarkové preclíky, perníčky, patenty, chléb, táče, mazance, vánočky.

Jak se stát prodejcem? 2 dokumenty: – Zásady pro udílení a užívání statusu ochranné známky TVS pro prodejce – Žádost o status prodejního místa ochranné známky TVS Podmínky: – Právnická nebo fyzická osoba – Forma prezentace výrobků, zaručení standardu prodeje – Zaručení dodržování zákonných předpisů – Povinnost označit prodejní místo i výrobky – Udělení na 2 roky – Možnost užívání ochranné známky je nepřenosné a neprodejné

Třetí cílová skupina = veřejnost Místní obyvatelé Rodáci žijící mimo region či v zahraničí Turisté Cíl: nabídnout těmto cílovým skupinám kvalitní výrobek s původem na Slovácku vyráběný tradičními postupy či technologiemi

Financování Dotace a granty na dílčí části projektu Členské příspěvky ve výši 500 Kč/výrobce/rok Zisk z prodeje výrobků v e-shopu a prodejní expozici Vstupné z Přehlídky Slovácko v tradici

Otázky do budoucna Otázka udržitelnosti projektu v obecné rovině Otázka udržitelnosti prodejní expozice = zajištění dostatečného množství finančních prostředků na provoz Čemu se chceme vyvarovat: zvýšení členského příspěvku výrobcům

Směr od roku 2015 do 2020 Pokračování v nastavených parametrech – Společný management a marketing – Příjem výrobců – VI. Přehlídka Slovácko v tradici Fundraising a hledání strategických partnerů

Děkuji za pozornost Motto: některé věci se zdají být neuskutečnitelné až do chvíle, kdy se podaří…