Bezpečné placení kartou na internetu Trendy v internetové bezpečnosti Karel Kadlčák, ČS, a.s. Předseda BV SBK Praha, Praha,
2 Agenda Situace v e-commerce Princip 3D-Secure Rizika v prostředí 3D - Secure Možná opatření
3 Problémy E-commerce 1. Absence/omezení kontrol při placení Ověření karty (CAM) Identifikace držitele (CVM) Autorizace transakce 2. Bezpečnost dat (komunikace, obchodník) 3. Prostředí - rychlý růst, globálnost, nízká kredibilita trhu, nedostatečná připravenost zákazníků i obchodníků
4 TYPICKÉ PODVODY Karta Ztracené/odcizené karty, data získaná resp. odcizená od jiných (CNP) obchodníků/procesorů – potřebují CVx2 Obchodník Lukrativní, snadno distribuovatelné a prodejné zboží, služby (letenky, cestovní ruch) Schéma Nákup s dodáním do třetích zemí Objednávka služeb, úhrada, následné storno a požadavek na vrácení peněz (ne na kartu) do třetí země
5 TYPICKÉ PODVODY Příklad Na (kradenou) kartu, vydanou v USA je z počítače na Madagaskaru u prodejce v ČR objednána letenka z Havany do Londýna
6 Princip 3D - Secure Princip tří domén (vydavatel, acquirer, interoperabilita – kartové asociace) Funguje paralelně a nezávisle na straně acquirerů/obchodníků a vydavatelů karet Obchodník nemá k disposici informace o kartě (ověření i autorizace probíhají mezi držitelem a vydavatelem karty) Karta i držitel podléhají při transakci dodatečnému ověření u vydavatele
7 Ochrana proti E-commerce fraudu Princip 3D – Secure zabraňuje Úniku dat ze systému obchodníka (žádná tam nejsou) Úniku dat při přenosu (jsou kryptována) Zneužití podvodně získaných dat či karet pro e-commerce transakce (při transakci nutné dodatečné ověření držitele karty)
8 TRANSAKCE V PROSTŘEDÍ 3D-SECURE
9 JAK 3D-SECURE POZNÁ ZÁKAZNÍK Loga asociací na www stránkách obchodníka:
10 SOUČASNÁ SITUACE V ČR
11 SOUČASNÁ SITUACE V ČR
12 SOUČASNÁ SITUACE V ČR 3D_Secure systém je aplikován U obchodníků …… na 100% U karet …………… na 0%
13 Rizika v prostředí 3D - Secure Odpovědnost Issuera a Acquirera se řídí pravidly asociací Je uplatňován tzv. Liability shift (pokud implementuje 3D-Secure pouze jedna strana, je zvýhodněna) Bohužel neplatí 100%, což znevýhodňuje Acquirery
14 Opatření na straně banky - acquirera Monitorování a sledování úrovně podvodů Všichni noví obchodníci nebo obchodníci, u kterých se vyskytnou podvodné transakce jsou 100% monitorováni po určenou dobu Podvody, reportované vydavateli (RIS/SAFE) jsou porovnávány s výsledky monitorování V případě hrozby překročení tolerovaných hodnot návrh na přijetí opatření (ve spolupráci s obchodníkem)
15 Opatření ve spolupráci s obchodníkem Blokace transakcí některými kartami (dle typu karty či regionu vydavatele) Omezí transakce u nichž neplatí Liability Shift Sníží škody Poškodí poctivé držitele karet i obchodníky
16 Opatření ve spolupráci s obchodníkem Omezení výše transakce Sníží škody Nezabraňuje podvodům samotným Poškodí poctivé držitele karet i obchodníky
17 Opatření ve spolupráci s obchodníkem Vytvoření časového prostoru pro ověření transakce Používání předautorizací (s posunutým termínem dokončení) či prodloužení dodacích lhůt (nebo kombinace obojího) Na podezřelé transakce jsou zasílány Security Checky a obchodník může dokončit transakci až po schválení acquirera
18 Opatření na straně obchodníka Interní aktivity obchodníka – doporučení Vedení interní databáze podvodů a podvodníků Odmítání objednávek, jevících shodné znaky s prokázanými podvody (subjekt a adresa dodání, IP adresa, ová adresa objednávajícího apod.) Zákaz zasílání zboží na PO BOX adresu nebo jeho dodání/předání na veřejném místě mimo stálou adresu
19 Opatření vůči obchodníkům V případě neúčinnosti přijatých opatření nebo neochoty obchodníka spolupracovat využít možnost Pozastavení přijímání karet Ukončení smluvního vztahu
20 Opatření ve spolupráci s OČTR Pomoci při dopadení pachatelů Iniciovat trestní řízení Předávat informace PČR a poskytnout ji veškerou možnou podporu Problém: Schopnost a zejména možnosti PČR aktivně zasahovat
21 Závěr Banky se nemohou podvodům bránit nebo jim zamezit samy, je třeba, aby obchodníci pochopili, že 3D – Secure systém je chrání, ale ne absolutně Spolupráce s bankou při obraně proti podvodníkům je v jejich zájmu Banka nemůže bez negativního dopadu na obchodníka nést všechny náklady vzniklé z podvodných aktivit Nejvíce pomohou, budou-li sami aktivně podvodům předcházet
Děkuji za pozornost Otázky?