Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Tepelná výměna prouděním
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhElektrický proud.
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
Teplo.
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Tepelné jevy.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhKapaliny TémaVlastnosti.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Šíření tepla TEPLO Q.
Prezentace tepla Skupina A.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Šíření tepla prouděním a zářením
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
TÁNÍ – TUHNUTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_03_32.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
TEPLO.
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Vytápění Teplo.
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0940 Autor: Jaroslava Pindryčová Tematická oblast: Termodynamika Název DUMu: Šíření tepla Kód: VY_32_INOVACE_FY.1.03 Datum: 16. 11. 2012 Cílová skupina: Žáci nižšího gymnázia Klíčová slova: měrná tepelná kapacita, šíření tepla Anotace: Vysvětlení pojmů tepelná kapacita, izolant

Vedení a šíření tepla

Teplo Část vnitřní energie, kterou systém vymění s jiným systémem (příjme nebo odevzdá) Při tomto jevu nedochází ke konání práce. Dochází k tepelné výměně. Popisuje změnu termodynamického stavu. Q = m·c·(t2-t1) jednotka Joule Teplo je tím větší, čím je větší rozdíl teplot. Čím je větší hmotnost tělesa, tím více energie na ohřátí spotřebujeme. Teplo nutné k ohřátí závisí na látce.

Měrná tepelná kapacita Vyjadřuje kolik tepla musíme dodat 1 kg určité látky k ohřátí o 1 °C Značka c jednotka J·kg -1·°C -1

Měrná tepelná kapacita látka měrná tepelná kapacita v J· kg-1· OC-1 hliník 900 kyslík 910 měď 380 olej 1980 rtuť 140 stříbro 230 voda 4200 vodík 14190 vzduch 1000 železo 450 Zdroj: autor

Vedení tepla Způsob šíření tepla v tělesech Atomy s vyšší kinetickou energií předávají část energie atomům s menší kinetickou energií Pevné látky - atomy kmitají kolem svých rovnovážných poloh U kapalin nejde o pohyb kmitavý, ale o posuvný (proudění tepla) U plynů jde o srážky molekul – neuspořádaný pohyb

Tepelné izolanty a vodiče Izolant vede teplo špatně Plyny jsou nejlepší izolant (po vakuu), protože ke srážkám nedochází často Izolanty v praxi: suché dřevo, vata, polystyrén, vzduch Nejlepšími vodiči jsou kovy

Tepelné záření Tělesa a látky všech skupenství vydávají záření Šíří se průhlednými látkami a vakuem Jestliže teplota tělesa nedosahuje 500 °C, není záření vidět Podle teploty se mění barva… od červené (asi 600 °C) přes oranžovou, žlutou až po bílou (několik tisíc stupňů)

Otázky pro zopakování Jaká je jednotka tepla? Jaký pohyb konají atomy při vedení pevnými látkami? Nejlepšími vodiči jsou ………. . (doplň) Nejlepším izolantem je ……… a …….. . (doplň) Při jaké teplotě tělesa je záření vidět?

Zdroje: Teplo. Wikipedie [online]. [cit. 2013-06-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Teplo Vedení tepla. Wikipedie [online]. [cit. 2013-06-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Veden%C3%AD_tepla RAUNER, Karel, Josef PETŘÍK, Jitka PROKŠOVÁ a Miroslav RANDA. Fyzika 8: pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-526-7. RAUNER, Karel, Josef PETŘÍK, Jitka PROKŠOVÁ a Miroslav RANDA. Fyzika 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-525-9.

Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.