Role školního koordinátora EVVO

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Environmentální výchova pro základní školu
PT – obecná charakteristika
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Podpora EVVO v rámci globálních grantů OPVK Ústeckého kraje Praha,
Základní škola Pečky, okres Kolín
EVVO aktuální informace z MŽP Opava, Krajská konference k EVVO 22. dubna 2010 Mgr. Miroslav Novák, MŽP.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta v Pardubickém kraji v roce 2010.
Podprogram Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2014 RNDr. Jarmila Dupejová Odbor životního prostředí a zemědělství.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
EVVO v Ústeckém kraji Odlřichov v Hájích 29. –
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
EVVO v Královéhradeckém kraji. Situace na KÚ KHK a strategické dokumenty pracovníci EVVO – 1 úvazek na odboru životního prostředí, spolupráce s odborem.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Průřezová témata.
SLAVNOSTNÍ UKONČENÍ PROJEKTU. MODERNIZACE VZDĚLÁVÁNÍ – ŠANCE LEPŠÍHO PRACOVNÍHO UPLATNĚNÍ CZ.1.07/1.2.33/
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Rámcové a školní vzdělávací programy
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Reforma školství v ČR.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Kariérové poradenství v českém středním školství
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Pedagogické disciplíny
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Program RP04-17 Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2017
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Reforma školství v ČR.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
STANOVISKO SKAV, o. s. K PROFESNÍMU STANDARDU KVALITY UČITELE
Polytechnické vzdělávání v praxi
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Kariérové poradenství a podnikavost
OA a VOŠS OSTRAVA – MARIÁNSKÉ HORY
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Role školního koordinátora EVVO Role koordinátora ve škole Martin_Duda@seznam.cz

Osnova příspěvku Osobnost koordinátora Přístupy podporované koordinátorem Plán EVVO ve škole Integrované uplatňování EVVO a RVP

Osobnost koordinátora Vlastnosti učitele – koordinátora Žádoucí profesionální postoje Styl práce Dopady na zdraví

Vlastnosti učitele – koordinátora vřelý chápavý přátelský odpovědný soustavný vynalézavý nadšený

Žádoucí profesionální postoje poznatky z ekologie poznatky z environmentu pokračování v DVPP účast na konferencích

Styl práce orientace na EVVO orientace na pedagogický sbor poslouchat dotazovat se řečnit

Dopady na zdraví koordinátor by měl být možné typy spolupracovníků realistický v očekávání mít smysl pro humor možné typy spolupracovníků nespolupracující pasivní spolupracovníci aktivní spolupracovníci

Přístupy podporované koordinátorem Potřeba EVVO Vztah člověka a prostředí Ovlivňování žáků a učitelů Připravenost učitelů na EVVO Školní podmínky pro EVVO

Potřeba EVVO škola je nezastupitelná tím, že může přímo ovlivnit, korigovat celou vrstvu společnosti působí na utváření dovedností a návyků zprostředkovaně působí i na jiné vrstvy společnosti

Vztah člověka a prostředí jedná se prosazování komplexnosti problematiky podstata udržitelného rozvoje vychází z kompromisu tří základních pilířů environmentální pilíř ekonomický pilíř sociologický pilíř

Ovlivňování žáků a učitelů ŽÁCI UČITELÉ emocionální oblast racionální oblast pečlivě vážit prostředky emocionální oblast racionální oblast finanční odměna vliv žáků

Připravenost učitelů na EVVO pokračovat ve vzdělávání teoretické znalosti metody a formy vhodnost DVPP

Školní podmínky pro EVVO vliv koordinátora je v tomto omezený získávání prostředků propagace environmentálních aktivit dohled na tvorbu ŠVP

Podmínky pro realizaci EVVO Obsah EVVO Prostředky EVVO Plán EVVO ve škole Podmínky pro realizaci EVVO Obsah EVVO Prostředky EVVO

Podmínky pro realizaci EVVO škola – viz. výše město, kraj – podpora aktivit, finanční podpora, … společnost – vliv médií, NNO, názory politiků, … MŠMT – metodické pokyny, závazné dokumenty, …

Obsah EVVO obsah prosazujeme vždy z hlediska všeobecného a profesního informativní úkoly formativní úkoly komunikativní úkoly - v podstatě se mohou podílet všechny předměty - estetická a tělesná výchova - základem jsou jazyky, ale záleží na dohodě ve sboru

Prostředky EVVO projektová metoda komplexní exkurze skupinová práce soutěže celoškolní aktivity globální výchova

Integrované uplatňování EVVO a RVP Střední odborné školy Gymnázia

Metodický pokyn MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO) 2.2 Základními dokumenty EVVO ve školách jsou: školní vzdělávací program (dále jen ŠVP), školní program EVVO (může být součástí ŠVP).

Střední odborné školy důraz by měl být kladen na rozvoj profesních dovedností a schopností

Gymnázia důraz by měl být kladen na všeobecné znalosti školní plán by měl být sestaven tak, aby jej bylo možno využít při žádosti o grant

Členění dokumentu Charakteristika školy Uplatňování environmentální problematiky v jedno- tlivých předmětech Integrační přístup při uplatňování environmentální problematiky Akce mimo vyučování Koordinace EV na škole Financování EV na škole