Ivana Francová, SOU Liběchov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Písemnosti při organizaci a řízení firmy
Advertisements

Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
© Letohradské soukromé gymnázium o.p.s. Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/ Výuková centra © Letohradské soukromé gymnázium o.p.s.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Firma a jejich cíle.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
VY_32_INOVACE_08_PEK_421_Kop
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
STRUKTURA OBCHODNÍHO DOPISU
ÚČETNÍ DOKLADY září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070103
ÚČETNÍ SYSTÉM PODNIKU.
Osobní dopisy Jsou písemnosti, které zasílá významná osobnost nebo vedoucí pracovník svým spolupracovníkům, podřízeným nebo jiným známým osobnostem při.
Obchodní a platební procesy
Vodorovné odvolací údaje
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Přednáška č. 1 Základy účetnictví.
Návaznost obchodních písemností Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Účetní doklady Autor: Ing. Martin Svoboda, DiS.
Přehled vnitropodnikových písemností
Činnost oddělení Zásobování
Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1. – 4. ročník.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Kateřina Fořtová, Jan Ládek, Lenka Hybšová, Klára Stádníková
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Struktura zápisu porady Plán porad
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Obchodní a platební procesy
Účetní dokumentace Didaktický rozbor 2. tematického celku.
Úvod do účetnictví.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní dopisy Střední odborná škola Otrokovice
Obchodní písemnosti Obchodní písemnosti Ing. Ludmila FRIDRICHOVÁ, Ph.D. Materiály vznikly za podpory grantu FRVŠ 3102/2006.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Typy dopisů korespondence
Nevyžádaná nabídka NEVYŽÁDANÁ NABÍDKA - obchodní dopis, ve kterém se firma snaží získat zákazníky. Nevyžádaná nabídka je určena: pro současné (dřívější)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK224.
Základy účetnictví 1. přednáška.
U R G E N C E Písemnosti při porušování kupních smluv
Struktura obchodní smlouvy a obchodního dopisu
OBCHODNÍ DOPIS - požadavky:
Jednoduché právní listiny
NÁZEV PROJEKTU: ICT VE VÝUCE OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_588 R OČNÍK : 1. V ZDĚLÁVACÍ OBOR : L/51 PODNIKÁNÍ T ÉMA : Ú ČETNÍ DOKLADY - ROZDĚLENÍ.
Příprava šablon obchodní korespondence
Komunikace v obchodním styku – poptávka
NÁZEV PROJEKTU: ICT VE VÝUCE OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_582 R OČNÍK : 1. V ZDĚLÁVACÍ OBOR : L/51 PODNIKÁNÍ T ÉMA : Ú ČETNICTVÍ – INFORMACE,
Ivana Francová, SOU Liběchov
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdena Rojíková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_PISEMNA_A_ELEKTRONICKA_KOMUNIKACE_07.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV32 Název školy.
Charakteristika daňové evidence Příjmy a výdaje v příkladech.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
- ČESKY SEVER Seminář pro žadatele Příjem žádostí v MAS a další administrativní postupy Program rozvoje venkova ČR 2014 – 2020 Výzva č. 1.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Urgence Autor: Libuše Bendová.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ŽÁDOST Mgr. Michal Oblouk.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Transkript prezentace:

Ivana Francová, SOU Liběchov Obchodní písemnosti – pojem, význam a členění Pojem a význam korespondence Obchodní korespondence jsou obchodní zprávy, které mají hospodářský charakter. Vyhotovují se v jednotlivých firmách při jednání mezi pracovníky různých organizací nebo mezi jednotlivými složkami téže organizace. Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov Význam - umožňuje rychlou komunikaci a jednání mezi dodavateli - nahrazují ústní jednání, které musí být obvykle písemně potvrzeno - jsou důkazem o tom, že bylo něco ujednáno, protože jsou pořizovány i s kopií - jsou důkazným materiálem a dokladem o tom, co bylo ujednáno - slouží jako účetní doklad Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov Členění obchodní korespondence - podle obsahu - oznamovací – jsou takové, které dávají na vědomí určitou zkušenost - poptávací – jimi se odesílatel snaží získat zprávy o určitém zboží, výrobku, službách, zaměstnancích - potvrzovací – jejich vyhotovitel stvrzuje určitou skutečnost - náborové – jejich odesílatel nabízí určité výrobky, zboží, služby, volná místa - upomínací – odesílatel upomíná adresáta, že řádně nesplnil přijatý závazek - děkovné – vyslovují dík za provedení určité práce, činnosti nebo výkonu - ke zvláštním příležitostem – pís. ved. pracov. k prac. a život.jubileím. Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov podle způsobu vyhotovení - Individuálně stylizované – liší se svým obsahem i stylizací, jsou to běžné podnikové dopisy, jako např. poptávka, nabídka, objednávka. Formuláře – vyplněné formuláře – text je částečně předtištěn a částečně indicie. doplněn. (výhody formulářů-jednotnost a úplnost záznamů, přehlednost záznamů a úspora práce, protože zápis je stručný a jednoduchý. Nevýhody – nelze se rozepsat o všech potřebných záležitostech.) Rozmnožené písemnosti – mají zcela stejný obsah, vyhotovují se ve větším počtu, adresa se píše zpravidla jen na obálkách Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov -          podle místa určení –        vnější – písemnosti vnějšího písemného styku, jedná se o písemnosti určené pracovníkům jiné firmy –        vnitřní- písemnosti vnitřního charakteru – jsou určené adresátovi v témže podniku Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov - dělení podle formy individuálně psané obchodní a úřední písemnosti: slouží k jednomu konkrétnímu účelu a jsou určeny jednomu konkrétnímu adresátovi (např. faktura) b) vyplňované předtisky – tiskopisy: slouží více uživatelům k jednomu účelu – složenky, poukázky c) rozmnožené písemnosti: vycházejí z určitého vzoru a tento kopírují – jsou určeny neomezenému počtu uživatelů – ve většině případů se jedná o předtisky Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov

Ivana Francová, SOU Liběchov -dělení podle místa písemnosti vnější – externí: určeny ke komunikaci s vnějším obchodním nebo úředním partnerem, většinou jsou určeny k zveřejnění b) písemnosti vnitřní – interní: pouze pro vnitřní potřebu organizací a jejích zaměstnanců, nejsou určeny k zveřejnění Ivana Francová, SOU Liběchov