David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chemické zatížení krajiny
Advertisements

Globální oteplování Marek tecl 2L.
Abiotické podmínky života
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Životní podmínky organizmů
Vypracovali:Rudolf Ščudlík Karel Zlevor Jiří Vojtíšek
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Globální oteplování Vít Kmoch.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Vesmír.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Krajina a životní prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Nela Bártová Opava,2010 Březen
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Krajina a životní prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
Země ve vesmíru Filip Bordovský.
Atmosféra Filip Bordovský.
Skleníkový efekt.
Předgeologické období a prahory
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Vznik života na Zemi.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Skleníkový efekt TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Atmosféra.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Přechod rostlin na souš
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Součásti neživé přírody
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Skleníkový efekt Neboli skleníkový jev.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Problémy Ozónové vrstvy.
zpracovaný v rámci projektu
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Vznik života na Zemi.
Transkript prezentace:

David Juran

 je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného záření(o větších vlnových délkách) zpět do vesmíru.

 Svítí-li slunce, bývá ve skleníku horko i za chladného počasí.  Některé plyny v zemské atmosféře se chovají podobně jako sklo ve skleníku.  Sluneční záření jimi prochází a zahřívá Zemi.  Také Země vyzařuje do prostoru teplo.  Tyto plyny odrážejí část tepelného záření zpět k zemskému povrchu, čímž se Země dále zahřívá.

 Celkovým výsledkem je, že Země nestačí vyzářit nadměrné teplo a teplota jejího povrchu stále roste,to známe pod pojmem globální oteplování.  Nepodnikneme-li účinné kroky, může skleníkový efekt za čas spálit planetu!

 Hlavním plynem, který zapříčiňuje skleníkový efekt, je oxid uhličitý (CO 2 )  Živočichové ho vydechují, zatímco rostliny jej pohlcují. Tak je v ovzduší zachována rovnováha a celkové množství oxidu uhličitého se nemění.

Náš moderní styl života však tuto rovnováhu narušuje. Spalováním pohonných hmot v dopravě a elektrárnách se uvolňuje veliké množství zplodin, obsahující CO 2. V některých zemích lidé vypalují obrovské plochy tropického deštného lesa, aby získali pastviny nebo stavební pozemky.

Čím vzniká více oxidu uhličitého....a méně rostlin k jeho vstřebávání.

 Ovzduší obsahuje více škodlivých plynů- metan (ze živočišného odpadu...), oxidy dusíku (ve výfukových zplodinách...) a freony (dříve náplň ledniček, spreje...).

!!! Chraňme svoji planetu, když ne pro nás, aspoň pro naše děti !!!