Základní kroky v administraci žádosti o dotaci
Přístup: systém pro elektronické podávání žádosti o dotaci Výhody: On-line přístup. Jednoduchá a bezpečná výměna informací. Formuláře jsou pro žadatele na jednom místě a po celou dobu. Sledování lhůt pro žadatele, nápovědy. Úspora nákladů – např. telefonní, cestovní, poštovní náklady.
Přihlašovací okno
Elektronický podpis Pro podání žádosti o dotaci je nutný elektronický podpis Pro vytváření elektronického podpisu je podmínkou vlastnictví kvalifikovaného elektronického certifikátu podepisuje statutární zástupce v souladu s OR získání elektronického podpisu: Kde si lze opatřit kvalifikovaný certifikát? První certifikační autorita, a. s. Česká pošta, s. p. EIdentity, a. s. Regionální kanceláře Czechinvestu
Jak postupovat před podáním žádosti? Založit si v e-Accountu hlavní účet žadatele tzv. Master účet (zakladatel je vždy statutární zástupce, k jedné firmě (IČ) – jeden účet), podrobně si přečíst: 1. Výzvu programu (Výběrová kritéria, Osnovu studie proveditelnosti) 2. Pokyny pro žadatele – definují některé pojmy Výzvy 3. Pravidla pro výběr dodavatelů 4. Vzorové „Podmínky poskytnutí dotace“ pro žadatele 5. Postup podání žádosti o podporu - eAccount
Žádost o poskytnutí podpory a způsob jejího předložení 1. krok: žadatel vyplní a elektronicky odešle registrační žádost základní informace o žadateli a projektu, zařazení projektu do podporované aktivity, adresa místa realizace projektu, odhad nákladů – pozor, nelze navyšovat v PŽ! přílohy: finanční výkazy za poslední 2 uzavřená zdaňovací období. 2. krok: po schválení RŽ bude moci žadatel podat plnou žádost obsahuje podrobnější údaje o žadateli i projektu – harmonogram, rozpočet, závazné ukazatele – přebrány z EA např. roční úspora energie, instalovaný elektrický výkon, výroba elektřiny netto atd.
eAccount – Registrační žádost
eAccount – Plná žádost (harmonogram projektu)
eAccount – Plná žádost (závazné ukazatele)
Plná žádost (PŽ) Povinné přílohy: energetický audit, studie proveditelnosti, finanční realizovatelnost projektu (FRP), doklad o vztahu k objektu a pozemku týkající se projektu, v případě projektů biomasy - doklad o zajištění biomasy. POZOR - nutnost souladu údajů v PŽ s přílohami! (EA, SP)
Energetický audit (EA) EA zpracuje energetický auditor (seznam je na webu MPO) EA posoudí současný stav a navrhne opatření k úsporám energie a využití OZE. Varianty řešení posoudí technicky i ekonomicky a doporučí optimální variantu. Doporučená varianta je uvedená v evidenčním listu EA v rozsahu předloženém v žádosti o dotaci.
Studie proveditelnosti (SP) identifikační údaje žadatele o podporu podrobný popis projektu technická specifikace projektu časový harmonogram projektu marketingová analýza finanční analýza projektu
Finanční realizovatelnost projektu (FRP) provádí se v rámci hodnocení finanční realizovatelnosti projektu po podání PŽ, žadatel si nejprve nainstaluje formulář v programu 602XML Filler z eAccountu – „v detailu žadatele“, žadatel off-line vyplní formulář, žadatel formulář vloží do eAccount.
Proces získání dotace REGISTRAČNÍ ŽÁDOST SCHVÁLENÍ PROJEKTU Podepsání podmínek a vydání Rozhodnutí PODÁNÍ ŽÁDOSTI O PLATBU A PROPLACENÍ DOTACE PLNÁ ŽÁDOST HODNOCENÍ PROJEKTŮ REALIZACE PROJEKTU A JEHO ZAPLACENÍ 100% Z VLASTNÍCH ZDROJŮ
Hodnocení projektu Hodnocení dle výběrových kritérií + 2 posudky od externích hodnotitelů - u projektů nad 50 bodů HODNOTITELSKÁ KOMISE konečné rozhodnutí MPO DOPORUČENNEDOPORUČEN
Žádost o platbu (ŽOPL) Žopl se vyplňuje prostřednictvím systému e-Account. Vyplnění formuláře žopl – účetní doklady, úhradové doklady a přílohy. Žopl je nutné podat max.6 měsíců od plánovaného data ukončení projektu. Odstranit veškeré nedostatky v žopl do 3 měsíců od doručení první výzvy poskytovatele k jejich odstranění. Podání Žopl za jednotlivé etapy není časově limitováno (možné podat žopl za etapy až po ukončení celého projektu).
Povinné přílohy k ŽOPL Kopie účetních a úhradových dokladů, kopie Smluv, objednávek, dodacích listů, kopie smlouvy k bankovnímu účtu, doklad k ukončení projektu - kolaudační souhlas, souhlas se zkušebním provozem nebo protokol o převodu do majetku, protokol o předání a převzetí díla, inventární karty majetku, doklad o pojištění předmětu projektu, fotografická dokumentace publicity realizovaného projektu, při nákupu nemovitostí znalecký posudek ceny, kopie první a poslední strany stavebního deníku, zpráva z výběrového řízení a kompletní dokumentace k VŘ.
Žádost o platbu (ŽOPL)
Výběrové řízení Pravidla pro výběr dodavatelů na webových stránkách Czechinvestu a MPO. u zakázek vyšších než 500 tis. Kč bez DPH. nutné zveřejnění inzerátu v Obchodním věstníku (elektronicky) a zároveň je možné přímo oslovit potenciální dodavatele. pro sektorové zadavatele povinnost postupovat dle zákona o veřejných zakázkách.
Ing. Pavlína Koišová CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Tel.: DĚKUJI ZA POZORNOST